Jump to content
Annons

thunberg0506


thunberg

Recommended Posts

Annons

Lite vänligt bemötande mot nykomlingar skadar aldrig, Picazzo. 🙂

Jag känner mig skyldig eftersom jag övertalat Hans att lägga upp grejer här. Utan att ha tryckt på vikten av forumregler utan i stället påpekat hur bra respons man kan få här av andra musikintresserade nördar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite vänligt bemötande mot nykomlingar skadar aldrig, Picazzo. 

Tycker bara att det tillhör allmänt hyfs att INNAN man börja posta saker i alla fall läsa några trådar , bara det gör att man blir informerad om praxisen på forumet.Kanske ta si 5 min extra att se om det finns några speciella regler att anpassa sig efter.

Ser det bara som otroligt ignorant att lägga upp låtar å tro att folk kommer att genast ta sig an musiken och berömma , berömma , berömma.

Ett forum bygger som vilket annat förhållande på GE och TA.

Jag har då INTE sett Thunberg ge sin åsikt om någon annans musik.(rätta mig om jag har fel).

Just my two cents..

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Jag har då INTE sett Thunberg ge sin åsikt om någon annans musik.(rätta mig om jag har fel).

Just my two cents..

Det gäller väl de flesta som är nya. Jag vet i alla fall att jag började med att lägga upp egna demos innan jag vågade ge mig in och kritisera andras. Mycket riktigt fick jag inte mycket respons heller. Men för min del så ville jag väl presentera mig själv först för att visa utifrån vilka referenser jag gav kommentarer. Jaja, det var kanske inte så genomtänkt men effekten blev väl sådan.

Finns inga krav i forumreglerna att man måste ha postat en massa innan man får lägga upp demos heller. Visst ska man följa de riktlinjer för "hur" man presenterar som anges.

Det var sättet du påpekade detta som jag tyckte var magsurt!

Sen är det upp till var och en att välja att inte lyssna/ kommentera de demopostare som inte är aktiva utom i sina egna trådar. Men det är en annan sak som oftast löser sig själv.

Tjo! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga krav i forumreglerna att man måste ha postat en massa innan man får lägga upp demos heller.

Givetvis inte det är upp till var och en , Kanske Herr Thunberg besitter kunskaper som andra inte har och kan svara på frågor som andra inte kan , Kanske inte.

Men VARJA DAG ser man liknande trådar där någon lägger upp en låt och sedan syns han inte förrän han lägger upp sin nästa låt OCH har tillochmed mage att BUMPA tråden om och om igen bara för att få respons och sedan klaga äver att ingen har lyssnat på hans låt.

Men som sagt detta ÄR ett trevligt ställe med Enormt mycket kompetens , MEN man måste ta sig tiden att bli en del av denna värld för att få acceptens här.

Varmt Välkommen Thunberg

Det gäller väl de flesta som är nya. Jag vet i alla fall att jag började med att lägga upp egna demos innan jag vågade ge mig in och kritisera andras. Mycket riktigt fick jag inte mycket respons heller. Men för min del så ville jag väl presentera mig själv först för att visa utifrån vilka referenser jag gav kommentarer. Jaja, det var kanske inte så genomtänkt men effekten blev väl sådan.

Musik är väldigt subjektivt och individuellt och även om du inte besitter den " tekniska " kunskapen eller expertisen att bedömma låtar rent produktionsmässigt ( mixning , effekter m.m m.m ) Så har du ju alltid din personliga åsikt om hur du tycker att en låt är.

Bra , Dålig , Hektisk , tråkig , märklig m.m m.m

Och den åsikter är minst lika värd som en Åsikt från någon som tycker att du ska " sänka 2bd vid 250 hz och höja 4db vid 3800-5000 hz "

I alla fall för mig.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ursprunglig inlägg raderat

Återkommer med inlägg i enlighet med praxis och regler på Studio Forum /Hans

Varför radera? Hade du inte bara kunnat editera inlägget så att det följde reglerna?... Vart ju nyfiken på låten nu bara för det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat lite på thunberg. Instrumentalist, ingen sång alltså. Skicklig på gitarr. Alternativ musik. Tradigt. Min personliga åsikt. Varför hr thunberg bara försvann är ett mysterium. Blev han sur? Kom igen thunis! Den här musiken platsar helt klart här, även om det inte är min typ av musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej igen forum!

Nej då , jag är inte sur. Visst borde jag ha bekantat mig med traditionerna innan jag klampade in. Jag raderade tråden för att jag insåg mitt misstag. Kände mig faktiskt rätt korkad.

Nu finns ju redan länkt till min MySpace sajt här ovan så det fixade ju sig ändå :-)

(Det var inte planert ...)

Och

-Nej jag har inte kommenterat någon annans musik på forumet, har bara deltagit i ett par trådar om problem med ljudkort.

- Jo, det är faktiskt sång på en av låtarna

- Njaa, inte är det så att jag sprider min musik bara för att "få en massa beröm", även om man förstås blir väldigt glad för varje vänligt ord. Och så behöver man ju inte lyssna ...

Jag tycker detta forum är ett bra ställe; för mig funkar de bra med sporadiskt deltagande, när jag har något på hjärtat eller något jag vill ha hjälp med.

Alltså no hard feelings från min sida, även om jag kanske inte dyker upp på ett tag.

Allt gott

thunberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...