Jump to content
Annons

FrÄga om Rewire


arhall

Recommended Posts

Hej Reasonhackers.

Detta Àr kanske inte helt Reason-relaterat men jag provar hÀr i alla fall.

Jag testar för första gÄngen Rewire, kör Reason som slave och Audition som Host. Min tanke Àr att anvÀnda ett projekt i Reason som underlag och spela in audio i Audition.

Det funkar bra att fÄ 'playback' frÄn Reason men det Àr vÀl meningen att man Àven ska kunna flytta ett Rewire-track till ett audiotrack i realtid? Har jag fel?

Funderar om man kan göra route pÄ den SW-kanal Rewire anvÀnder sig till en Input-kanal.

Har ett M-Audio FW410 men hittar inte nÄgot som kan Ästadkomma det i mixern.

Jag lyckas i alla fall inte fÄ till det.

I manualen stÄr just inget om detta.

Alternativt kan man ju bounce'a av ett RewirespÄr till ett audiotrack. Det funkar ju, vill gÀrna flytta över t.ex. trumspÄr frÄn Reason över till Audition och fortsÀtta dÀr. Alla Àr vi ju saliga pÄ vÄrt eget sÀtt att jobba.

Min undran Àr att om Rewire generellt funkar sÄ hÀr, dvs man kan spela upp Rewire-track i en host men inte spela in dem i realtid i audio. !? :rolleyes:

Redigerat av arhall
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hmm

Otrycker jag mig sĂ„ j-a illa sĂ„ ingen fattar vad jag menar? 😄 Eller Ă€r det ingen som vet?

Vill flytta spÄr frÄn Reason till min host och det funkar med bounce frÄn RewirespÄret till ett audiospÄr.

Men...nÀr jag 'spelar upp' ett RewirespÄr sÄ vill jag fÄ det inspelat i ett audiospÄr i realtid sÄ att sÀga. Antingen till ett masterspÄr eller till flera motsvarande antal spÄr i Reason.

Jag lyckas inte fĂ„ det att funka och jag undrar om detta Ă€r specifikt för RewiregrĂ€nsnittet eller har jag problem med min host, i detta fall Audition? Och i sĂ„ fall Ă€r jag dessutom i fel forum... 😄

Redigerat av arhall
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det gÄr inte att göra som du vill, helt enkelt.

Bounca eller anvÀnd tape it som Àr en vst man lÀgger pÄ en rewirekanal, sÄ spelar den in allt som kanalen spelar upp.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Suck, men tack för svar. 😕

Suttit ett par kvÀllar med det hÀr sÄ jag misstÀnkte nog att det inte skulle funka sÄ som jag ville.

Tack för VST-tipset. Den ska jag prova.

Jag hade ju Àven tÀnkt mig att spela in ljuden direkt frÄn Reason som jag triggar frÄn mitt midiklav.

Kan den hÀr VST-pluggen hjÀlpa till det oxÄ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Suck, men tack för svar. 😕

Suttit ett par kvÀllar med det hÀr sÄ jag misstÀnkte nog att det inte skulle funka sÄ som jag ville.

Tack för VST-tipset. Den ska jag prova.

Jag hade ju Àven tÀnkt mig att spela in ljuden direkt frÄn Reason som jag triggar frÄn mitt midiklav.

Kan den hÀr VST-pluggen hjÀlpa till det oxÄ?

ja

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Funkar ju kanonbra. đŸ˜Č Tackar 3xMax

Nu fick jag en Ă€ntligen mjukvarusynt till mitt Audition som heter duga, skickar ut min gamla U20 genom fönstret... 😕

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo, den Àr strax till salu tillsammans med en midigura. LÀgger ut dem nÀr det Àr dags.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu fick jag en Àntligen mjukvarusynt .....

Jisses vad jag blandar till det... 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

till salu

Äsch, jag som trodde att jag kunde stĂ€lla mig under ditt fönster och vĂ€nta. đŸ˜±

â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...