Jump to content
Annons

Mixer Phonic MM 1002


Soxic

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett mixerbord som heter Phonic MM 1002 och ser ut så här: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/...onic/mu1002.jpg

Att koppla en mic till denna är inga problem (XLR) och ger starkt och fint ljud, men hur kopplar jag gitarren? Det finns en ingång under XLR-ingången som heter "INS", men det verkar vara en output och ej input. Jag har istället kopplat elgitarren till kanal 5/6 som är en stereokanal med 1/4" plugg i Left, vilket ger ett väldigt svagt ljud. I instruktionsboken visar dom att man ska koppla gitarren till XLR-ingången, men i musikaffären sa dom att detta inte var standard och lite ovanligt. Kommer detta dock att ge mig en starkare signal och är det så jag ska göra??

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

På bilden så är det Line-ingångar och där kan du visst plugga in gitarren.

Står ju att det är Line 1 och Line 2... på bilden... inte INS.

Om din mixer nu inte skulle stämma överrens med bilden så kan det vara så att XLR-ingången är en multi-ingång, där du både kan köra in XLR och tele (gitarr)-kontakter.

Då är 'INS' en insert-utgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, bilden stämde inte alls överrens. Det finns ingen 1/4" line in på den jag har. Det där var MU modellen, jag har MM. På den finns endast XLR och en INS och INS verkar vara en output. Ska jag koppla guran till XLR-kontakten då med en särskild sladd eller adapter eller ska jag köra den i stereo 1/4" L eller R vilket väl skulle innebära mono? Tycker det är mycket märkligt att det inte finns en vanlig 1/4" ingång under XLR-kontakten...hur tänkte dom egentligen.

Såhär ser min ut. Liten bild dock.

http://www.zecchinimusica.it/data/images/p...ONIC_MM1002.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...