Marcus Hanser (oregistrerad) Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Uppdaterade Logic till 7.2.1 och nu kan jag inte bli av med fördröjningen vid inspelningen. Jag har följande utrustning G5 QuadCore (ej Intel) 2 x 2,5 GB RAM M-Audio Solo Firewire Ljudkort har det något med Node att göra (fattar inte ett skit av vad det innebär och hur det ska installeras eller fungera) Hilfe!
Linus Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Har du kikat på buffer-inställningarna för ljudkortet?
Linus Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 [Off topic]Hey, är det din låt som används i Rädda barnens reklam? 😉 [/OT]
chrisB Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Node har med distribuerad datorkraft mellan olika burkar. an apple påhitt. läs mer här: http://www.soundonsound.com/sos/apr05/arti.../applenotes.htm och kolla in bufferinställningarna som linus säger. . . .
Piccazzo Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Och se till att PDC ( Plug-In Delay Compesation ) står på Off.
Marcus Hanser (oregistrerad) Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Ljuvligt med dessa svar, tackar. Jag ska snart kasta mig ned till min dator och lyda era råd. Och ja, det är jag som är ansvarig för "Rädda Barnen-låten" eller I Love You som den egentligen heter. Erh...liksom filmerna. Kul att bli igenkänd 😱
Piccazzo Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Och ja, det är jag som är ansvarig för "Rädda Barnen-låten" eller I Love You som den egentligen heter. Erh...liksom filmerna. Kul att bli igenkänd Ahh.Då vet man vem som gjort den. Är den bästa låt jag hört till en reklamfilm.Riktigt , riktigt bra. Är det någon artist som släppt den så man kan få tag i hela versionen ?. Kudos to you my friend.
Marcus Hanser (oregistrerad) Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Jojjemen! Jag har efter mkt huvudbry och en trilskandes G5 Quadcore gjort klart låten (ja..det var ju i april om jag tänker efter). Det var en del prestationsångest inblandat också. Den har skickats till landets radiostationer och sen får vi väl se. Blir det snurr på den där kan man säkert köpa den på iTunes om ett tag. Håll ut min frände 😕
Marcus Hanser (oregistrerad) Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Nu känner jag mig så där dum igen. Vad ska bufferinställningarna stå på? Och var hittar jag plug in delay compensation....jag hittar verkligen inte i Logic 7. Aldrig fattat varför man ska sluta med 6 överhuvudtaget (oj vad billigt)!
Piccazzo Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Båda instllningarna görs på samma ställe. Audio / Audio hardware & drivers 1. Buffer inställningen har du på Drivers fliken 2. PDC har du på General fliken
intothesea Postat 19 november 2006 Postat 19 november 2006 Har fått liknande problem:( Verkar inte få till det hur jag än gör nu!!!! FAAAN:!:!:!:!:!:! Vad är det frågan om?
Marcus Hanser (oregistrerad) Postat 20 november 2006 Postat 20 november 2006 Testa plug in delay compensation. Kryssa bort det. Funkade för mig!
Carl R Postat 21 november 2006 Postat 21 november 2006 Totalt OT: Det är skönt att duscha... som flickan sa 😐 Jag känner också igen dig... kusligt va? Från FGC 2001. Hej Marcus 😐 mvh Carl
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.