musik (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Hej! Med anledning av att releasen börjar närma sig av debut-cd:n, så undrar jag om man inte kunde vara lite fiffigare vad gäller cd-omslag. Jag har funderat på ett i papp som man kan vika, där man kan stoppa in skivan i ett fack och booklet i ett annat fack. Finns det såna färdiga ekologiska i naturbrunt oblekt papper att köpa? Sedan tänkte jag skriva ut bilder och text på klistermärken som man sedan klistrar på detta cd-omslag. Går det att ordna? Måste väl ha ett program då också kanske, för att klara utskriften på klistermärkena i skrivaren. 😲 :musik
brynge Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Det finns vita, som jag använder mig av. www.mattonbutiken.com eller .se tror jag.
musik (oregistrerad) Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ok, jag hittade sådana där vita på den sajten, men de var enkla och rymde bara skivan. Jag vill ha en vikt, som man kan ha bookleten i till vänster och cd:n istoppad till höger. Som Neil Young i "Mirror ball" till exempel. 😱 :musik
Dingbats Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ok, jag hittade sådana där vita på den sajten, men de var enkla och rymde bara skivan. Jag vill ha en vikt, som man kan ha bookleten i till vänster och cd:n istoppad till höger. Som Neil Young i "Mirror ball" till exempel. 🙂 :musik Jaha, du menar sån papp. Jag trodde du snackade om wellpapp! 🙂 Om jag förstår dig rätt var det den sortens fodral du menar som Kent använde till Hjärt och smärta-EPn. Du menar som LP-fodral fast i CD-format? Fast jag vet tyvärr inte var man kan få tag på det.
brynge Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 (redigerat) En grej vore ju om du blev signad av deras bolag! (alltså EMI?). Då hade dom garanterat kanske kunnat fixa sånna omslag till dig! (bra idé va??) 🙂 Nej skämt åsido. jag har faktiskt också tänkt på det där. Man borde ju verkligen kunna hitta dom, eftersom dom uppenbarligen existerar. Edit: Var överhuvudtaget lite seriös Redigerat 27 oktober 2006 av emil_brynge
musik (oregistrerad) Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Hej! Är det detta som kallas DigiPak? Letar vidare... 😛 :musik
musik (oregistrerad) Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 ...eftersom bookleten ska få plats i ena sidan och jag inte vill att hela paketet ska vara större i dimension än ett "vanligt" cd-fodral, så måste ju bookleten bli lite nedskalad (7 mm på varje sida?). :musik
musik (oregistrerad) Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Jag hittade nåt... undrar bara om man kan köpa neutrala utan tryck också... CO-Print 😛
brynge Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Åh gött! Jag har letat länge efter nått sånt! Om du kanske mutar dom genom att betala mer än vad dom kostar att köpa in. För det är ett trycksaksföretag eller?
Fidden Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Jag hittade nåt... undrar bara om man kan köpa neutrala utan tryck också... CO-Print 😉 Någon som vet något liknande ställe fast där man kan beställa mindre upplagor? 500 demos verkar lite överdrivet för mig. 50 skulle räckt.
brynge Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 om du kan tänka dig singelfodral www.mattonbutiken.se
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.