Jump to content
Annons

CD-omslag i papp?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Med anledning av att releasen börjar närma sig av debut-cd:n, så undrar jag om man inte kunde vara lite fiffigare vad gäller cd-omslag. Jag har funderat på ett i papp som man kan vika, där man kan stoppa in skivan i ett fack och booklet i ett annat fack. Finns det såna färdiga ekologiska i naturbrunt oblekt papper att köpa?

Sedan tänkte jag skriva ut bilder och text på klistermärken som man sedan klistrar på detta cd-omslag. Går det att ordna? Måste väl ha ett program då också kanske, för att klara utskriften på klistermärkena i skrivaren.

😲

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Ok, jag hittade sådana där vita på den sajten, men de var enkla och rymde bara skivan. Jag vill ha en vikt, som man kan ha bookleten i till vänster och cd:n istoppad till höger. Som Neil Young i "Mirror ball" till exempel.

😱

musik (oregistrerad)
Postat
Limma ihop två 😆

FANTASTISKT!

😱

Postat
Ok, jag hittade sådana där vita på den sajten, men de var enkla och rymde bara skivan. Jag vill ha en vikt, som man kan ha bookleten i till vänster och cd:n istoppad till höger. Som Neil Young i "Mirror ball" till exempel.

🙂

Jaha, du menar sån papp. Jag trodde du snackade om wellpapp! 🙂

Om jag förstår dig rätt var det den sortens fodral du menar som Kent använde till Hjärt och smärta-EPn. Du menar som LP-fodral fast i CD-format? Fast jag vet tyvärr inte var man kan få tag på det.

Postat (redigerat)

En grej vore ju om du blev signad av deras bolag! (alltså EMI?). Då hade dom garanterat kanske kunnat fixa sånna omslag till dig! (bra idé va??)

🙂

Nej skämt åsido. jag har faktiskt också tänkt på det där. Man borde ju verkligen kunna hitta dom, eftersom dom uppenbarligen existerar.

Edit: Var överhuvudtaget lite seriös

Redigerat av emil_brynge
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Är det detta som kallas DigiPak?

Letar vidare...

😛

musik (oregistrerad)
Postat

...eftersom bookleten ska få plats i ena sidan och jag inte vill att hela paketet ska vara större i dimension än ett "vanligt" cd-fodral, så måste ju bookleten bli lite nedskalad (7 mm på varje sida?).

musik (oregistrerad)
Postat

Jag hittade nåt... undrar bara om man kan köpa neutrala utan tryck också...

CO-Print

😛

Postat

Åh gött! Jag har letat länge efter nått sånt! Om du kanske mutar dom genom att betala mer än vad dom kostar att köpa in. För det är ett trycksaksföretag eller?

• 2 veckor senare...
Postat
Jag hittade nåt... undrar bara om man kan köpa neutrala utan tryck också...

CO-Print

😉

Någon som vet något liknande ställe fast där man kan beställa mindre upplagor? 500 demos verkar lite överdrivet för mig. 50 skulle räckt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.