Jump to content
Annons

24 sekunder HC/metalpunk


gsol

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Namnlös, so far...

* ARTIST/GRUPP: Gustav Solberger

* GENRE: Svårt det där... Kanske mer metalpunk än HC?

* LÅTLÄNGD: 24 sekunder

* KOMPOSITÖR: Gustav Solberger

* PRODUCENT: Det är väl jag, antar jag

* EV. MEDVERKANDE: Min favorittrummis EZdrummer

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 0.76 MB

* STATUS: Ploj-skiss

* LÅTLÄNK:

Tjo. I söndags morse, när jag var som mest less på att plugga, satte jag mig i en timme och gjorde det här. Det här är det första jag gör (någonsin) som faktiskt har ett slut. Kan förvisso bero på att den bara är 24 sekunder lång (inkusive ett småfjantigt utfyllnadsintro), men det känns ändå lite speciellt...

Vill ha synpunkter på allt. Totalsåga mig gärna vid fotknölarna om det är så. Oerfaren mixare som jag är upptäckte jag efter att ha exporterat till Mp3 att det som låter skitbra och tungt i mina monitorer låter apa i mina datorhögtalare. Skulle vara roligt att höra hur andra hör det.

Sång finns det tyvärr ingen än. Om det finns någon kompetent hardcore-sångare (läs: vrålare) därute får ni gärna prova att slänga på ett sångspår. Jag tänker ungefär i Totalt Jävla Mörker-banor.

Gustav

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lået inte alls dumt, tänkte lite på Dead kennedys, låten känns väldigt kort man vill ju höra mer! 🙂

Tycker du ska jobba vidare på den här, gör den längre, du skulle kunna ha en trummvirvel där låten tar slut och sedan kommer allt en gång till fast med sång.

försök skriva en text för då brukar det vara lättare att hitta nån som kan sjunga åt dig, PM:a mutz, han är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du ska jobba vidare på den här, gör den längre, du skulle kunna ha en trummvirvel där låten tar slut och sedan kommer allt en gång till fast med sång.

Cool idé! Ska absolut testat.

Jag har inget emot att göra den längre, men eftersom det mest var ett litet test av distljud från början så spelade jag bara in en kort gitarrslinga. Efter att ha lagt på trummor, bas och fler gitarrspår tyckte jag det började låta bra, och då orkade jag inte riktigt arra om det.

Men det kanske är precis vad jag borde göra. Din idé var riktigt bra i alla fall.

Tack för kritiken (ni andra också)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng på lite sång vettja, 😆..väntar med spänning

Har aldrig sett mig som en sångare, men det är klart.. Vrålar man ordentligt och gömmer sig bakom lite dist så kanske det kan låta okej. Ska testa någon dag (när jag är ensam hemma... 😄)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...