Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort 😛 slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta !

Annons
Postat (redigerat)

Ja jag vill ocksĂ„ lĂ€ra mig hur man gör en lĂ„t. Jag har försökt i Ă„ratal utan större framgĂ„ng 😛

Jag har lÀrt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sÀtter ihop dem.

hjÀlp!

Redigerat av rainydays
Postat
Ja jag vill ocksĂ„ lĂ€ra mig hur man gör en lĂ„t. Jag har försökt i Ă„ratal utan större framgĂ„ng 🙁

Jag har lÀrt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sÀtter ihop dem.

hjÀlp!

🙂

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jahas, jag röstar pĂ„ papperskorgen 🙂

edit Ät Olsberg: han vill inte ha en guide pÄ papper/pdf för att göra en video, han vill att vi skall göra en video dÀr vi lÀr honom göra en lÄt som typ basshunter.

edit lite senare: jag förstod det tydligen inte helt rÀtt heller. alltsÄ han vill ha oss att göra en lÀrovideo som skulle vara bÀttre Àn den basshuntern har gjort... en rekordkrÄngligt formulerad frÄga!

Redigerat av tsmalmbe
Postat

tja

jag förstÄr om det finns de som vill göra lÄtar men hallÄ, basshunter?! det finns bÀttre lÄtar att titta och hÀrma

det basshunter har lyckats med Ă€r ju att skapa en riktig dĂ„lig lĂ„t, jag menar, varför hĂ€rma en som gör dĂ„liga lĂ„tar, det Ă€r ju bĂ€ttre att vilja skapa bra lĂ„tar som man kan digga 🙂

mvh Anders

Postat
VÀnta nu, har inte Basshunter sjÀlv gjort just en sÄn hÀr instruktionsvideo?

Jo, det var ju det han sa. 🙂 "typ som den basshunter har gjort". Men jag tror han vill ha en till 😄

Postat
hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort 😄 slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta !

Hej! Du mĂ„ste nog precisera lite mer vad exakt det Ă€r du behöver hjĂ€lp med. Att "göra en lĂ„t" och fĂ„ den att bli bra krĂ€ver ganska mĂ„nga olika förmĂ„gor, man ska ha lite kunskap om eller iaf kĂ€nsla för toner och harmonik, man ska vara duktig pĂ„ att skriva text om det inte Ă€r instrumental musik, och sist men inte minst sĂ„ mĂ„ste man kunna datorprogrammet som man anvĂ€nder (ja om man inte Ă€r oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det Ă€r nĂ„got man lĂ€r sig pĂ„ en kort video! 🙂 Jag föreslĂ„r att du skaffar dej ett vettigt program och luslĂ€ser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det lĂ„ta skit men sĂ„ smĂ„ningom, med lite övning och vilja, kan du fĂ„ ihop nĂ„got bĂ€ttre, kanske rent av bĂ€ttre Ă€n Basshunter sjĂ€lv.

Postat
hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort 😄 slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta !

Hej! Du mĂ„ste nog precisera lite mer vad exakt det Ă€r du behöver hjĂ€lp med. Att "göra en lĂ„t" och fĂ„ den att bli bra krĂ€ver ganska mĂ„nga olika förmĂ„gor, man ska ha lite kunskap om eller iaf kĂ€nsla för toner och harmonik, man ska vara duktig pĂ„ att skriva text om det inte Ă€r instrumental musik, och sist men inte minst sĂ„ mĂ„ste man kunna datorprogrammet som man anvĂ€nder (ja om man inte Ă€r oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det Ă€r nĂ„got man lĂ€r sig pĂ„ en kort video! 🙂 Jag föreslĂ„r att du skaffar dej ett vettigt program och luslĂ€ser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det lĂ„ta skit men sĂ„ smĂ„ningom, med lite övning och vilja, kan du fĂ„ ihop nĂ„got bĂ€ttre, kanske rent av bĂ€ttre Ă€n Basshunter sjĂ€lv.

Jag kan i och för sig ocksĂ„ tycka att videotutorials Ă€r det ultimata sĂ€ttet att lĂ€ra sig nya saker pĂ„. Men inte alla saker sĂ„klart. Exempelvis kan du inte lĂ€ra dig hur du fĂ„r en lĂ„t att lĂ„ta bra. Men du kan dĂ€remot lĂ€ra dig arbetstekniker och tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt. Och det kan vara en mycket bra början 🙂

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.