mattsson89 Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort đ slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta !
rainydays Postat 22 oktober 2006 Postat 22 oktober 2006 (redigerat) Ja jag vill ocksĂ„ lĂ€ra mig hur man gör en lĂ„t. Jag har försökt i Ă„ratal utan större framgĂ„ng đ Jag har lĂ€rt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sĂ€tter ihop dem. hjĂ€lp! Redigerat 22 oktober 2006 av rainydays
Zyan Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Ja jag vill ocksĂ„ lĂ€ra mig hur man gör en lĂ„t. Jag har försökt i Ă„ratal utan större framgĂ„ng đJag har lĂ€rt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sĂ€tter ihop dem. hjĂ€lp! đ
Björn Olsberg Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 Kolla in vÄr 15-sidiga video-guide: Artikelarkivet (pdf, kostar 30 kronor).
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 (redigerat) jahas, jag röstar pĂ„ papperskorgen đ edit Ă„t Olsberg: han vill inte ha en guide pĂ„ papper/pdf för att göra en video, han vill att vi skall göra en video dĂ€r vi lĂ€r honom göra en lĂ„t som typ basshunter. edit lite senare: jag förstod det tydligen inte helt rĂ€tt heller. alltsĂ„ han vill ha oss att göra en lĂ€rovideo som skulle vara bĂ€ttre Ă€n den basshuntern har gjort... en rekordkrĂ„ngligt formulerad frĂ„ga! Redigerat 23 oktober 2006 av tsmalmbe
mr_chess Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 tja jag förstĂ„r om det finns de som vill göra lĂ„tar men hallĂ„, basshunter?! det finns bĂ€ttre lĂ„tar att titta och hĂ€rma det basshunter har lyckats med Ă€r ju att skapa en riktig dĂ„lig lĂ„t, jag menar, varför hĂ€rma en som gör dĂ„liga lĂ„tar, det Ă€r ju bĂ€ttre att vilja skapa bra lĂ„tar som man kan digga đ mvh Anders
Mats StÄlbröst Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 VÀnta nu, har inte Basshunter sjÀlv gjort just en sÄn hÀr instruktionsvideo? (TvÄ minuter senare) Hittade detta pÄ Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc&search=Basshunter /Mats
Excess Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 VĂ€nta nu, har inte Basshunter sjĂ€lv gjort just en sĂ„n hĂ€r instruktionsvideo? Jo, det var ju det han sa. đ "typ som den basshunter har gjort". Men jag tror han vill ha en till đ
tbruce Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort đ slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta ! Hej! Du mĂ„ste nog precisera lite mer vad exakt det Ă€r du behöver hjĂ€lp med. Att "göra en lĂ„t" och fĂ„ den att bli bra krĂ€ver ganska mĂ„nga olika förmĂ„gor, man ska ha lite kunskap om eller iaf kĂ€nsla för toner och harmonik, man ska vara duktig pĂ„ att skriva text om det inte Ă€r instrumental musik, och sist men inte minst sĂ„ mĂ„ste man kunna datorprogrammet som man anvĂ€nder (ja om man inte Ă€r oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det Ă€r nĂ„got man lĂ€r sig pĂ„ en kort video! đ Jag föreslĂ„r att du skaffar dej ett vettigt program och luslĂ€ser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det lĂ„ta skit men sĂ„ smĂ„ningom, med lite övning och vilja, kan du fĂ„ ihop nĂ„got bĂ€ttre, kanske rent av bĂ€ttre Ă€n Basshunter sjĂ€lv.
pirateKING Postat 23 oktober 2006 Postat 23 oktober 2006 hej ! kan nĂ„gon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten lĂ„t ? typ som den "basshunter " har gjort đ slkulle vatt bra för jag vill görna lĂ€ra mig detta ! Hej! Du mĂ„ste nog precisera lite mer vad exakt det Ă€r du behöver hjĂ€lp med. Att "göra en lĂ„t" och fĂ„ den att bli bra krĂ€ver ganska mĂ„nga olika förmĂ„gor, man ska ha lite kunskap om eller iaf kĂ€nsla för toner och harmonik, man ska vara duktig pĂ„ att skriva text om det inte Ă€r instrumental musik, och sist men inte minst sĂ„ mĂ„ste man kunna datorprogrammet som man anvĂ€nder (ja om man inte Ă€r oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det Ă€r nĂ„got man lĂ€r sig pĂ„ en kort video! đ Jag föreslĂ„r att du skaffar dej ett vettigt program och luslĂ€ser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det lĂ„ta skit men sĂ„ smĂ„ningom, med lite övning och vilja, kan du fĂ„ ihop nĂ„got bĂ€ttre, kanske rent av bĂ€ttre Ă€n Basshunter sjĂ€lv. Jag kan i och för sig ocksĂ„ tycka att videotutorials Ă€r det ultimata sĂ€ttet att lĂ€ra sig nya saker pĂ„. Men inte alla saker sĂ„klart. Exempelvis kan du inte lĂ€ra dig hur du fĂ„r en lĂ„t att lĂ„ta bra. Men du kan dĂ€remot lĂ€ra dig arbetstekniker och tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt. Och det kan vara en mycket bra början đ
Nexustwins Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 bara att söka efter Fl studio pÄ youtube sÄ fÄr du fram det mesta =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.