Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har tänkt att införskaffa mig ett fireface800 ljudkort och går nu rakt på sak.

Finns det möjlighet att via adat I/O på fireface kortet kunna plugga in min adatbandare och spela in "live" så att jag får fler inputs på fireface kortet än bara de 10 analoga inputs som finns?

Alltså, plugga in i de 8 på baksidan samt 2 på framsidan samt in i min adat´s 8 kanaler och skicka signalen direkt in i fireface800 via adat I/O och spela in totalt 18 kanaler i ett svep?

Någon som vet om möjligheten finns eller om jag är ute och seglar snett?

Redigerat av Dimarino
Annons
Postat

Du seglar lite grand snett, men inte mycket. 😉 Du kan nämligen använda de 10 analoga - och dessutom båda ADAT-ingångarna, så att du har totalt upp till 26 ingångar samtidigt - om du har två ADAT eller andra externa 8-kanaliga omvandlare av något slag med Lightpipe-utgångar. 🙂

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Vet inte om jag tolkar dig rätt... tänker du spela in i A-DATEN?

Då är du väl fortfarande begränsad till dess 8 kanaler.

Tänker du använda A-DATEN som I/O ihop med firefacet så hänvisar jag till Classe.

Postat
  saverman sa:
Kan rekomendera en OctaMic D så får du ytterliggare 8 likadana micpreams till.

Ser väldigt bra ut, och låter säkert bra. Har inte kollat upp priset än men jag antar att det blir svettigt.

MrPhil: Nej, nu seglar du lite skevt 😮 Undrar alltså om jag kan, via adat inputen, spela in signalen från min adat samtidigt som jag spelar in med de övriga 10 analoga inputsen.

MrPhil (oregistrerad)
Postat
  Dimarino sa:
MrPhil: Nej, nu seglar du lite skevt :rolleyes: Undrar alltså om jag kan, via adat inputen, spela in signalen från min adat samtidigt som jag spelar in med de övriga 10 analoga inputsen.

OK 🥰

Postat

NU är det jobbigt.

Gallup, tänk er att ni FICK ett ljudkort. Vilket skulle ni vilja få då?

1. focusrite SAFFIRE PRO 26 I/O

2. RME fireface800

3. Digi002 rack

4. Terratecs... (va det nu heter).

Tycker det känns som ett par tungviktare i lite varierande priser. Men nu struntar vi i priset. Bra fungerande ljudkort, enkelt att jobba med. låg latency och bra omvandlare är vi ute efter. Tomten kirrar resten!

Postat

jag förstår absolut.

MEN, digidesign lär väl knappast kasta in handuken. Inte heller focusrite. terratec har väl också kört ett par varv på banan och trots lite svår halka så är de tydligen fortfarande på.

Håller dock med dig, (kan va så att mitt inre redan har bestämt sig), fireface känns tryggt. 😉

Postat

Fireface är trevlig. Och vacker där den ligger på bordet i väntan på att golv, väggar och studiobord skall bli klara... Tid ÄR en bristvara!

Packade upp den, installerade den, spelade in och den fungerade utan några som helst problem. Tja, så långt kom jag i testet av det ljudkortet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.