Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har tÀnkt att införskaffa mig ett fireface800 ljudkort och gÄr nu rakt pÄ sak.

Finns det möjlighet att via adat I/O pÄ fireface kortet kunna plugga in min adatbandare och spela in "live" sÄ att jag fÄr fler inputs pÄ fireface kortet Àn bara de 10 analoga inputs som finns?

AlltsÄ, plugga in i de 8 pÄ baksidan samt 2 pÄ framsidan samt in i min adatŽs 8 kanaler och skicka signalen direkt in i fireface800 via adat I/O och spela in totalt 18 kanaler i ett svep?

NÄgon som vet om möjligheten finns eller om jag Àr ute och seglar snett?

Redigerat av Dimarino
Annons
Postat

Du seglar lite grand snett, men inte mycket. 😉 Du kan nĂ€mligen anvĂ€nda de 10 analoga - och dessutom bĂ„da ADAT-ingĂ„ngarna, sĂ„ att du har totalt upp till 26 ingĂ„ngar samtidigt - om du har tvĂ„ ADAT eller andra externa 8-kanaliga omvandlare av nĂ„got slag med Lightpipe-utgĂ„ngar. 🙂

Postat

Yiieeehaa! Tack Claes.

Underbart, dÄ fÄr det bli ett fireface800 som julklapp till mig sjÀlv dÄ!

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Vet inte om jag tolkar dig rÀtt... tÀnker du spela in i A-DATEN?

DÄ Àr du vÀl fortfarande begrÀnsad till dess 8 kanaler.

TÀnker du anvÀnda A-DATEN som I/O ihop med firefacet sÄ hÀnvisar jag till Classe.

Postat
Kan rekomendera en OctaMic D sÄ fÄr du ytterliggare 8 likadana micpreams till.

Ser vÀldigt bra ut, och lÄter sÀkert bra. Har inte kollat upp priset Àn men jag antar att det blir svettigt.

MrPhil: Nej, nu seglar du lite skevt 😼 Undrar alltsĂ„ om jag kan, via adat inputen, spela in signalen frĂ„n min adat samtidigt som jag spelar in med de övriga 10 analoga inputsen.

MrPhil (oregistrerad)
Postat
MrPhil: Nej, nu seglar du lite skevt :rolleyes: Undrar alltsÄ om jag kan, via adat inputen, spela in signalen frÄn min adat samtidigt som jag spelar in med de övriga 10 analoga inputsen.

OK đŸ„°

Postat

NU Àr det jobbigt.

Gallup, tÀnk er att ni FICK ett ljudkort. Vilket skulle ni vilja fÄ dÄ?

1. focusrite SAFFIRE PRO 26 I/O

2. RME fireface800

3. Digi002 rack

4. Terratecs... (va det nu heter).

Tycker det kÀnns som ett par tungviktare i lite varierande priser. Men nu struntar vi i priset. Bra fungerande ljudkort, enkelt att jobba med. lÄg latency och bra omvandlare Àr vi ute efter. Tomten kirrar resten!

Postat

jag förstÄr absolut.

MEN, digidesign lÀr vÀl knappast kasta in handuken. Inte heller focusrite. terratec har vÀl ocksÄ kört ett par varv pÄ banan och trots lite svÄr halka sÄ Àr de tydligen fortfarande pÄ.

HĂ„ller dock med dig, (kan va sĂ„ att mitt inre redan har bestĂ€mt sig), fireface kĂ€nns tryggt. 😉

Postat

Fireface Ă€r trevlig. Och vacker dĂ€r den ligger pĂ„ bordet i vĂ€ntan pĂ„ att golv, vĂ€ggar och studiobord skall bli klara... Tid ÄR en bristvara!

Packade upp den, installerade den, spelade in och den fungerade utan nÄgra som helst problem. Tja, sÄ lÄngt kom jag i testet av det ljudkortet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.