Jump to content
Annons

Funkar det?  

6 members have voted

1. 1. Funkar det?

• Ja
      2
    • Nja
      4
    • Nej
      0

Recommended Posts

Posted

Artist: Jag och en kompis

Producent: Jag

Genre: Funk

Format: .mp3

Låtlänk: http://medlem.spray.se/tobiaskjerstadius/ klicka på låten och spara som

Litet kul jag gjorde för ett tag sedan. Blåset är väll inte jätte kul men annars rätt gött eller? Allt utom sång och saxsolo är gjort i Reason. Tyvärr inte hela låten.

Annons
Posted

Tycker det nästan låter för mycket blues om den för att vara funk. Kompgittarren är lite för mycket i förgrunden, tycker jag. Skulle vilja höra nån snygg rhodes i bakgrunden... Rhodessolot... Var inte särskilt bra, tycker jag. Men visst kan det svänga. 🙂

Posted

Håller med morta litegrann. Gitarren (den första, inte wah-wah-grejen) är lite för hög och har kanske inte så inspirerande ljud heller, lite för torrt för min smak exempelvis. Sången kunde gärna få kom upp lite grann. Rhodessolot... är lite styltigt, men om det är ett VSTi så är det väl lätt fixat. Annars gött sväng, kuliga basgångar och definitivt mer funk än blues.

Posted

Jo jag håller med om det mest. Jag gjorde den för ca ett år sedan och har tyvärr inte kvar alla filer så jag kan mixa om den.