Jump to content
Annons

Gamla guldkorn


Va tror ni?  

9 röster

  1. 1. Va tror ni?

    • JA
      4
    • NEJ
      4


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Giant Steps, Donna Lee, Autumn Leaves

* ARTIST/GRUPP: Jag

* GENRE: datorjazz

* LÅTLÄNGD: under minuten

* KOMPOSITÖR: olika

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2002 (tror jag)

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1.2 mb tillsammans ungefär

* LÅTLÄNK: Giant Steps

* LÅTLÄNK: Autumn Leaves

* LÅTLÄNK:Donna Lee

Vad tror ni om 'et?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

VacUm... 😎 det här låter ju som filmmusik till hysteriska teknade franska filmer....ser framför mig en liten svettig polis cykla omkring frenetiskt, jagandes en hund som stulit slaktarens prisvinnande kalkon...

mycket TV spel den tiden musiken blev till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför lägga ner tid och energi på sånt här...?  😄

Jag håller med. Varför? Inte, "varför din jävla idiot!?", snarare "aha, aha, uh-huh, intressant, jaja, men varför?".

EDIT: För att du tyckte att det var kul kanske..?

EDIT (Igen...): Jag tyckte att Donna Lee var roligast, men kitschfaktorn känns så hög att jag egentligen inte har något mer konstruktivt att säga.

Redigerat av robotapan
Link to comment
Dela på andra sajter

Moog Cookbook? Va är det??

Moog Cookbook =

Roger Manning (Jellyfish, Air, Beck, Imperial Drag etc..) och

Brian Kehew (studiotomte som mixat, proddat och lirat med alla möjliga)

MC var ett knäppt projekt som gjorde två plattor med rock-covers i fruktansvärt crazy versioner, dessutom enbart användande MOOG-syntar (men inga sequensers what-so-ever).

På första plattan gjorde dom instrumentala moderna gitarrrockcovers av bl a Green Day, Lenny Kravitz, Weezer etc. (T ex en ålandsbåts/Michael McDonaldversion av Basket Case och en tivolipolkaversion av Are You Gonna Go My Way, ja ni hajar...)

På andra plattan slaktade dom gubbrock-covers av Boston, Lynnyrd Skynnyrd, Eagles etc. Det här var ännu värre; eurodisco av More than a feeling, karusellpompa av Hotel California och pjopp-pop och total MOOG-onani i Whole lotta love.

Underbart helt enkelt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför lägga ner tid och energi på sånt här...? 😄

En enda anldening: ja hade kul!

Satt o skulle öva lite bas så ja gjorde lite bakgrunder som jag sen tänkte spela på. Var dessutom trött och sliten så allting lät skit, så jag bytte ljud på instrumenten och vips blev allting mycket roligare. Har typ 20 stycken liggandes. Det bästa är att när man gör sånthär så retar det gallfeber på landets jazzpoliser, och dom kan behöva nåt att reta sig på så dom får ångest och blir ännu bättre jazzmusiker. En glad jazzmusiker = en dålig jazzmusiker.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
Varför lägga ner tid och energi på sånt här...?  😄

En enda anldening: ja hade kul!

Satt o skulle öva lite bas så ja gjorde lite bakgrunder som jag sen tänkte spela på. Var dessutom trött och sliten så allting lät skit, så jag bytte ljud på instrumenten och vips blev allting mycket roligare. Har typ 20 stycken liggandes. Det bästa är att när man gör sånthär så retar det gallfeber på landets jazzpoliser, och dom kan behöva nåt att reta sig på så dom får ångest och blir ännu bättre jazzmusiker. En glad jazzmusiker = en dålig jazzmusiker.. 😄

ja hade kul!

Kan det finnas någon bättre anledning? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...