Jump to content
Annons

Glad att jag finns


Wernborg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Glad att jag finns

ARTIST/GRUPP: -

GENRE: Nån slags pop

LÅTLÄNGD: 3.37

KOMPOSITÖR: Stefan Wernborg och Jessica Humleklo

PRODUCENT: Stefan Wernborg

EV. MEDVERKANDE: Stefan och Jessica

INSPELNINGSÅR: 2000 och 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.4 megabyte

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Glad att jag finns

Hejsan alla!

Här kommer en dänga. Jessica gjorde en text med melodi så gjorde jag en låt till det. Anledningen till att inspelningsår är 2000 och 2006 är att trummorna kommer från en gammal inspelning jag gjorde i replokalen 2000. Jag har loopat upp några olika tagningar i låten som ni hör. Allt utom trummorna har vi spelat in hemma hos mej.

Vet inte riktigt vad vi vill med detta mer än att lira och ha kul. Kanske till en demo-cd för att greja gig.

Kommentera och kritisera gärna både komposition, framförande och produktion.

Ha så kul hälsar Steffo.

EDIT: Fixat en länk till extern mp3.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehhe, rolig låt. Först reagerade jag på att låten var på svenska, men det vänjs man bort vid efter ett tag...

Det kan bli helt fel med sånhär mys-blues-jazz-funk (PÅ SVENSKA DESSUTOM?!), men jag tycker faktiskt ni klarar det fint.

Inga direkta anmärkningar på mixen

Bra jobbat, det va rolig lyssning 😉

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt.

tycker att trummorna känns lite långt borta, men det kanske bara är jag och mina dotorhögtalare

Tackar. Kan nog stämma det med trummorna. Kanske håller jag omedvetet bak dom efter som det är själv och ingen "riktig" trummis som lirar. Jag menar..... jag fick ut tre, fyra takter att loopa av några minuters inspelning.. :-) Ska testa att lägga till lite fills och sånt sen också....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Vad kul att ni tycker. Alla bara gillar. Skivkontrakt nästa då alltså? ;-)

Ska försöka få upp en version om inte alltför lång tid.

Harmonica Mike:

Jodå. Trummorna behöver lite variation, ska försöka få ut några enskilda samplingar och göra lite fills. Eller med nån plugg.

JahCrab:

Alltid roligt att bota lite söndagsångest. ;-) Och Dunderklumpen är ju för goe.

rabaclabin:

Härligt. Ted är väl ingen förebild, fast sämre kan man ju ha, eller hur.

punkrockadude:

Tackar ödmjukast. Annorlunda är ju alltid bra och om det är bra kan det ju bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

xzeet (oregistrerad)

Grymt bra låt. Sätt något filter på låten så att det blir lite varmare och gör något åt trummorna. Du skulle kanske sänka sången lite?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt. Sätt något filter på låten så att det blir lite varmare och gör något åt trummorna. Du skulle kanske sänka sången lite?

Tackar för det. Trummorna som sagt... nästa version. Oj, sänka sången, det var första gången jag hörde det, där protesterar jag å de vildaste :rolleyes:

Nåt filter?? Har du nåt förslag på dito?

Tack igen för att ni tar er tid alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra låt. Sätt något filter på låten så att det blir lite varmare och gör något åt trummorna. Du skulle kanske sänka sången lite?

Tackar för det. Trummorna som sagt... nästa version. Oj, sänka sången, det var första gången jag hörde det, där protesterar jag å de vildaste :rolleyes:

Nåt filter?? Har du nåt förslag på dito?

Tack igen för att ni tar er tid alla!

Skön feeling i låten som jag diggar som tusan!

Angående sången ska den INTE sänkas! Snarare höjas om något :rolleyes:

Bra jobbat!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Skön feeling i låten som jag diggar som tusan!

Angående sången ska den INTE sänkas! Snarare höjas om något 🙂

Bra jobbat!

/Micke

Oj. Missade ditt engagemang. Tack för fina ord. Va bra att nån höll mej angående sången. Ska försöka fixa till trummor snart och återkomma med en färsk version. // So long... Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mixen låter riktigt ren. Gillar hennes röst. Både hur den är producerad och hennes sångteknik. Glad låt. Hoppfull så att säga.

Det var allt från mig! Bra jobbat!

Låter lite som en reklamjingel.

Tack för det första ..... Försökte få rösten så nära som möjligt. Tycker det blev rätt bra.

... för det andra ..... hmmmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt. Jag tycker inte du behöver göra något med sången ev. lite eq. Trummorna kanske borde ändras lite....

/Michael

Hej och tack.

Trummor är vi överens om. Sången är extremt tillskruvad redan. Rena bakelittelfoninställningen, MYCKET middle alltså. Mindre middle? Mer?

Tack för du lyssnade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...