Bengan (oregistrerad) Postat 17 januari 2004 Postat 17 januari 2004 Tjenahej! Som ny pĂ„ Studios forum tĂ€nkte jag bara kort sĂ€ga HEJ o presentera mig lite snabbt! Ăr en 29-Ă„ring (eller 30 i Ă„r...men det talar vi tyst om) i Göteborg som uteslutande spelar "för att det Ă€r skoj". AlltsĂ„ pĂ„ GRAV hobbynivĂ„. Har spelat i olika band, covertrios, partajduos, spexorkestrar och sĂ„nt genom Ă„ren men under senaste Ă„ret har det blivit mest "hemmapul". Har fram till i dagarna kört pĂ„ Cubasis, men nu Ă€r det Cubase SE och Studio Case som gĂ€ller ett tag framöver. Lyssnar mest pĂ„ rock/hĂ„rdrock men nĂ€r jag skriver sjĂ€lv blir det mer "poprock" med vissa drag av singer-songwriterstuk i det hela...Ăr gitarrkille och inte allt för mycket kompis med klaviatur, men jag klarar att göra mig "hjĂ€lpligt förstĂ„dd". I alla fall pĂ„ det omrĂ„det. Ăr Ă€ven reggad pĂ„ 99musik, VST-Forum och GMFs Gitarrplank. Mest aktiv pĂ„ VST-forumet dock. Pryllistan: Dator: Dell Dimension 4100 (733 Mhz, 512 Mb) Mjukvara: eJay Studio, Cubasis VST 3.0, Studio Case, Wavelab, VST-plugins och blandade VSTi-er. Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496 Annat: Epiphone (Akustisk gitarr) Washburn BT6 (Elgitarr) Behringer V-Amp2(virtual amplifier) Behringer XM8500 (dyn. mik) Behringer MX602 (mixer) Generis GC-1 (kond. mick) Evolution MK249C2 (midiklaviatur). LĂ„tar o sĂ„nt finns pĂ„ hemsidan!
tordA Postat 31 januari 2004 Postat 31 januari 2004 HiYA đ "vĂ€ntan Ă€r över" bara vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ ett strĂ„k/string pĂ„lĂ€gg đ jag gilla ljudmixen pĂ„ "Jag var för het" lite 70'tals ljud. lĂ„ter bra !
Bengan (oregistrerad) Postat 3 februari 2004 Postat 3 februari 2004 Du anar vÀl inte hur rÀtt du har nÀr det gÀller "vÀntan".....det ligger i pipen med ett pÄlÀgg dÀr...bas finns det numera oxÄ pÄ den! Tack för komplimangerna!
Bengan (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Var ju ett tag sedan man reggade sig. Inget nytt har vĂ€l hĂ€nt egentligen, mer Ă€n att jag sĂ€ger HEJ HEJ! đ
hammagrella Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 (redigerat) NĂ€men Bengan, det hĂ€r var nĂ€stan rekord i idĂ©torka! đ EDIT: Men sĂ„klart jag klĂ€mmer i med ett rĂ€ligt HEJ HEJ tillbaka förstĂ„s đ Redigerat 8 juni 2004 av hammagrella
Bengan (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Hammagrella....japp.....det var nĂ€stan oförskĂ€mt...men jag kunde inte lĂ„ta bli! đ
tordA Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Du anar vÀl inte hur rÀtt du har nÀr det gÀller "vÀntan".....det ligger i pipen med ett pÄlÀgg dÀr...bas finns det numera oxÄ pÄ den! Tack för komplimangerna! har det hÀnt nÄtt mer ??
Lundin Postat 9 juni 2004 Postat 9 juni 2004 (redigerat) Nu bumpar jag trÄden o frÄgar: Har det hÀnt nÄge i den Beng-aliska studion? edit: ful felstafvning Redigerat 9 juni 2004 av demoniqus
ViktorDenStore Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Lite sent kanske att komma med Medlemspresentationen nu men VĂ€lkommen i alla fall đź Hehe đ Föresten, nĂ€r jag tĂ€nker efter sĂ„ skrev jag nog den ocksĂ„ lite sent ... đČ
fudgesson Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Tjoflöjt Bengan - ser fram mot att fĂ„ höra lite "potatispop" frĂ„n dig đ Hoppas allt Ă€r fina fisken med dig.
Lundin Postat 21 juni 2004 Postat 21 juni 2004 Bump igen dĂ„ đ Rockfart; Jo. Det har hĂ€nt sĂ„pass mkt att lĂ„ten försetts med basfil frĂ„n PiteĂ„ och vidarepassats över nĂ€tet till sydligare breddgrader för vokala insatser av en skön mö. Det blir nog en lĂ„t till i samma stil vad det lider.... Demonen: JodĂ„...lĂ„ten jag snackade med dig om spelades in i helgen. Ska trixa lite med kompguror och leadsĂ„ng ikvĂ€ll och sedan Ă€r det vĂ€l bara mix i kubik som gĂ€ller......varning för Ă„rets klister till refrĂ€ng đ Annars har det inte hĂ€nt ngt, planerar nytt datorbygge sĂ„ fort jag kommer tillbaka frĂ„n staterna (och skatteĂ„terbĂ€ringen trillat in)..... Aalrajt..trevligt, trevligt ska bli skoj o lyssna sen.. skulle vara najs o Ă„ka till de stejts... ska du semestra dĂ€r?...sejten..nu blir jag lite avis faktis..
Bengan (oregistrerad) Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Demonen: Kolla pĂ„ torsdag, dĂ„ tror jag det kan vara postdags....och jo..det blir nĂ€stan tvĂ„ veckor i Bostonkrokarna med lika delar flaggviftande, sightseeing, Madonna (!), sol och bad.....drar om en vecka precis. Fudgen: Fina fisken? Kan du fethajja đ. LĂ„ten dyker nog upp pĂ„ torsdag...
bengan_gbg Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Tjena fan..... Tillbaka igen efter en lÄÄÄÄÄÄÄng paus.....det mesta gÀller dock Àn.
bengan_gbg Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Grahn: Hahah...borde ju rĂ€knat att du skulle hugga pĂ„ studs đ TjĂ€na!
Neosus Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Grahn: Hahah...borde ju rĂ€knat att du skulle hugga pĂ„ studs đ TjĂ€na! hehe jodĂ„. Lyssnar pĂ„ din nya mix frĂ„n andra plejset nu. đ
Pluffo Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Kan du inte fixa med Olsberg eller nĂ„gon sĂ„ att du fĂ„r tillbaka ditt gamla nick? ( Varför avregistrerar man sig i över huvud taget? Ăr vĂ€l bara att sluta logga pĂ„? )
Lundin Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Men??..en BGBG!!!... det trodde man inte sĂ„ hĂ€r Ă„rs đČ Kul att du hittat hit igen.. vad har hĂ€nt sen sist? Barbadostrix o papayadrinkar? HitmiljonĂ€r och skriver lĂ„tar för IDOL 2006? vad..vad..vad.. đ
bengan_gbg Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Demonen: Det har nog inte hĂ€nt ett skit. En slĂ€kting gick bort precis vid förra Ă„rsskiftet och sedan blev det liksom ingen musik gjord pga annat jobb. Inte pga sorg. Har vĂ€l bara gjort 2 lĂ„tar pĂ„ hela Ă„ret tror jag (varav en Ă€r postad hĂ€r)...men nu har jag tjackat ett UAD-1 sĂ„ nu jĂ€vlar . Ska vĂ€l göra lite mer rock dĂ„rĂ„...tĂ€nkte jag. Djonas: Tillbaka...đ Blev lite mycket ett tag. Riche: Hej Svejs!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.