Jump to content
Annons

Bengan

Bengan (oregistrerad)

Recommended Posts

Bengan (oregistrerad)
Postat

Tjenahej!

Som ny pÄ Studios forum tÀnkte jag bara kort sÀga HEJ o presentera mig lite snabbt!

bengan_guitars_5_w200.jpg

Är en 29-Ă„ring (eller 30 i Ă„r...men det talar vi tyst om) i Göteborg som uteslutande spelar "för att det Ă€r skoj". AlltsĂ„ pĂ„ GRAV hobbynivĂ„. Har spelat i olika band, covertrios, partajduos, spexorkestrar och sĂ„nt genom Ă„ren men under senaste Ă„ret har det blivit mest "hemmapul". Har fram till i dagarna kört pĂ„ Cubasis, men nu Ă€r det Cubase SE och Studio Case som gĂ€ller ett tag framöver.

Lyssnar mest pĂ„ rock/hĂ„rdrock men nĂ€r jag skriver sjĂ€lv blir det mer "poprock" med vissa drag av singer-songwriterstuk i det hela...Är gitarrkille och inte allt för mycket kompis med klaviatur, men jag klarar att göra mig "hjĂ€lpligt förstĂ„dd". I alla fall pĂ„ det omrĂ„det.

Är Ă€ven reggad pĂ„ 99musik, VST-Forum och GMFs Gitarrplank. Mest aktiv pĂ„ VST-forumet dock.

Pryllistan:

Dator: Dell Dimension 4100 (733 Mhz, 512 Mb)

Mjukvara: eJay Studio, Cubasis VST 3.0, Studio Case, Wavelab, VST-plugins och blandade VSTi-er.

Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496

Annat:

Epiphone (Akustisk gitarr)

Washburn BT6 (Elgitarr)

Behringer V-Amp2(virtual amplifier)

Behringer XM8500 (dyn. mik)

Behringer MX602 (mixer)

Generis GC-1 (kond. mick)

Evolution MK249C2 (midiklaviatur).

LÄtar o sÄnt finns pÄ hemsidan!

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

HiYA 😄

"vĂ€ntan Ă€r över" bara vĂ€ntar pĂ„ att fĂ„ ett strĂ„k/string pĂ„lĂ€gg 🙂

jag gilla ljudmixen pÄ "Jag var för het" lite 70'tals ljud.

lÄter bra !

Bengan (oregistrerad)
Postat

Du anar vÀl inte hur rÀtt du har nÀr det gÀller "vÀntan".....det ligger i pipen med ett pÄlÀgg dÀr...bas finns det numera oxÄ pÄ den!

Tack för komplimangerna!

• 4 mĂ„nader senare...
Bengan (oregistrerad)
Postat

Var ju ett tag sedan man reggade sig. Inget nytt har vĂ€l hĂ€nt egentligen, mer Ă€n att jag sĂ€ger HEJ HEJ! 🙂

Postat (redigerat)

NĂ€men Bengan, det hĂ€r var nĂ€stan rekord i idĂ©torka! 🙂

EDIT: Men sĂ„klart jag klĂ€mmer i med ett rĂ€ligt HEJ HEJ tillbaka förstĂ„s 😕

Redigerat av hammagrella
Bengan (oregistrerad)
Postat

Hammagrella....japp.....det var nĂ€stan oförskĂ€mt...men jag kunde inte lĂ„ta bli! 😉

Postat
Du anar vÀl inte hur rÀtt du har nÀr det gÀller "vÀntan".....det ligger i pipen med ett pÄlÀgg dÀr...bas finns det numera oxÄ pÄ den!

Tack för komplimangerna!

har det hÀnt nÄtt mer ??

Postat (redigerat)

Nu bumpar jag trÄden o frÄgar: Har det hÀnt nÄge i den Beng-aliska studion?

edit: ful felstafvning

Redigerat av demoniqus
  • 2 veckor senare...
Postat

Lite sent kanske att komma med Medlemspresentationen nu men VĂ€lkommen i alla fall 😼 Hehe

😄 Föresten, nĂ€r jag tĂ€nker efter sĂ„ skrev jag nog den ocksĂ„ lite sent ... đŸ˜Č

Postat

Tjoflöjt Bengan - ser fram mot att fĂ„ höra lite "potatispop" frĂ„n dig 😄

Hoppas allt Àr fina fisken med dig.

Postat
Bump igen dĂ„ 😆

Rockfart; Jo. Det har hÀnt sÄpass mkt att lÄten försetts med basfil frÄn PiteÄ och vidarepassats över nÀtet till sydligare breddgrader för vokala insatser av en skön mö. Det blir nog en lÄt till i samma stil vad det lider....

Demonen: JodĂ„...lĂ„ten jag snackade med dig om spelades in i helgen. Ska trixa lite med kompguror och leadsĂ„ng ikvĂ€ll och sedan Ă€r det vĂ€l bara mix i kubik som gĂ€ller......varning för Ă„rets klister till refrĂ€ng 😎

Annars har det inte hÀnt ngt, planerar nytt datorbygge sÄ fort jag kommer tillbaka frÄn staterna (och skatteÄterbÀringen trillat in).....

Aalrajt..trevligt, trevligt ska bli skoj o lyssna sen..

skulle vara najs o Äka till de stejts...

ska du semestra dÀr?...sejten..nu blir jag lite avis faktis..

Bengan (oregistrerad)
Postat

Demonen: Kolla pÄ torsdag, dÄ tror jag det kan vara postdags....och jo..det blir nÀstan tvÄ veckor i Bostonkrokarna med lika delar flaggviftande, sightseeing, Madonna (!), sol och bad.....drar om en vecka precis.

Fudgen: Fina fisken? Kan du fethajja 😆. LĂ„ten dyker nog upp pĂ„ torsdag...

• 1 Ă„r senare...
Postat
Grahn: Hahah...borde ju rĂ€knat att du skulle hugga pĂ„ studs 😏 TjĂ€na!

hehe jodĂ„. Lyssnar pĂ„ din nya mix frĂ„n andra plejset nu. 😠

Postat

Kan du inte fixa med Olsberg eller nĂ„gon sĂ„ att du fĂ„r tillbaka ditt gamla nick? ( Varför avregistrerar man sig i över huvud taget? Är vĂ€l bara att sluta logga pĂ„? )

Postat

Men??..en BGBG!!!... det trodde man inte sĂ„ hĂ€r Ă„rs đŸ˜Č

Kul att du hittat hit igen.. vad har hĂ€nt sen sist? Barbadostrix o papayadrinkar? HitmiljonĂ€r och skriver lĂ„tar för IDOL 2006? vad..vad..vad.. 😕

• 2 veckor senare...
Postat

Demonen: Det har nog inte hÀnt ett skit. En slÀkting gick bort precis vid förra Ärsskiftet och sedan blev det liksom ingen musik gjord pga annat jobb. Inte pga sorg.

Har vÀl bara gjort 2 lÄtar pÄ hela Äret tror jag (varav en Àr postad hÀr)...men nu har jag tjackat ett UAD-1 sÄ nu jÀvlar :rolleyes:. Ska vÀl göra lite mer rock dÄrÄ...tÀnkte jag.

Djonas: Tillbaka...😕 Blev lite mycket ett tag.

Riche: Hej Svejs!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.