Jump to content
Annons

Soundborn - Operation Survival


Tilly

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Operation Survival (version 2)

* ARTIST/GRUPP: Soundborn

* GENRE: Club? Club Trance? Jag vet inte riktigt

* LÅTLÄNGD: 5:18

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.29MB

* STATUS: Färdig va?

* LÅTLÄNK:

LYSSNA..........

Wee har haft min lediga vecka nu från jobbet och har verkligen liggat i med musiken! lol

jobbar förtillfället med en annan trance dänga men tryckte in denna låten imellan.

128BPM tungskön! Vet inte riktigt va det är för stil.. Dock lite annorlunda för att vara

mig kanske 😛

Hur låter ljudet? Är det för mkt bas, diskant?

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter kalas. Inte min tepåse, så därför låter jag bli att kommentera att det blir tråkigt i längden, att jag vill att det ska hända mer melodimässigt och att det är trevligt med ackordbyten även i låtarnas första halva ibland. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Wee tack Fidden!

Ackordbyten är jag också väldigt mycket för! Men just denna typ av stil tycker jag ska vara lite "repiterande" och mera gung i så att säga 😛

Tack för kommentar!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jäkla trevligt!

Det jag inte gillar är ljudet på "melodin" som kommer in efter ett tag. . .

Men det kan vara jag. För mycke diskant på ljudet tror jag...

Annars tycker jag det låter jäkla trevligt. . Kunde dock haft bara nått ackord byte för att bryta lite i soundet.

Sen kommer breaket, och du har ett ljud som flyter lite från högtalare till högtalare, och det ljudet distar. . .

Men fan vilken gött gung.

Dina ackorder påminner mig mycke om en Jarre låt!

Måste komma på vilken . .

Men bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar breaket som börjar vid 2:37?

Det är meningen att synthen ska dista där, tycker det är lite skönt sådär i bakrunden. Ger en "trasig" bild.. Fast det kanske låter dåligt?

Det kanske behövs några ackordbyten kanske? Ska kika på det! Ändra melodin så den följer med resten av basen och stråkarna!

Alltid kul med en Kenta K kommentar! 😄

När får vi höra nånting nytt från dig då?

Edit: Kul att det är så många som säger att mycket i mina låtar påminner om JMJ! Ett stort fan! 😳

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar:

00:00 - Snygg bongo loop där.

00:15 - Soft bastrumma, passar in snygg där.

01:10 - Tycker att det "lead liknande" ljudet inte riktigt passar, men när låten drar igång sitter det fint i mixen. Kanske en aning för snedstämt?

02:30 - väntar med stor spänning på att låten ska dra igång.

02:45 - Ett break? Jag ville ju att låten skulle får drag, buhu!

Slut, Tycker detta var en ganska tradig låt och det roligaste var faktiskt stråk breaket. Ljudkvaliten håller top klass, men det fattas melodier.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar:

00:00 - Snygg bongo loop där.

00:15 - Soft bastrumma, passar in snygg där.

01:10 - Tycker att det "lead liknande" ljudet inte riktigt passar, men när låten drar igång sitter det fint i mixen. Kanske en aning för snedstämt?

02:30 - väntar med stor spänning på att låten ska dra igång.

02:45 - Ett break? Jag ville ju att låten skulle får drag, buhu!

Slut, Tycker detta var en ganska tradig låt och det roligaste var faktiskt stråk breaket. Ljudkvaliten håller top klass, men det fattas melodier.....

Jag tycker inte detta ska va en sådan låt... Melodier hit och melodier hit. . . :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med de flesta angående uteblivna melodier. Men jag tycker ändå att du gjort ett bra jobb med produktion osv.

Kom ihåg att det enda jag gillar i genren är Groove Coverage. 😎 Fast endast att festa och ragga brudar till. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...