Jump to content
Annons

Cubase 4 någon?


dannepop (oregistrerad)

Recommended Posts

Vad gäller tracking så tog det några försök tills jag läste att man skulle lägga till 2 nollor före tracking numret - då dök det upp på postens system.

Nu är Cubase 4 anlänt - nu ska man bara hitta tid. Mest orolig är jag nog för om licensen ska få plats på licensnyckeln eftersom jag har mina Korg licenser på den också. Men jag får ta det när jag kommer till det berget. Härligt med en tryckt manual 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Så... du hade inga tipps då under de punkter som faller på kontakta din lev i landet, ja förslagsvis innan olyckan är framme?

Det skulle va skoj att veta vad det skulle tillföra om jag skickade ett mail till er med förslag på förbättringar, speciellt med tanke på att du hela tiden ignorerar de förslag som jag gett samt den kritik jag framför här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerat och klart.

Någon med en Novation Remote SL som har fått den att fungera i nya C4? Min funkar icke!

"Connection terminated" i displayerna. Har testat att installera om den men utan positiva resultat. Fredag den 13:e eller?

/Micke

Har spanat in den tidigare, tycker det såg rätt nice ut. Ta och spana i supportforumet på deras site, kanske fler som stött på detta problem där då vi ligger lite efter med lev här i swe.

PS: Har du installerat 4.01 uppdateringen?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Nu har jag prov kör den nya cubase 4. Ganska ordentlig fulare än de förra är det första intrycket.

Mörkt och svårt att se ordentligt, har steinberg sparkat både ergonomer och grafiska designers?

Nåja, det brukar alltid vara min åsikt. Jag tyckte VST var snyggare än SX när den kom, idag

fattar jag inte varför. Men det har varit lite trassel med import av gamla projekt med loppande

cubase och 100% cpu. Men de har löst sig med en sparning i 4:an och sedan en omstart.

Men det är otroligt störande att de inte har fixat att kopplingen mellan vsti:er och midispår när man byter instrument i en slot. Detta fungerande mycket bättre i VST. Och varför stannar hela ljudsystemet när man plockar upp en ny VSTi?

Link to comment
Dela på andra sajter

..Och till alla er som sitter med SX 3 och ska uppdatera..glöm det.. Steinberg har inte fått iväg dem ännu...

Så vi får vänta tills nästa helg... maybe longer..

MEN HA DET SÅ JÄKLA ROLIGT I HELGEN ALLA ANDRA..!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😉

..Får väl göra musik istället då.. sönderkomprimera ett par jädra trumpaket.. dista ett jädra baspaket.. göra ilsken o elak musik är vad jag ska göra..o låten ska heta: Evil has a name, Charlie!

Link to comment
Dela på andra sajter

..Och till alla er som sitter med SX 3 och ska uppdatera..glöm det.. Steinberg har inte fått iväg dem ännu...

Så vi får vänta tills nästa helg... maybe longer..

MEN HA DET SÅ JÄKLA ROLIGT I HELGEN ALLA ANDRA..!!!!!!!!!!!!!!!!!!  😆

..Får väl göra musik istället då.. sönderkomprimera ett par jädra trumpaket.. dista ett jädra baspaket.. göra ilsken o elak musik är vad jag ska göra..o låten ska heta: Evil has a name, Charlie!

Allvarligt... Hoppas du har fel... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerat och klart.

Någon med en Novation Remote SL som har fått den att fungera i nya C4? Min funkar icke!

"Connection terminated" i displayerna. Har testat att installera om den men utan positiva resultat. Fredag den 13:e eller?

/Micke

Har spanat in den tidigare, tycker det såg rätt nice ut. Ta och spana i supportforumet på deras site, kanske fler som stött på detta problem där då vi ligger lite efter med lev här i swe.

PS: Har du installerat 4.01 uppdateringen?

Fick ett svar från Novations support.

För er som har en Remote SL och precis installerat C4:

Kopiera ......Program Files/Steinberg/Cubase SX3/Components/remotesl.dll

till ......Program Files/Steinberg/Cubase 4/Components/

Ett tips jag fått från Cubase.net angående uppdatering från SX3:

Innan installation byt namn på mappen:

[DRIVE]:\Documents and Settings\["USERNAME"]\Application Data\Steinberg\Cubase SX 3 till ex.vis "X Cubase SX 3".

C4 tar massa inställningar därifrån och många har haft stabilitetsproblem.

Kolla in:

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=56356

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, tackar för tippset! Själv brukar jag alltid ghosta om en ren "studio xp installation" och installera den nya versionen på en helt ren xp för att vara på den säkra sidan.

Hoppas de även fixat till installationen som va hårdställd på att bara kunna installera från första cd/dvd device man hade i datorn med... sx3:s första 3.0 cd va så.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att Cubase återgått till den gamla hedliga

Midi device managern med förinställda patch banker

i nya versionen. Och att dom fått med flera Korg Triton

banker + Alesis SR-16 + många andra.

Dåligt ifall man redan skapat ett nytt midi-spår och ska

välja ut VST instrumentet att den hela tiden ska fråga ifall

man vill skapa ett nytt midi-spår för just det instrumentet

när man ändå tänkt sig använda det midi-spår man redan har.

Där blir det cancel all the time...

Pme tyckte nya GUI:t var fulare än tidigare. Kan hålla med

om detta by default. Men det går att ändra kontraster och ljusförhållanden

i preferences om man vill det.

Nya browsern för ljudbanker är tydlig men i vissa fall för "blaffig".

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt ifall man redan skapat ett nytt midi-spår och ska

välja ut VST instrumentet att den hela tiden ska fråga ifall man vill skapa ett nytt midi-spår för just det instrumentet när man ändå tänkt sig använda det midi-spår man redan har. Där blir det cancel all the time...

Under Preferences/VST/Plugins finns det en parameter som heter Create MIDI track when loading VSTi. Där kan du sätta hur programmet skall bete sig när du laddar ett VSTi i racket. Det är som standard satt till att alltid fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Så vi får vänta tills nästa helg... maybe longer..

MEN HA DET SÅ JÄKLA ROLIGT I HELGEN ALLA ANDRA..!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Inte alls!

Min kom i fredags!

Jag fick givetvis kontakta mitt postkontor och hämta den.

Så nu är det full fart med att testa!

Den crashar i loopbrowser läge annars flyter allt på bra.

Kan vara att jag har en del ljudfiler i format som inte riktigt passar.

Har inte letat efter info om detta ännu.

Saknar en del instrument som jag använder flitigt, en fungerande trummaskin

och Spectrasonic synthen.

Annars är det en dröm med MacBookPro och Cubase 4 jämfört med Powerbook Titanium

och SX!

Kör på lägsta latency någonsin 4,9 in och 6,9 ut!

Spännande!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vi får vänta tills nästa helg... maybe longer..

MEN HA DET SÅ JÄKLA ROLIGT I HELGEN ALLA ANDRA..!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Inte alls!

Min kom i fredags!

Jag fick givetvis kontakta mitt postkontor och hämta den.

Så nu är det full fart med att testa!

Den crashar i loopbrowser läge annars flyter allt på bra.

Kan vara att jag har en del ljudfiler i format som inte riktigt passar.

Har inte letat efter info om detta ännu.

Saknar en del instrument som jag använder flitigt, en fungerande trummaskin

och Spectrasonic synthen.

Annars är det en dröm med MacBookPro och Cubase 4 jämfört med Powerbook Titanium

och SX!

Kör på lägsta latency någonsin 4,9 in och 6,9 ut!

Spännande!

Danne/

Så du har fått uppgraderingen till 4 från SX3?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vi får vänta tills nästa helg... maybe longer..

MEN HA DET SÅ JÄKLA ROLIGT I HELGEN ALLA ANDRA..!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

Inte alls!

Min kom i fredags!

Som jag sa så har inte 4Sound fått in uppdateringen för SX3 då den blivit ytterligare försenad... med vad de sa ungefär en vecka.

Jag har varit nere på 4Sound och pratat med en säljare så därför är jag rätt säker på att mitt påstående angående försenad leverans stämmer..

Sen att du beställt på annat sätt är en annan sak..

Kanske skulle satt dit den där garvande smiley'n i sammanhanget iallafall... :rolleyes:

Har inte varit och är inte det minsta arg över att den blir försenad... bara lite trist när man förväntat sig en hel helg med massa tekniska onyttigheter, ett par koppar kaffe, uppdateringsproblem och huvudvärk..

..men nästa vecka..mmmmmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa så har inte 4Sound fått in uppdateringen för SX3 då den blivit ytterligare försenad... med vad de sa ungefär en vecka.

Jag har varit nere på 4Sound och pratat med en säljare så därför är jag rätt säker på att mitt påstående angående försenad leverans stämmer..

Jag tippar på att du menar gamla estrad? Va där i lördags och spana in lådorna till de som har sx1 o 2 samt, fredag skulle den komma, hoppas verkligen den kommer någon dag innan då jag reser bort på fredag. Skulle va skoj och ha den med sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tippar på att du menar gamla estrad? Va där i lördags och spana in lådorna till de som har sx1 o 2 samt, fredag skulle den komma, hoppas verkligen den kommer någon dag innan då jag reser bort på fredag. Skulle va skoj och ha den med sig.

Yes in a box.. jag menar gamla Estrad.. och Nej.. jag tror du hinner resa bort före 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gaaa, verkar ju inte bättre än att det tar ända in i nästa vecka innan de tänker skicka något till sverige... surt!

Distributören skulle få uppdateringen imorgon... (20/10)

vilket innebär runt tisdag för oss vanliga dödliga Stockholmare..

Ännu en skithelg alltså 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de har kanske spridit sig ända ner till Tyskland att jag klagat på supporten så de håller på dem lite!... :rolleyes: Fast jag tror inte du skall misströsta så mycket, det verkar inte bättre än att det kvarstår en del bus bus fortfarande om man läser en del andra trådar. Jag skall passa på och sortera mina gamla xm o moduler under tiden, ja samt se om det kommit någon ny version av mogplug player. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tippar på att sverige inte är en speciellt prioriterad marknad i jämförelse.

Hej igen kompis. 😉

Problemet är snarare tvärt om. Vi säljer uppdateringar som få andra distributör och Steinberg klarar helt inte att leverera i samma takt som vi behöver dem just nu. I morgon kommer det att gå ut ytterligare några hundra uppdateringar från vårt lager och under nästa vecka hoppas vi på att kunna ha ytterligare några hundra uppdateringar att tillgå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gaaa, verkar ju inte bättre än att det tar ända in i nästa vecka innan de tänker skicka något till sverige... surt!

Halå igen (igen)

Jag vet inte varför du skriver om saker du inte har koll på. Eller du har kanske ett direktnummer till Steinberg logistikavdelning och full kolla på var, när och hur vi får leveranser från Steinberg. 😉

Det är inte kul när folk utrycker sina spekulationer av denna typ som om det vore fakta då mycket folk som läser det kan tolka det på olika set och sedan medför det mycket jobb för oss att lugna ner uprörda kunder som ringar och är sura för att det dröjer. Den tid och energi kan vi istället lägga på att få fram mer produkter och ge suport till de som redan har fått igång sin licens av Cubase 4 eller Cubase Studio 4.

Som jag sa tidigare så har vi precis fått en stor leverans och fler är på väg. Vi lovar att leverera alla ordrar så fort det bara är fysiskt möjligt. Vi gör allt vi kan för att klara av den enorma efterfrågan vi har på Cubase 4 just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv, precis som alla andra kunder ringt/mailat runt och försökt ragga reda på om någon fått in den, alla säger samma sak, nästa vecka. Om du inte tror mig så kan du få ett cc på mailsvar jag fått från butikerna.

Bra att du går ut med information, nu slipper man jaga den på annat håll (Diiter på lagret börjar bli liiite less på mig nu) 😛

PS: Hur gick det med svaret på mina frågor kring dongel hantering?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...