Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nytt MIDI-Keyboard ---> FL Studio

Hej. Jag har nyss fÄtt hem mitt nya keyboard, Midistart-2 ProKeys frÄn Miditech. Jag har anslutit det genom USB och datorn hittar det.

Jag har installerat drivrutinerna som följde med.

Men i FL Studio hörs ingenting.

Under Input har jag kryssat för Enable, och Controller Type stÄr pÄ (generic controller). DÀr finns lite olika att vÀlja mellan, dem som ser "viktiga" ut Àr UF Omnipotent Master Keyboard och Frontier Design TranzPort, men tror inte det ska behövas vÀljas dÀr. Jag Àr inte sÀker pÄ om dessa tvÄ har funnits dÀr före jag installerade drivrutinerna.

HjÀlp tack =)

//Skez

Annons
Postat

Ja, jag har markerat en Vanguard plugg ex. Men det kmr inget ljud och datorn reagerar inte pÄ tangenttryckningarna.

Postat

Precis brevid main volym reglaget, (Till vÀnster) finns tvÄ "Lampor". Reagerar dehÀr pÄ dina tryckningar pÄ klaviaturen?

Om inte, Tryck "F10". I nedre vita rutan ska du vÀlja din midi keyboard. (Om den inte finns dÀr Àr det inte rÀtt installerat). Klicka i enable, Om det finns sÄ kan du Àven vÀlja rÀtgt keyboard under "Controller type".

// Nexustwins

Postat

SĂ„ mitt keyboard ska stĂ„ med i den vita rutan? DĂ€r stĂ„r bara SB Live! MIDI UART, och det Ă€r frĂ„n mitt ljudkort tror jag. 🙂

Postat

Om du har ett creative ljudkort Àr det ett ljudkort, om din synth inte finns dÀr har du inte installerat den rÀtt...

Postat

Har stoppat in drivrutinskivan, installerat frÄn Windows2000/XP mappen, bara att trycka pÄ Install nÀr keyboarden Àr igÄng, Done.

Det Àr bara det som ska behövas men det har jag gjort...

Postat

Om du har följt manualen till pukt och pricka sÄ har du problem.

Kan tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig pĂ„ distans 😄.

Postat
SĂ„ mitt keyboard ska stĂ„ med i den vita rutan? DĂ€r stĂ„r bara SB Live! MIDI UART, och det Ă€r frĂ„n mitt ljudkort tror jag. 😉

Ja, du mÄste Àndra till ditt USB-klaviatur i FL:s midiinstÀllningar.

Postat

Linus

Den finns inte med dÀr ju. Allt Àr propert installerat o.s.v. Men jag har skickat ivÀg ett mail till Miditechs hjÀlpsupport ^^ Hoppas det kommer fixa sig.

Postat

Det Ă€r sant, vi hade tĂ€nkt pröva pĂ„ min farsas datorn imorgon 🙂 Vet inte om jag hoppas pĂ„ att det ska fungera dĂ€r lr inte >_< :rolleyes:

• 3 veckor senare...
Postat

Jag har samma problem fast med mitt Oxygen 8 v2 klaviatur. jag ska installera om nu men du kan val skriva svar om du löser det sĂ„ gör jag samma sak om jag löser det. 😉

Postat

JO jag Pm ade

Men jag skriver hÀr ocksÄ. Installerade om sÄ funkade det.

Grymt bra med det hĂ€r forumet. Tack alla som hjĂ€lpt mig 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.