skez Postat 10 oktober 2006 Postat 10 oktober 2006 Nytt MIDI-Keyboard ---> FL Studio Hej. Jag har nyss fått hem mitt nya keyboard, Midistart-2 ProKeys från Miditech. Jag har anslutit det genom USB och datorn hittar det. Jag har installerat drivrutinerna som följde med. Men i FL Studio hörs ingenting. Under Input har jag kryssat för Enable, och Controller Type står på (generic controller). Där finns lite olika att välja mellan, dem som ser "viktiga" ut är UF Omnipotent Master Keyboard och Frontier Design TranzPort, men tror inte det ska behövas väljas där. Jag är inte säker på om dessa två har funnits där före jag installerade drivrutinerna. Hjälp tack =) //Skez
skez Postat 11 oktober 2006 Trådstartare Postat 11 oktober 2006 Ja, jag har markerat en Vanguard plugg ex. Men det kmr inget ljud och datorn reagerar inte på tangenttryckningarna.
Nexustwins Postat 11 oktober 2006 Postat 11 oktober 2006 Precis brevid main volym reglaget, (Till vänster) finns två "Lampor". Reagerar dehär på dina tryckningar på klaviaturen? Om inte, Tryck "F10". I nedre vita rutan ska du välja din midi keyboard. (Om den inte finns där är det inte rätt installerat). Klicka i enable, Om det finns så kan du även välja rätgt keyboard under "Controller type". // Nexustwins
skez Postat 12 oktober 2006 Trådstartare Postat 12 oktober 2006 Så mitt keyboard ska stå med i den vita rutan? Där står bara SB Live! MIDI UART, och det är från mitt ljudkort tror jag. 🙂
Nexustwins Postat 12 oktober 2006 Postat 12 oktober 2006 Om du har ett creative ljudkort är det ett ljudkort, om din synth inte finns där har du inte installerat den rätt...
skez Postat 12 oktober 2006 Trådstartare Postat 12 oktober 2006 Har stoppat in drivrutinskivan, installerat från Windows2000/XP mappen, bara att trycka på Install när keyboarden är igång, Done. Det är bara det som ska behövas men det har jag gjort...
Nexustwins Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 Om du har följt manualen till pukt och pricka så har du problem. Kan tyvärr inte hjälpa dig på distans 😄.
Linus Postat 13 oktober 2006 Postat 13 oktober 2006 skez sa: Så mitt keyboard ska stå med i den vita rutan? Där står bara SB Live! MIDI UART, och det är från mitt ljudkort tror jag. 😉 Ja, du måste ändra till ditt USB-klaviatur i FL:s midiinställningar.
skez Postat 14 oktober 2006 Trådstartare Postat 14 oktober 2006 Linus Den finns inte med där ju. Allt är propert installerat o.s.v. Men jag har skickat iväg ett mail till Miditechs hjälpsupport ^^ Hoppas det kommer fixa sig.
Nexustwins Postat 14 oktober 2006 Postat 14 oktober 2006 Har du testat att installera den på en annan dator? Det kan ju vara nått mishmash med din dator.
skez Postat 15 oktober 2006 Trådstartare Postat 15 oktober 2006 Det är sant, vi hade tänkt pröva på min farsas datorn imorgon 🙂 Vet inte om jag hoppas på att det ska fungera där lr inte >_<
Tobias J Postat 5 november 2006 Postat 5 november 2006 Jag har samma problem fast med mitt Oxygen 8 v2 klaviatur. jag ska installera om nu men du kan val skriva svar om du löser det så gör jag samma sak om jag löser det. 😉
Nexustwins Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Tobias J sa: ITS A LIVE ............................. 😉 Lovade du inte att skriva svar? 😄
Tobias J Postat 9 november 2006 Postat 9 november 2006 JO jag Pm ade Men jag skriver här också. Installerade om så funkade det. Grymt bra med det här forumet. Tack alla som hjälpt mig 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.