Jump to content
Annons

Eternal - Sweet Dreams *Klar*


Eternal

Recommended Posts

LÅTNAMN: Sweet Dreams

ARTIST/GRUPP: Mikael Andersson

GENRE: Soft gitarrbaserad... Ohhh, onani I guess.

LÅTLÄNGD: 03:26 inkl. tystnad

KOMPOSITÖR: Mikael Andersson

PRODUCENT: Mikael Andersson

MEDVERKANDE: Slaptap - Elektronisk Basgitarr.

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.27Mb

STATUS: Jag betraktar den som färdig. Version 6.1 hamnar den på. 😎

Ja, då har jag knåpat ihop denna lilla "snutt". Kände att lusten av att skapa något lite lugnare och melodiöst var stor. Men jag behöver feedback. Bra som dålig.

Vad tycker ni om ljubilden? Är leaden för hög? Saknas det något?

Panorering?

Ja, ni fattar. 😛

Och jag vet att gitarren är lite slafsigt spelad speciellt vid "solot" 00:50. Men å andra sidan känns det väldigt levande. 😄

Tack på förhand.

Lägger in en extra länk för er som forumet krånglar med:

Version 3.1

Version 4.1 med nytt slut och lite annat!

Version 5.1 - Ändrat en del. Trummorna, spelat om en del gitarrer. Slutet ändrat.

Sådär då är det färdigt detta. Slaptap har varit bussig och lagt en bas. Ett stort lyft för låten med levande bas. Har även lagt lite mer kräm i rytmsektionen under 00:48-01:20.

Direktlänk till den slutgiltiga versionen! Med Slaptap!

Mikael_Andersson___Sweet_Dreams.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj hårdrocks-smör-ballad-gitarrmusik

Börjar med att klaga lite:

* Börja med att ta bort bruset i början, den "tysta" sekunden... För att slippa "demo-feelingen"

* Trummorna känns väldigt "datoriserade", framförallt introfillet i början, blir lite bättre när kompet kommer igång. Dock hade jag önskat mer tryck i trummorna, känns som du dragit upp för mycket i high i eq:n, bastrumman känner ja inte alls, testa att dra upp den runt 60hz, och öka basen runt 120hz för att instrumenten inte ska krocka i ljudbilden...

* Slutet känns väldigt förhastat och abrupt

* Gitarrljudet på första sologuran är inte så värst upphetsande, känns lite doft och platt. Hade önskat att den flöt in mer i ljudbilden, sen e den väl inte helt stämd heller?!

Sen lite beröm då:

* Gitarrljud på andra solot är bättre (ja du spelar ju på de ljusare tonerna), dock hade jag nog skippat dubbelgitarrerna, och finpolerat gitarrspelet lite.

* Får lite "Prince of theives" (du vet med Kevin Costner) vibbar, det väckte en del nostalgi

* Panoreringen är väl inget att klaga på, dock kan du spela in det lite mer "slickt" dvs, tighta till det. Denna typen av musik ska kännas ren och studioproducerad, och inte haffsigt ihopsatt...

Måste dock påpeka att melodin är vacker och mycket passande till denna typen av musik, känns helt rätt. Jobba vidare på produktionen bara, så blire nog fint.

Fint jobbat (Lyssnade igenom 3 ggr 😳

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbar!

Slaptap:

Pink Floyd? Där ser man.

Du har föresten inte lust att lägga en bas. Avskyr Cubase Bs-1 eller vad den heter. 😳

Yllet:

Wow. Tack igen. Du har rätt helt och hållet. Ska lägga ner mycket tid på att få till soundet. Men ibland känns det som ett instrument blir lidande hur man än gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt slaptap!

Nu har jag gjort klart slutet... Och låten blev lite längre. Blev riktigt nöjd med resultatet. Fast gitarrerna är lite slarvigt spelade. Men ni fattar grejen..

Jag spelade om leadguran i början av låten. Sedan höjde jag baskaggen och basen.

Här kommer den: Version 4.1 (förra var 3,1)

Version 4.1 med nytt slut och lite annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär då är det färdigt detta. Slaptap har varit bussig och lagt en bas. Ett stort lyft för låten med levande bas. Har även lagt lite mer kräm i rytmsektionen under 00:48-01:20.

Direktlänk till den slutgiltiga versionen! Med Slaptap!

Vill passa på att tacka Slaptap för ett fint jobb! Nu ska jag arbeta vidare med min kommande låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...