Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Laddade hem SynthEdit på skoj, å tänkte försöka göra en lite effekt grej, men när jag ska spara som VST får jag ett felmeddelande. Nån som vet vad det kan bero på?

1.JPG

Redigerat av HiDa
Annons
Postat (redigerat)

Testade lite. Jo du gör såhär:

Markera allt utom sound in och sound out modulen.

Gör en container av de markerade modulerna (Edit -> containerize selection)

då bör det funka.

Redigerat av Neko
Postat

Ska man ange någor speciellt id? Jag skrev bara in nått.

2.JPG

Sen får jag det här när jag trycker på OK.

3.JPG

Finns det någonstans man kan lära sig om programmet? Gärna på svenska?

Postat

Som default finns ingen "Vstplugins" katalog i SynthEdit så du måste skapa en tom katalog själv helt enkelt. Sen ska det funka :rolleyes:

/Majken

Postat

Har lyckats spara nu, nu är det bara ett sista litet problem kvar.

När jag öppnar pluggen så är rutan som öppnas mycket större än vad pluggen tar utrymme. Är det nått jag kan ändra i SyntEdit eller beror det på mitt inspelningsprogram (har sonar 4).

4.JPG

När jag öppnar en befintlig plugin ser det ut såhär:

5.JPG

Postat

Högerklicka på Containern och välj "Panel Edit". Gå sedan in i view menyn och välj lock för att låsa gränssnittet och justera storleken på det tills bara dina reglage syns. Sedan sparar du som VST igen. 😆

/Majken

Postat

Jag får det inte att funka.

Jag har tryckt på lock men det blir lika ändå.

Kan det bero på att jag har trial versionen? Kom på nu att det inte var ett gratisprogram utan en testversion jag har. Blir väl så att man köper det bara testversionen har gått ut, det var faktiskt betydligt billigare än vad jag kunne hå gissat.

Postat

Jag testade i Cubase och där ser allt ut som det ska. Ett tips kan väl vara att höra med dem på SynthEdit Users Yahoo-gruppen. Kanske finns någon som känner igen problemet.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.