Jump to content
Annons

symfonisk lo-fi


Recommended Posts

LÅTNAMN: Teenage Symphony to God

ARTIST/GRUPP: yessongs

GENRE: pop/rock

LÅTLÄNGD: 06:35

KOMPOSITÖR: yessongs

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,01 megabyte

STATUS: Färdig demo

Låten har legat i malpåse några månader men nu fick jag lagt en leadgitarr och sista sångversen. Det händer ganska mycket i bakgrunden (bakom leadgitarren); kommer det fram OK även om man inte hört låten 20 gånger?

edit: fast min länk funkar inte.

Prova:

http://www.crogan.se/Daniel/buddhamp3.mp3

buddha.mp3

Redigerat av yessongs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tredje lyssningen... Bandnamn som Camel, Zamla, Yes dyker upp i huvudet. Jättefin sångmelodi som bryter snyggt mot gitarrackorden de första knappa två minuterna. Intressanta vändingar kommer sedan. Blir lite irriterad på klockspelet.

Oväntade harmonier och arret vittnar om stor fantasi och kunnande. Skitsnyggt när sången kommer tillbaka vid 04:23. Spännade scenförändringar håller mitt intresse vid liv hela lyssningen. Ljudet är förvånansvärt bra trots 64 kbit/s (wma - ok). Låter inte 1973 utan fräscht och nyskapande utan effektsökeri eller åthävor. Imponerande! Hoppas fler hittar hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte länken att funka (samma problem med flera studio-länkar de senaste dagarna) men Equality fick ner den?? Nån som vet vad som gör skillnaden? 😉

Det enkelt o man vill komma åt något, högerklicka, spara som, leta upp index.htm och döp om till whatever.mp3 så är det klart. Irriterande men säkert övergående.

EDIT!

Tack Hellpig i en annan tråd! 😉 Nu får jag ner den!

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena yessongs.

Lyssnar på din låt..bra sång å bra ljud i guran..klockspelet..nja..kanske det stjäl för mycket uppmärksamhet..skön vändning där!,,Men gitarr solot låter som om det kommer från källaren när resten av bandet står på vinden..men inte det andra solot,det var på samma plan..genomtänkt ljudbygge det här - fina vändningar!

Totalt:Ett mycket spännande och kompetent arr,överraskningar hela tiden..lite ovanligt - men jag tyckte om det!

MVH

Harmonica mike

ps.Jag såg att pwayne inte kunde dra ned din låt så jag tipsar honom här...Spara låten som abrakadbra.mp3 så bör det funka! ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då så!

Jag håller med föregående talare i allt (utom klockorna 😳 ):

Imponerande så mkt idéer och skönt när sången kommer tillbaka (jag har ju hört en version förrut utan sångens återkommst, vilket jag saknade då)

Och jag är jävligt glad att jag tjatade så länge på Dig att börja sjunga själv, nu får jag och andra lön för mödan. Jag gillar verkligen din sång på alla dina inspelningar från det senaste året! Mera sång!!

...och mera härliga instrumenteller 🙂

Tack för i lördags, resultatet av den berusning finns i den här demotråden:

My name is Fred!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoj med de goda betygen. Vill bara "försvara" klockspelet -- jag tänkte mig det mer som en mini-vibrafon som skulle få lika stort utrymme som t.ex. gitarrerna.

Och visst ligger Zamla och Yes mig mycket varmt om hjärtat. Camel däremot är lite väl säva och melodiska för min sma... SHIT! Är det Camel det låter som?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

ja kompis bra som vanligt inte mycket att orda om, å du du sjunger inte så dåligt som du tror, keep up the good jobb 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön stämning genom hela låten. Och vilka härliga vändningar låten tar!

Jag skulle vilja att klockspelet låg lite lägre i mixen, annars tycker jag det gör bra saker!

Sedan skule det vara skönt om ett konventionellt trumset skulle stompa in någonstans i mitten av låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

En mastodantlåt med många sidor....gillar i stort sätt alla olika partier som spänner över sådan musik jag lyssnade mest på i ungdomsåren....du har greppet om modulationerna och lyckas dra allt igenom härliga passager och man vet inte vad som skall komma men så dyker lite Oldfield upp och lite Crimson,Focus,Hackett youname it...iallafall i mina öron...härlig komposition och jag tycker sången funkar alldeles utmärkt även om jag tycker den är för låg i början.............keep up 😏😉

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

BURP!

Jag ville bara [hick!], bara informera allmänheten om att jag har lagt in en beschtällning på en melodica. När jag får den skall jag lägga till en enkel melodi

1:47 till 2:08, och ytterligare en 4:06 till 4:21. Jag HÖR det för mitt inre öra. Lite mer kan man väl klämma in i låten (och då har jag ändå klippt bort ett en-och-en-halvminuters gitarrsolo från arbetskopian!)?

ps. Pluggar Schönbergs musikteori nu, så det lutar åt tolvtonsserier framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja Timecode, du har liksom damp, men du "är ändå som du är" 😄 (Är det inte dags för Benny att coola snart?) Och "bump" betyder på taiwanesiska "att göra tvåan", så det är lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Timecode (oregistrerad)

en jävlae brae kille vejt du, har spökat för mig i 12 år nu, ska fan skriva en låt om detta tror jag, han har förstört mitt liv 😠 , åtminstånde 12 år av det, snyft, klarar inte detta längre vejt du, väntar därimot spänt på uppgrageringen på denna låt, ha det kommpis 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt. Det mesta som jag tycker har nog skrivits innan; Lite ordentliga trummor, gnäll om klockspelet. Utmärkt sång och många kul vändningar. Inte riktigt lika glad åt Samlastuket på slutet. Men det är ju jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whoa, rejäla Genesis-vibbar jag fick i intrumentalpartierna 😄

Fram med sången lite, för anonymt. Likaså gitarrsolot, kliv fram mer med.

Snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...