Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en windows installation på en Raptor 74gb men har tänkt att installera en till ren installation för Cubase på en annan hårddisk.

Cubase och samplingarna ska dock få ligga kvar på Raptorn hade jag först tänkt MEN det är här jag tänkte höra vad ni tror.

Dessa är det jag vill skilja på från hårddiskarna:

Installationen av Cubase

Audio filerna och projekt filerna från låtarna

VSTi samplingar och program

Raptor 74an som jag har är en 10k RPM:are och har en väldigt, väldigt låg accesstid jämfört med mina andra hårddiskar så jag tänkte om jag skulle låta mina samplingar och VST instrument ligga där. Vad tror ni?

Sedan kör jag Cubase från samma hårddisk där Windows installationen ligger. Och filerna för projekten lägger jag på en egen hårddisk.

Jag har sammanlagt 4st hårddiskar i datorn jag kan använda mig av.

Att partionera upp och sprida ut kommer jag inte göra då de ändå kommer att ligga på samma hårddiskar då.

Annons
Postat

Ja, sätt Raptorn som audiodisk för samplingar och VST-instrument.

En vanlig 7200 rpm hårddisk kan du ha dubbla partitioner på, med varsin Windowsinstallation.

Det är nog smartaste lösningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.