Jump to content
Annons

Right


Recommended Posts

Det här är en liten bit, vettefan vad det är för stil egentligen.. den handlar om att ha otur och sånt.. det är meningen att den ska låta väldigt trött och uppgiven.. det är väl ingen vanlig låt egentligen, man måste nog vara i rätt sinnesstämning för att den ska "makea sense"

så, det var reklamen för låten 😄

LÅTNAMN: Right

ARTIST/GRUPP: honker tonker

GENRE: vettefan... pop?

LÅTLÄNGD: 1:25

KOMPOSITÖR: honker tonker

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1300 kb

STATUS: färdig

(

LÅTLÄNK:)

Right__3_06_.mp3

Redigerat av honker tonker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

grejen är att jag har så kass sångröst att den inte får vara för högt i mixen, kanske tog i lite väl mycket i den här låten

har inte kvar mixen, men kan ju tänka på det tills nästa låt...

iaf tack för kritiken!

mvh honker tonker

Redigerat av honker tonker
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska lustiga synthljud, men dom kanske funkar. Låter GM om det, vilket stör mest på trummor och bas. Melodislingan skiljer sig lite från sång och synth på något ställe, men det tyckte jag faktiskt var rätt fräckt.

Jag anar en liten kraftwerk-ådra i den. Tycker det finns viss potential i låten, men att du inte riktigt är där än. Du verkar faktiskt ha bättre röst än vad du tror. Det lilla man hör av den är kanske inte så pricksäkert på tonerna, men väldigt mysig. Gör du några omtagningar, kommer du säkert till ett läge där du känner att du vågar lyfta fram den mer. Kanske måste du höja den något tonsteg också, du verkar ha lite svårt med dom låga tonerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

grejen är att jag har så kass sångröst att den inte får vara för högt i mixen, kanske tog i lite väl mycket i den här låten

har inte kvar mixen, men kan ju tänka på det tills nästa låt...

Fegis 🙂

En annan skiter i vilket bara melodin går fram... du måste våga annars lär du aldrig utvecklas. Du kommer få massa tips också från folk som kan, som det är nu är det nog svårt att säga vad du gör för fel när man knappt hör rösten.

Jo lite kraftverk som fidden skrev. Känns lite hackigt, förmodligen pga baskaggen. Ta bort några slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...