Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej vill hitta bra midifiler. Med bra menar jag vÀlprogramerde dynamiska filer.

Vad jag Àr ute efter Àr trummmidispÄret i dom. Jag har hittat en del pÄ nÀtet pÄ gratissidor men velocityn har varit pÄ max sÄ dÄ mÄste jag sitta och rita om velocityn pÄ alla slagen om jag vill ha det mer naturligt.

NÄgon som har tips? Behöver inte vara gratis. Gratis Àr gott men bÀttre Àr godare.

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Extrakta de olika trummorna till olika MIDIspÄr och lÀgg pÄ lite random-funktioner?

NÄja som svar pÄ sjÀlva frÄgan kan sÀgas att bra midifiler har blivit svÄrare att hitta eftersom antipiratfantasterna anser det vara ett stort brott mot mÀnskligheten att dela midi filer. Lika farligt som gitarrtabulan. Herre min skapare.

Postat

iofs har jag hittat nĂ„gra midi som varit helt oket som varit uppdelade i instrument. Jag hitta dessa igenom flitigt googlande 😕😳

Postat
iofs har jag hittat nĂ„gra midi som varit helt oket som varit uppdelade i instrument. Jag hitta dessa igenom flitigt googlande 😕😳

Jag har ocksÄ hittat flera nÀr jag googlat.

Men som jag skrev hade jag önskat att dom hade lite mer dynamisk velocity.

Postat

Det var dÀr jag fann en massa men som jag skrev sÄ var velocityn pÄ max genom hela lÄtarna.

Finns det nÄgon funktion i stil med att variera lite pÄ midi i cubase. Skulle vara guld nÀr man lÀgger hihat.

Postat

Ärligt talat, sĂ„ har jag nog inte hittat en enda midifil som jag tycker har gĂ„tt att anvĂ€nda rakt av - utan nĂ€r jag ska spela en cover, sĂ„ brukar jag anvĂ€nda de midifiler jag hittar, som Ă€r mindre dĂ„liga - och sedan Ă€r det bara att finputsa alla spĂ„ren sjĂ€lv. Man slipper i alla fall ta ut alla instrument sjĂ€lv, men frĂ„n början lĂ„ter det ju verkligen skit i de flesta fall... Ibland finns det korta demo hos firmorna som sĂ€ljer midifiler av lite högre kvalitet - och dĂ„ kan man ju anvĂ€nda det som utgĂ„ngspunkt, sĂ„ att man inte behöver lĂ€gga fullt sĂ„ mycket tid pĂ„ det sjĂ€lv. 😳

Postat

Det var dÀr jag fann en massa men som jag skrev sÄ var velocityn pÄ max genom hela lÄtarna.

Finns det nÄgon funktion i stil med att variera lite pÄ midi i cubase. Skulle vara guld nÀr man lÀgger hihat.

Anslag och timing kan slumpas inom givna vĂ€rden som du stĂ€ller in sjĂ€lv - men det Ă€r ju inte sĂ€kert att det blir varierat pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt... 😳

Postat
Ärligt talat, sĂ„ har jag nog inte hittat en enda midifil som jag tycker har gĂ„tt att anvĂ€nda rakt av - utan nĂ€r jag ska spela en cover, sĂ„ brukar jag anvĂ€nda de midifiler jag hittar, som Ă€r mindre dĂ„liga - och sedan Ă€r det bara att finputsa alla spĂ„ren sjĂ€lv. Man slipper i alla fall ta ut alla instrument sjĂ€lv, men frĂ„n början lĂ„ter det ju verkligen skit i de flesta fall... Ibland finns det korta demo hos firmorna som sĂ€ljer midifiler av lite högre kvalitet - och dĂ„ kan man ju anvĂ€nda det som utgĂ„ngspunkt, sĂ„ att man inte behöver lĂ€gga fullt sĂ„ mycket tid pĂ„ det sjĂ€lv. 😳

Vilka firmor Àr det dÄ?

Postat

Anslag och timing kan slumpas inom givna vĂ€rden som du stĂ€ller in sjĂ€lv - men det Ă€r ju inte sĂ€kert att det blir varierat pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt... 🙂

Var hittar jag detta i cubase? Vad heter funktionen sÄ kan jag söka i manualen.

Postat

Anslag och timing kan slumpas inom givna vĂ€rden som du stĂ€ller in sjĂ€lv - men det Ă€r ju inte sĂ€kert att det blir varierat pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt... 😆

Var hittar jag detta i cubase? Vad heter funktionen sÄ kan jag söka i manualen.

I Inspectorn, under Track Parameters, Random.

Nu Ă€r det bara att börja leka... 🙂

Postat
Ärligt talat, sĂ„ har jag nog inte hittat en enda midifil som jag tycker har gĂ„tt att anvĂ€nda rakt av - utan nĂ€r jag ska spela en cover, sĂ„ brukar jag anvĂ€nda de midifiler jag hittar,  som Ă€r mindre dĂ„liga - och sedan Ă€r det bara att finputsa alla spĂ„ren sjĂ€lv. Man slipper i alla fall ta ut alla instrument sjĂ€lv, men frĂ„n början lĂ„ter det ju verkligen skit i de flesta fall... Ibland finns det korta demo hos firmorna som sĂ€ljer midifiler av lite högre kvalitet - och dĂ„ kan man ju anvĂ€nda det som utgĂ„ngspunkt, sĂ„ att man inte behöver lĂ€gga fullt sĂ„ mycket tid pĂ„ det sjĂ€lv. 🙂

Vilka firmor Àr det dÄ?

Jag kan inte komma pÄ nÄgra speciella just nu.

Jag brukar Googla de gĂ„nger jag behöver nĂ„got. Man brukar se vilka det Ă€r som sĂ€ljer och vilka som Ă€r gratis... 😆 Ibland finns det ocksĂ„ reklamlĂ€nkar som kommer upp pĂ„ Google nĂ€r man söker efter midi eller midifiles eller liknande...

Postat
Leta efter guitarpro filer som oftast har trummor, gitarrer, bas, keyboard mm. Finns tiotusentals lÄtar.

mysongbook.com som hade bÀst sortiment av guitarpro filer blev tyvÀrr stÀngd, men kolla t.ex.

http://www.911tabs.com/tabs/

Precis! Jag kan hjÀlpa till om dte behövs (har Guitar Pro 4, dvs nÀst senaste).

Har du en vanlig tabb kan jag Àven lÀgga in den (tar ju lÀngre tid dÄ).

Eller sĂ„ sĂ€ger du lĂ„tnamnet sĂ„ kan jag kolla vad jag kan göra, fast det tar ju Ă€nnu lĂ€ngre tid 😕

Postat (redigerat)

Jag kör med "Mysongbook" och GP5, (har hela biblioteket)

men som sagt NU kan du bara köpa/ladda demo programet utan bibliotek.

Redigerat av kirtaphus
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Det finns bara en tillverkare av midi-filer

www.bandtrax.com

😉

Sen om dom Àr bra eller inte Àr en smaksak,men jÀmfört med allt annat pÄ nÀtet sÄ Àr dessa "bra".

Redigerat av fogden2000

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.