Jump to content
Annons

Live 6

Recommended Posts

604 (oregistrerad)
Postat

Hej på.

Tänkte bara höra om det är nån som köpt det än.

Och hunnit testat lite och kan komma med lite. Kommentarer\info\betyg.

Hur det känns funkar osv.

Är själv på väg och ska uppgradera.(när pengarna kommer).

Är så nyfiken och höra lite om någon annan hunnit kika nått på det än.

😄

//Kalle

Annons
604 (oregistrerad)
Postat

hehe

det är sant.

Men ska ju vara äkta vara.

😛

Eller går det göra alla tuffa prylar i demon osså.

Brukar alltid våra nått man inte får fiffla o pilla på.

Men jag kanske har fel. Har alldrig testat nån demo från just ableton.

Postat
hehe

det är sant.

Men ska ju vara äkta vara.

😛

Eller går det göra alla tuffa prylar i demon osså.

Brukar alltid våra nått man inte får fiffla o pilla på.

Men jag kanske har fel. Har alldrig testat nån demo från just ableton.

står iaf: Fully functional Live 6 demo, including Operator, Sampler and PDF manual.

antar att man typ int ekan spara eller randera eller något annat litet knuppel

Postat

Det är precis som lådan säger. Det är bara sparfunktionen som inte följer med demon...Så det är bara att tanka hem den och börja härja runt.

604 (oregistrerad)
Postat

härja är rätta ordet.

Det ska jag göra.

😳

Postat

Om man skulle vilja vara lite hacker kan man ju alltit spelain allt i någon ljudeditor, så har man ju hela låten sparad ändå🙂

604 (oregistrerad)
Postat

hehe jo precis.

Samt alldrig starta om datorn. Så det man gjort inte försvinner.

Eller rewire kanske funkar i demon till nått annat program, typ Qubäjs eller nått.

Postat

Live 6 har inga större förbättringar tycker jag. Active Freeze är ju bra men har du ett bra ljudkort behöver du ju inte frysa. Videofunktionen? Kör premiere istället. Nya ljud? Inte så många som jag fattar det. Köp En Halion istället. 5:an håller jävligt bra.

Postat
Live 6 har inga större förbättringar tycker jag. Active Freeze är ju bra men har du ett bra ljudkort behöver du ju inte frysa. Videofunktionen? Kör premiere istället. Nya ljud? Inte så många som jag fattar det. Köp En Halion istället. 5:an håller jävligt bra.

Mhä.. Ljudkortet spelar ju ingen roll när du har ett tungt projekt med massor av vst och audiospår så är det ju datorns ram och prosessor som brlit belastat..

Freeza alla spår är ju ypperligt om du vill randera alla spår samtidigt i separata audiofiler osv

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.