Jump to content
Annons

Nimby


Recommended Posts

Not in my backyard. Känns det igen ? Man vill bygga motorvägar, behandlingshem,

bostäder, kraftwerk mm. Det går bra men inte precis där jag bor.

Här kommer en låt om detta. Ge gärna feedback och kommentarer...

Låtlänk: Nimby

LÅTNAMN: Nimby (Not in my backyard)

ARTIST: Spaceman

GENRE: Space

LÅTLÄNGD: 04:40

KOMPOSITÖR: Spaceman

PRODUCENT: Spaceman

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6,6 mb 192/kbit/s

STATUS: Not in my backyard

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hade jag vetat att det endast var samplad elektronisk musik som bjöds hade jag förmodligen aldrig gått in och lyssnat, men för sjutton detta lät ju överraskade tilltalande. Trodde aldrig jag skulle kapitulera för denna genre men jag får bara gratulera! Du har gjort det varierande och medryckande med en riktig proffsig glans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag vetat att det endast var samplad elektronisk musik som bjöds hade jag förmodligen aldrig gått in och lyssnat, men för sjutton detta lät ju överraskade tilltalande. Trodde aldrig jag skulle kapitulera för denna genre men jag får bara gratulera! Du har gjort det varierande och medryckande med en riktig proffsig glans!

91:an,

Det var kul att höra. Det är alltid kul när musiken går över gränserna...

Link to comment
Dela på andra sajter

samma här... betraktar alltid det här som "inte min påse" men det här funkar för mig och då jag är dåligt bevandrad i genren får jag bara vibbar till Jean michelle Jarre pga den rullande basen och en del andra schyssta synthljud....vad använder du för grejor????impressed 🙂 schysst låt 😛

//: karl

Link to comment
Dela på andra sajter

samma här... betraktar alltid det här som "inte min påse" men det här funkar för mig och då jag är dåligt bevandrad i genren får jag bara vibbar till Jean michelle Jarre pga den rullande basen och en del andra schyssta synthljud....vad använder du för grejor????impressed 🙂 schysst låt 😛

//: karl

Tjena Karl,

Tack för responsen.

Låten är gjord i Reason 3 utom gitarr och basen. Jag brukar göra så när jag jobbar med Reason att när låten mer eller mindre är klar exportera ut spår för spår till separata audio-filer. Sedan startar jag upp ett Cubase projekt och importerar spår för spår i Cubase.

Låter omständigt istället för att göra en downmix av hela Reason och trycka in i Cubase, ja, men fördelen är att ha separata kanaler i Cubase istället för Rewire när man ska börja mixa runt med EQ, effects osv, + att man kan lägga till audio, VST mm. Sedan att man styra och ställa i slutresultatet kanal för kanal är inte eller fel.

Har upptäckt gratis pluggarna the fish fillets för kompressor mm och Classic EQ som är minst lika bra som dom komersiella effekt varianterna. Sedan gav mina nya monitorer Truth B2030A en aha upplevelse när man mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön funköppning. Tuffa ljud och rytmer (avis!). Hantverket är ju hur skickligt som helst. Gillar särskilt den avlägsna gitarr(?)slingan som hörs vid 01:00 första gången och kommer tillbaka men kanske överdrivs lite på slutet. Instrumentalmusik gör att man lätt associerar till film och en del bilder dyker upp i huvudet. Tycker den växer med varje lyssning. Inte helt min genre men varitionsrikedomen, rytmiken och starka melodiska inslag gör att jag gillar detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...