Jump to content
Annons

Life and Death


Noir7

Recommended Posts

Hej alla! Har nu äntligen hittat detta underbara forum... känns som ett andra hem för mig! 😄 Jag bestämde mig för att dela med mig utav den musik jag skrivit, och jag börjar med denna. All information om den finns inbäddad i .zip filen!

LÅTNAMN : Life and Death

GENRE : Musikal?

PRODUCENT: Noir7

SÅNG: Chama C. Fox

LÅTLÄNGD : 3:53

INSPELNINGSÅR : 2006

FORMAT : Mp3

STORLEK : 5,59 MB

STATUS : Klar

Life_and_Death.zip

Redigerat av Noir7
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen? :rolleyes: Är det någonting generellt med denna låt som är motbjudande att lyssna på? Jag vet mycket väl att jag tycker det om en del låtar, så det skulle vara bra att veta så att jag inte gör samma misstag i fortsättningen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls motbjudande, musikal kanske inte är favoriten men detta är en snygg komposition. Stråkpartiet helt ok, får mig att tänka på lilla huset på prärien, eller colorado, säkert inte alls likt utan det handlar nog mer om känslan. Den uppnår kanske inte riktigt den pampighet jag skulle vilja ha på vissa delar.

Det är något med klangen i ljudet som inte känns hundra. Har du eq'at den? Den har liksom tappat bredden och skärpan på något sätt.

Bra jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! Tycker att det är en underbar komposition. 😉 Sitter och lyssnar och njuter. Sångaren/du? sjunger ju som en gud!!!

Håller med föregående talare att stråkpartiet för tankarna till Lilla huset på prärien

Redigerat av Oakmeal
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är bra, fast lite konstig stämningsbrytning när instrumentala delen bryter in.

Är väldigt intresserad av vad för mick du använde till sången?

Härlig klarhet i vokalerna, hyfsat bra sångare också såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Oakmeal: Det är inte jag som sjunger, bara jag som komponerat den! Sångaren heter Chama C. Fox.

@Makkara: Stämningsbrytarna från moll och dur är mitt sätt att förmedla striden mellan "Life" och "Death" som sjunger =)

@stajo: Lilla huset på prärien säger du? Haha, okej, det har jag faktiskt inte tänkt på 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. På ett sätt är det hela sketabra.. Men det gifter sig inte..Juste flygel... Verkligen.. Men den har en helt annan akustik än stråkarna.. Trummorna luktar MIDI som bara den.. Inga variationer alls i anslag etc... Sången kommer sen insläppt på 2 olika kanaler med en helt annan rumsreflex än allt annat. Som sagt det gifter sig inte..

Men låtideen är fantastisk.. Bra jobbat! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det lät bra! Det jag tänkte kritisera såg jag sen i tråden. Tyckte det växlade lite väl mycket i dur och moll. Utöver det så är det lite för bumlig sång på ena tagningen/spåret? Skär av lite där så låter det nog svinbra.

Sen ska det tilläggas att jag inte lyssnar på sån här musik alls. Har inga problem med det, men jag har inte det intresset. Det närmsta är väl musikalen Hair som jag tycker är helt sjukt bra, alltså från filmen.

kul med lite annat på forumet! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...