Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vill hitta ett midiklaviatur ( inte bara USB ) som får plats att spänna fast på låret. Själva anordningen får jag nog fixa till själv, det är jag med på. Men det måste vara litet. Kan alltså inte ha en massa rattar och reglar på sig som dom ofta har idag. Känner någon till något passande? Två oktavers blir väl lagom, men som sagt det får inte vara för djupt.

Tacksam för hjälp/ Doktorn

Annons
Postat

Det misna jag hittat och haft / set är denna:

midismartsm.jpg

Storlek 47X15X4cm, 3 oktaver, ej anslagskänsliga mini-tangenter,

typ 500:- på Jam

Emaj7 (oregistrerad)
Postat

haha... vilken galen idé! Finns det inte ihoprullningbara klaviaturer som är helt platta... det hade ju varit bra; det hade kunnat forma sig efter kroppen. Vet inte om det det finns med midi ut dock? Finns bara som leksaks kanske...

Postat
Det misna jag hittat och haft / set är denna:

midismartsm.jpg

Storlek 47X15X4cm, 3 oktaver, ej anslagskänsliga mini-tangenter,

typ 500:- på Jam

Tack, för tipset!

Tangenterna skall helst inte vara mini och det får såklart gärna vara anslagskänsligt.

Hade dom utnyjjat hela platsen på klaviaturet åt tangenterna hade dom inte behövt vara så små.

Postat
haha... vilken galen idé! Finns det inte ihoprullningbara klaviaturer som är helt platta... det hade ju varit bra; det hade kunnat forma sig efter kroppen. Vet inte om det det finns med midi ut dock? Finns bara som leksaks kanske...

Jag kollade upp en sån men den hade bara USB. Sen tror jag det blir svårt om man varken ser eller känner tangenterna.

Postat
Skulle rekomendera en M-audio O2, har en själv, den är slimmad och bra pris på, 4cm hög 44cm lång

både Midi och USB, rattarna kan du plocka bort.

Eller en M-audio utan sladdar! helt trådlös

MidAir 25

Ja det var en smal rackar det. Synd att den har rattar. Visst kan man ta bort dem men man vinner inte platsen dom tog tillbaka.

Bra tips, Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.