Jump to content
Annons

July - Pop med Yllet


Jon Rinneby

Recommended Posts

# LÅTNAMN: July

# ARTIST/GRUPP: Yllet

# GENRE: Pop

# LÅTLÄNGD: 2:32

# KOMPOSITÖR: Yllet

# PRODUCENT: Yllet

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR: 2006-09-18

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 3,48

# STATUS: Under utveckling... (v1.2)

Tagit bort låten för tillfället, ska lägga om sången helt tror jag, göra det hela lite mer intressant.

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Den börjar riktigt jäkla fantastiskt helt enkelt sen vet i hundan gillar inte riktigt trumbeatet blir lite ja vet hur jag ska säga o fan där blir det ju baklänges oxå hmm. Elguran nja, fan det som lät så jävla häftigt och inbjudande inledningsvis wov nu kommer nåt riktigt häftigt Lloyd Cole läge tänkte jag (är heltsåld på mr. Cole). Missförstå mig inte nu, det här är jag ju klar över att det kan likna en sågning men nix verkligen inte det är bara mina personliga preferenser som spökar. Det låter bra är en bra låt tack för ordet och lycka till.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Den börjar riktigt jäkla fantastiskt helt enkelt sen vet i hundan gillar inte riktigt trumbeatet...

Det var ju en trevlig kommentar. Hurvida jag ska ändra på trummorna vet jag inte riktigt. Om det visar sig att fler håller med dig får jag nog tänka om.... Om du har förslag på annat komp (mer sparsmakat?) så skriv gärna ner :]. Mr Lloyd Cole har jag aldrig lyssnat på.

Tack för kommentaren

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är finstämt med stämmorna som nästan viskar fram sången. Det jag saknar som kontrast vore en stark solostämma i något parti. Trummorna som i slutet spelar dubbla hastigheten med virveln känns tveksamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterat lite, hur känns det?

Det känns bra! Snyggt och stämningsfullt! Snygga körer! Kan bli på gränsen till lite töntigt med den nästan viskande sången! Känns lite konstruerat på något sätt! Men va fan, det är nog bara jag!

Bra mix också!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Introt - tror du skulle kunna tjäna på att ibland låta basen följa bastonen gitarren tar - att den inte hela tiden ligger på samma ton.

& Tror precis som 91:an att det kunde vara bra med omväxlande röst. Lite tryck någon gång. Eller låta någon av stämmorna trycka lite mer.

Har lite svårt för att sätta in en större mening i orden. Lite för standard för att beröra mig.. som att det hellre rimmar än innehåller något vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Sången, ska ta mig en funderare där, men du har nog rätt (som 91:an)

* Texten, är hysat banal; july är årstiden, men också en symbol för nån slags saknad kärlek. Den betyder inte så mycket, och det var inte heller min mening i detta fallet. Byggde låten kring en enkel melodi/stämning...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...