Jump to content
Annons

E:mortal - Beneath a Gentle Sky (Feel)*Uppdaterad*


Drik

Recommended Posts

EDIT:

Låtnamn: Beneath a Gentle Sky

Artist:Fredrik Johansson

Genre: Progressive trance

Storlek:14mb

Status: Klar?

Nu har jag gjort om låten en hel del, så nu blirre en ny låt istället hehe

Vad tycker ni, bättre nu?

Här är låten:

http://www.emortal.se/music/emortal-beneath_a_gentle_sky.mp3

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hehe ok.. Fick ta kritik från Headstrong som tyckte sång va skit typ 😎

Därför ovissheten om jag ska fortsätta med den eller inte 🙂

Kan ju fixa om en instrumental på den också och klippa ner längden något..

Kicken är jag rätt nöjd med iofs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Va haru gjort?

Dehär är ju inte alls feel. Den enda feel är sången och ackordföljden. resten känns för mig som en heeeeelt annan låt 😕

Visst en bra sådan men den passar inte alls med feel. Bryt ut feel ur denna och gör en ny låt av det du får "över". typ allt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Jag tycker det är as skönt!!!

Tycker harmonierna är riktigt härliga med sången! ändra ingenting struktur och låtmässigt om du frågar mig, men det kanske du inte gör heller.

Sköna Oldfield grejer vid 01:40...

Blev uppriktigt sagt glad av att lyssna på denna.

Dock tycker jag kicken känns lite tråkig. Vanlig liksom eller kanske gammal.

Gött mos

/Oakleaf

Link to comment
Dela på andra sajter

"Brukar inte lyssna på sånt här"

MEN detta var ju bra! 😄

Enda klagomålet:

Jag tyckte ett tag där i början att den där typsika

trancestabben som går i baktakt.. låter

lite väl undertryckt, komprimerad nästan lite distad...

Samt att när det är som mest är det kanske lite för mycket samtidigt..

Men det är ju även en smaksak....

Annars låter det ju rent o snyggt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jag tycker inte heller att voxen är class precis, men den funkar ändå.

Sen tycker jag de där pizzicato-stabbsen är sunkiga, bort, bums!

I övrigt är det snyggt, fräscht och ja, jävligt bra. Breaket och det där svävande leadet som du bygger upp melodin med är inget mer än fantastiskt!

Vad har du för msn förresten? Jag tror att vi har ett gäng gemensamma bekanta, särskilt i Kalle (K-line).

Ciao! 😆

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm..tycker att sången låter en aning vass nu vilket gör att det låter lite fel i förhållande till musiken...hennes röst gör sig bättre med en mjukare ton..

Jag gillar melodierna och har ju hört låten förut, då var den annorlunda och mer soft.

Dock tycker jag att det är en jättebra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst, sidechaining kan vara skönt, men lätta lite påre här, är du snäll. 😳 Låter så koncentrerat, och man får ont i huvudet till slut.

Det här låter som en helt annan låt än Feel, och det låter ganska bra. Lite för mycket diskantrika ljud skulle jag vilja säga. Jag skulle vilja ha mer grejer i mid. Nåt rytmiskt och svängigt. Nu är det ett sisslande ljud i bakgrunden genom nästan hela låten.

\D

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra mannen! (som alltid sköna känslor)

Jag kan nog hålla med dana om sidechaningen..

Eller det kanske inte ens är någon sidechaining?

Det enda jag kan störa mig på är att jag hör inte kicken så bra, fast iof, det kanske bara är jag som älskar att höra kickarna 😱

Neh fan, du får alltid bra känslor i dina låtar!

😉

The Emortal Sound

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jobba vidare på den.

Tänkte man kan byta ut vissa delar mot en orchestral tema som bygger melodin i låten, på så sett för låten mer identitet. Sedan ska jag förlänga den något. Sedan ska jag minska lite på sidechain, fick med ett stråkparti som bumpa upp effekten lite för mycket, så de blev lite enformigt 😉

Vet inte dock om jag håller med Dajerszz ang. mainstream 1994, kanske leaden påminner mycket om "struktur" från den tiden, men soundet är deffo inte gammalt då jag baserat det på den nya inriktiningen mellan trance och progressive (lyssna på ASOT nästa torsdag på di.fm)

Jag tror det som inte är bra med den i dagsläget är att den saknar identitet, jag ska försöka ge den det nu i mitt tredje och sista försök :

När jag är klar med den kommer jag trycka ut den som en 12" mix på Black Tiger Recordings, senare som vocal trance med Tiff Lacey på Sola records 😎

Tack för alla kommentarer!

EDIT: Ikväll kl.20.00 kommer Giorgio Ponticelli spela E:mortal - Coming Home på di.fm på hans 10 års jubileumsmix, så vill ni lyssna är ni hemskt välkommna att tuna in 😆

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

jaja, skitsamma. tycker det inte låter så fett helt enkelt. tycker det låter väldigt mainstream.

jag skriver bara vad jag tycker. men de flesta tycker det verka bra så...inget intressant för mig helt enkelt.

peace!

Lungt, smaken är som baken, delad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...