Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Högerklicka på filnamnet. Då uppkommer en lista (meny). Välj där "Byta namn" genom att klicka en gång (vänster). Nu kan du med de små piltangenterna därnere på tangentbordet ställa markören längst till höger strax bredvid filens namn. Du kan nu välja att radera (kryss-tangenten) hela namnet och skriva in det nya namnet, eller så kan du stega bakåt steg för steg och byta ut bokstav för bokstav. Se till att raden är blåmarkerad med filnamnet om du vill radera hela filnamnet på en gång, annars ska den vara "vit".

😕

:musik

Redigerat av musik
Postat

För att svara på din fråga så måste du självklart berätta vad du använder för program.

Postat
Hej!

Högerklicka på filnamnet. Då uppkommer en lista (meny). Välj där "Byta namn" genom att klicka en gång (vänster). Nu kan du med de små piltangenterna därnere på tangentbordet ställa markören längst till höger strax bredvid filens namn. Du kan nu välja att radera (kryss-tangenten) hela namnet och skriva in det nya namnet, eller så kan du stega bakåt steg för steg och byta ut bokstav för bokstav. Se till att raden är blåmarkerad med filnamnet om du vill radera hela filnamnet på en gång, annars ska den vara "vit".

😕

:musik

Jag kanske inte preciserade mig tillräckligt. Jag menade absolut inte byta namn på en vanlig ljud-fil. Jag menar byta namn på de spår som man spelar in i respektive kanaler (Audio 01, Audio 02...osv) för att kunna hålla reda på vad som är gittar, trummor, sång etc. Jag använder Cubase..

Postat
Alltså hur går man till väga? För det ska väl gå att byta namn eller hur?

hm du måste ju alltså mena hur man byter namn på det som spelas in på spåret det andra är ju alldeles för uppenbart 🙂 .

i så fall går du in under Project/Browser klicka på ett spår i projektstrukturen och så ser du till höger vilka midi eller audio klipp som ligger på spåret, sedan är det bara och markera och ändra...

du kan också ändra audio klippens namn från poolen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.