Jump to content
Annons

Pris på beg Frost Laptop.


brojd

Recommended Posts

Hojhoj forumvänner!

Jag sitter här med en Frost-laptop som jag inte längre har nytta av och tänkte höra mig för vad man kan sälja den för?

Det är en Frost ACM-10 med 1,75 Ghz pentium M processor, 1gb ram, 80 GB 7200 rpm HD.

Nypris var 22.000 sek inkl ramutbyggnaden, är det i överkant att försöka få den såld för 10-12.000?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmmm.

Datorn är ju faktiskt under ett år gammal och presterar bra så förhoppningsvis kan jag få över 10.000 för den.

Någon annan på forumen som känner till prisbilden på beg. datorer eller skulle någon av er kunna tänka sig att betala 10.000 eller mer för en sådan dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl till stor del på hur garantiavtalen med Frost är upplagda. Är det fortfarande några års garanti blir ju andrahandsvärdet mycket högt.

Finns ingen garanti kvar blir andrahandsvärdet lågt.

Tror att det exempelvis finns ett förstärkarmärke som ger 30 års garanti (Bryston?) och då blir andrahandsvärdet självfallet mycket högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorn har 1 års garanti (3 månader kvar) och 3 års reklamationsrätt.

Support ingår på "livstid" dvs. så länge man använder datorn.

De svarar snabbt som attan på email iaf, i övrigt har jag inte behövt support, vilket iofs är bra det. 🙂

Grahn: Bjud 10.000 så skeppar jag den på måndag, samma sak gäller andra forummedlemmar som kan vara intresserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hojhoj forumvänner!

Jag sitter här med en Frost-laptop som jag inte längre har nytta av och tänkte höra mig för vad man kan sälja den för?

Det är en Frost ACM-10 med 1,75 Ghz pentium M processor, 1gb ram, 80 GB 7200 rpm HD.

Nypris var 22.000 sek inkl ramutbyggnaden, är det i överkant att försöka få den såld för 10-12.000?

Det beror ju lite på.

Du får ju tex en MacBook 1.83 Ghz för 10.795:- så det där är ju jättesvårt.

Men det borde ju inte vara omöjligt att få 10.000 för den iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hojhoj forumvänner!

Jag sitter här med en Frost-laptop som jag inte längre har nytta av och tänkte höra mig för vad man kan sälja den för?

Det är en Frost ACM-10 med 1,75 Ghz pentium M processor, 1gb ram, 80 GB 7200 rpm HD.

Nypris var 22.000 sek inkl ramutbyggnaden, är det i överkant att försöka få den såld för 10-12.000?

Det beror ju lite på.

Du får ju tex en MacBook 1.83 Ghz för 10.795:- så det där är ju jättesvårt.

Men det borde ju inte vara omöjligt att få 10.000 för den iaf.

Hmm, så sant.

Får sätta ut den på 11.000 och vara beredd att sänka med någon tusing.

Man får ju trots allt kanonsupport och lånedator om något skulle hända den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... knepig fråga. Jag är tyvärr ingen spekulant själv eftersom jag sitter på en typ likvärdig Frost, men att du borde få minst 10 eller 11 papp för din dator ser jag som en självklarhet. Jag skulle inte nöja mig med mindre om den är typ ett år gammal. Kör man Recovery-programmet på restart så har man ju för tusan the best music-pc, ever...

P.S. Detta är inte ett sponsrat reklam-inlägg från Frost ACM D.S.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Vill förtydliga att det inte handlar om en ACM-M10.

Du har förmodligen en ACM Mobile ev. Pro.

Bara så ingen blir arg på dig om de köper den!

Om du vill kan du PM:a serienumret till mig så kan jag kolla exakt vad det är.

Redigerat av Pär Ekberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...