Jump to content
Annons

Unnamed


mathew

Recommended Posts

OBS : Länken fungerar ej. Har fått napp hos ett skivbolag! 😉

* LÅTNAMN: Unnamed

* ARTIST/GRUPP: -

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 3.40

* KOMPOSITÖR/PRODUCENT/OSV : Mathew

* FORMAT: mp3 160kbit/44khz/stereo

* STORLEK: ~4.5mb

* STATUS: Utkast

* LÅTLÄNK: -

Okej vänner, jag behöver lite feedback. Är det bra, dåligt eller revolutionerande uselt? Åt vilket håll ska jag ta låtskrället - ska det vara fortsatt monotomt och tekkigt eller vill ni ha melodier i mängder men en aning mjukare? 😕

Dessutom har jag proddat den här med nya lurar under en timme så det kan låta förbannat illa, tillrättavisa mig isåfall om allt bara sprakar och det inte finns nått tryck i produktionen 🙂

Haré bra!

/ Matte

Edit lördag 9/9, 18.00 : Tack för alla synpunkter. Jag har beslutat mig för att släppa den under ett annat projektnamn än Speakeasy eftersom låten som helhet ändrat en karaktär en hel del under resans lopp 🙂

Notera den uppdaterade url'en!

Redigerat av mathew
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Monotont heter det. Måste vara ett feltryck i en lärobok, för ingen 80-talist skriver rätt.

Beatsen låter ok, sweepsen är bra, percussion funkar. Nu behöver du bara bas, hook, break, build och en ordentlig mastring.

Oops, jag skyller på korvfingrar och det faktum att m och n ligger nära varandra på tangentbordet.

"Bara bas, hook, break, build och en ordentlig mastring", du får det att låta så lätt, hehe. Tack för synpunkterna, jag ska jobba vidare under kvällen.

Ytterligare någon som vill kasta ett get-öga(öra) på klippet? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

låter jävligt bra måste jag säga, klagar inte på nånting....frågan är vilken typ av låt det ska bli.....trevliga melodier e ju alltid.....trevligt......men å andra sidan kan det bara bli skit av allt om melodierna inte stämmer riktigt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bojz 'n girls 😲

Eftersom låten har ändrat karaktär en hel del sen första utkastet så har jag dumpat en release under Speakeasy, därför kommer den gamla url'en inte att funka.

En rejält uppdaterad version av låten finns nu på :

ms - unnamed demotrack

Adios!

Redigerat av mathew
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det mycket! Vilken synt lirar basgången? Det låter gott.

Men låten känns som en instrumental version?! Det behövs en sångmelodi eller någon temamelodi på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det mycket! Vilken synt lirar basgången? Det låter gott.

Men låten känns som en instrumental version?! Det behövs en sångmelodi eller någon temamelodi på.

Tack 😲

Linus - Tack! Det är Reason hela vägen, om inte det hördes 😮 Basen är en combinator med ett gäng stackade synthar, däribland subtractor, och nnxt som är kopplade åt höger och vänster, vet knappt själv hur det är just nu eftersom projektet för närvarande är något av ett, eh, ordnat kaos...så att säga 🙂 Dax att städa upp.

Tanken är att det ska på vox ovanpå, så du är helt rätt ute. Det blir ett klassiskt trancebygge av det här med buildup och break och hela galoppen i slutändan 🙂

Shiny, Tack! Och som jag skrev ovan, Reason. Den är instrumental just nu men jag ska rycka i lite trådar för att få fram en duktig vokalist, men pads kan man aldrig få nog av 🙂

Kul att ni gillar!

/ M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...