Jump to content
Annons

alla vst o vsti pluggar har försvunnit


sixties

Recommended Posts

Har flyttat och inte spelat in på nån månad så man var ju sugen att lira in lite när jag kopplat ihop allt. men när jag skulle använda Groove Agent så fanns bara Cubase vsti instrument och de jag installerat själv var borta.

likadant med övriga pluggar bara cubase original pluggar och de directX pluggar jag installerat var kvar. Även UAD-1 pluggarna är borta.

provade att flytta Groova Agent och nån plugg till vst plugin mappen som ligger i Cubase mappen (från den vst plugin mapp som ligger i steinberg mappen) och då fick jag groove agent att funka men inte den andra pluggen.

nån som råkat ut för nått liknande? eller har nån idé vad jag ska göra!

EDIT: efter att ha instalerat om Cubase och problemet kvarstod provade jag att flytta allt i vstplugin mappen i C:\program\steinberg\vstplugins

till C:\program\steinberg\cubase sx\vstpugins

 

och nu hittar cubase alla pluggar!! fattar ingen ting men det känns bra att kunna mixa igen.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Så hände mig mej förut också. Fast jag installerade counter-strike och då var allt borta nästa dag.

Då systemåterställde jag min dator till några dagar tidigare så kom allt tillbaka 😆

DAMM YOU COUNTER STRIKE !  😄

Slutsatts: Använd helst inte studiodatorn till annat än att spela in musik med 🙂 Ifall man har en budget som tillåter 2 olika datorer dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hände mig mej förut också. Fast jag installerade counter-strike och då var allt borta nästa dag.

Då systemåterställde jag min dator till några dagar tidigare så kom allt tillbaka 😆

DAMM YOU COUNTER STRIKE !  😄

Slutsatts: Använd helst inte studiodatorn till annat än att spela in musik med 🙂 Ifall man har en budget som tillåter 2 olika datorer dvs.

Man kan ju å andra sidan ha dubbla operativsystem på samma dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Så hände mig mej förut också. Fast jag installerade counter-strike och då var allt borta nästa dag.

Då systemåterställde jag min dator till några dagar tidigare så kom allt tillbaka 🙂

DAMM YOU COUNTER STRIKE !  :rolleyes:

Slutsatts: Använd helst inte studiodatorn till annat än att spela in musik med 😳 Ifall man har en budget som tillåter 2 olika datorer dvs.

Man kan ju å andra sidan ha dubbla operativsystem på samma dator.

Så sant så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ligger i den rätta VST mappen då?

Ja, och det har funkat utan problem i några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt liknande har hänt mig faktiskt fast då kraschade hela Cubase när jag skulle köra igång.

Sen minns jag att Steam försökte ändra mellan mic och line på det inbyggda ljudkortet hela tiden. Det var rätt störande, och gjorde att Cubase kraschade mer än en gång 😆 Har inte använt Steam på samma konto som "riktiga" ljudkortet används dock så jag vet inte hur det funkar, och tänker inte ta reda på det heller 😛

Vad står det under devices->plug-in information? Det finns inga pluggar där heller? Kanske går att uppdatera där 😄

EDIT: Syftning och grammatik i allmänhet hehe

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...