Jump to content
Annons

Whelve - sworn (metal)


bogii (oregistrerad)

Recommended Posts

bogii (oregistrerad)

LÅTNAMN: Sworn

ARTIST/GRUPP: Whelve

GENRE: Metal/melo/death/black/soft/melancholic...

LÅTLÄNGD: 11.16

KOMPOSITÖR: jonas holm

PRODUCENT: jonas holm

EV. MEDVERKANDE: robin eiward, pawel markievics

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 16.4mb

STATUS: färdig demo

LÅTLÄNK: http://users.du.se/~h05andhe/whelvedemo/01...20-%20Sworn.mp3

Hej föresten det här är min första post här:) har läst tidningen studio ett tag, bara inte orkat dra mig hit förens nu.

Detta är nog den första "riktiga" inspelning jag har gjort, bara så ni vet. Men jag hade väldans skojj, så i och med denna session blev jag även en hel del mer intressarad av mixning så det kommer nog bli mer i framtiden:D

väldigt glad för att få kommenterar å kritik inom det mesta hoppas det inte låter för illa;)

( http://www.whelve.tk/ om ni vill höra resten av demon)

Redigerat av bogii
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är verkligen trist när ingen svarar på ens tråd... så här kommer i alla fall ett par kommentarer.

* Trummorna - tycker baskaggarna är ok, kunde varit lite tyngre, lite mindre luddiga. Virvlen är alldeles för vek för den här genren tycker jag...

* Sången - lol. Jag gillar inte growl eftersom jag tycker att det låter fånigt men det är bara min smak, ingen giltlig kommentar egentigen.

* Gitarrerna låter ganska fint, kunde kanske haft lite mer bett men helt ok. Snyggt och på det hela tight lirat.

* Basen... finns det någon bas lagd, den går ju inte fram alls?

Rock on! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

titta, lite hederlig gammaldödsvokal!

Helt ok, tycker jag. Möjligen lite för långa instrumentala partier.

Trummorna helt ok, lite trista kanske. Överhänget låter tamt. Kanske lite reverb?

Gillar gitarrljudet på kompet, sologitarren kanske är lite trött.

Basen, Helt ok ljud, och bra spelat. Känns dock otajt på de första markeringarna i intror. Han borde kanske dämpa efter slagen?

Såmgen. Bra döds men fullständigt vidrig sångeffekt 😆 Lägg sången torrare och längre fram i mixen.

Sammanfattningsviv känns nivåerna bra, det har du koll på. Det är bara vissa finjusteringar som behövs. Framförallt på sångljudet. En gissning är att du sjunger själv?

Bra jobbat iallafall. Om min första mix i studio hade låtit så här hade jag varit överlycklig.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

bogii (oregistrerad)

å äntligen:)

ja det är verkligen trist. Nästan skönare å få lite negativ kritik än å inte få nån alls!

Så tack så mycket för svaren nå känner man sig lite mer välkommen:)

kan ge lite info:

baskaggen: den är faktist triggad! Trummisen hade problem med pedalarna när vi spelade in så det vart ganska otajt på vissa partier:S Något som jag i efterhand ordnade med hjälp av kt-drumtrigger. Det var inte helt lätt att få den att endast plocka upp kaggen dock:S Men med hjälp av triggningen så kunde jag i efterhand gå in å ändra så att det vart tajtare. Vissa skulle nog anse detta som fusk, men blah, jag vill bara att det ska låta så bra som möjligt!

gjorde nog soundet på kaggen lite luddigt just för att jag inte ville att det skulle låta uppenbart triggat, gillar inte det ljudet, ville mest att kaggen skulle ligga där å trycka på lite.

Basen: Jag tycker den är rätt tydlig?

Eliasson: Du har nog rätt med dämpningarna hmm, jaja det är inget som kan ändras nu, demon är släppt! Jag spelade bas själv föresten (gitarrist egentligen)

gitarr: är mindre nöjd med det akustiska ljudet (billig gitarr)

distade rythmgitarren är fakist 4 lager separat insppelad gitarr, 2 kanaler pod xt, å 2 kanaler marshall valsetate 8100. (jag hade som projekt arbete i skolan att jämnföra förstärkar modulering å "the real deal")

sång: Haha, ja du har rätt eliasson det är jag själv som sjunger *^^*.

Jag hade problem med att få till reverb som jag gillade... det blev typ burkigt så jag slängde på lite delay också. sen e det eq å multibandscompressor. räknas det som "effekter" ?

Kände mig ganksa osäker när vi spelade in sången (första gången jag sjöng till nån annan än stereron)

tack så jättemycket för kommentarerna! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta låter bra! Bra spelat och en helt okej låt! Jag brukar gilla growl men just sången har jag lite problem med, känns inte som det är så mycket tryck. Kan det vara så att ni har någon effekt på sången som spökar lite?

Trummorna måste arras om (tycker jag) Det är absolut inget fel på dem rent tekniskt men mer drag och mindre pop efterlyses. I vissa delar kan det ju dock vara skönt att trummorna lugnar ned sig lite (så lägg för guds skull inte in dubbelkagge i hela låten nu 🙂 )

De delar där gitarerrna spelar stämmor tycker jag ofta låter lite tomma också! Dra på med mer kompgitarrer där samtidigt!

Bra jobbat annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...