Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det här är en hälften skryt och hälften informationstråd.

Men jag beställde nyligen en ocarina från börsljduet http://www.borsljudet.com/sv/index.htm

Och jag hörde med honom om han inte kunde göra så att det spelade i C-dim istället för dur som dom flesta blåsinstrument spelar i och det var inga problem.

Ocarinan har ett tonomfång på 10 toner så jag bad att få starta skalan på H så det vart;

H C D D# F F# G# A H C

Och här kommer det bästa. I en ocarina kan man blåsa två toner per not, blåser man väldigt mjukt så spelar den en ton under så man kan även spela en a-dur skala över dimskalan med lite trixeri.

Det känns lättare att spela halvnoter på denna än på mina vanliga flöjter och i största allmänehet så känns ocarinan mer lättspelad än flöjt.

Jag tycker definitivt att det är värt att köpa en trä-ocarina från börsljudet oavsett musik stil.

Ps dom luktar gott också när man får dom.

Redigerat av Desecrated
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag köpte en Ocarina till Brozzan i namnsdagspresent en gång. Den var i keramik.

😄

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.