Desecrated Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 (redigerat) Det här är en hälften skryt och hälften informationstråd. Men jag beställde nyligen en ocarina från börsljduet http://www.borsljudet.com/sv/index.htm Och jag hörde med honom om han inte kunde göra så att det spelade i C-dim istället för dur som dom flesta blåsinstrument spelar i och det var inga problem. Ocarinan har ett tonomfång på 10 toner så jag bad att få starta skalan på H så det vart; H C D D# F F# G# A H C Och här kommer det bästa. I en ocarina kan man blåsa två toner per not, blåser man väldigt mjukt så spelar den en ton under så man kan även spela en a-dur skala över dimskalan med lite trixeri. Det känns lättare att spela halvnoter på denna än på mina vanliga flöjter och i största allmänehet så känns ocarinan mer lättspelad än flöjt. Jag tycker definitivt att det är värt att köpa en trä-ocarina från börsljudet oavsett musik stil. Ps dom luktar gott också när man får dom. Redigerat 1 september 2006 av Desecrated
musik (oregistrerad) Postat 3 september 2006 Postat 3 september 2006 Hej! Jag köpte en Ocarina till Brozzan i namnsdagspresent en gång. Den var i keramik. 😄 :musik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.