Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I senaste numret av Studio-tidningen var det en artikel om billiga studio-programvaror för nybörjare. Det var bra, fast jag saknar en sak. Jag sysslar med helt akustisk musik, inga trummor, då har jag börjat experimentera med gratisprogrammet Kristal. http://www.kreatives.org/kristal/index.php

Jag tycker att jag kan göra allt vad jag behöver kunna göra i Kristal, fast eftersom jag aldrig har arbetat med några andra program, så vet jag inte vad jag missar. Jag hade gärna sett en jämförelse mellan gratisprogram som Kristal och billigare studio-program.

Är det någon som har synpunkter på om Kristal duger som en start eller vad som kan finnas i komersiella programvaror som jag missar?

Blugrass-Thorsten

Annons
Postat

Du har ju svarat på ditt inlägg själv...

BGGuitar sa:
Jag tycker att jag kan göra allt vad jag behöver kunna göra i Kristal

Många gånger så kräver folk att dom ska köra det mest avancerade, coolaste och tuffaste programmet utan att veta varför. Det bara är så. Jag tycker du har rätt inställning. Du kör Kristal och klarar dig med det. Det finns i detta läge ingen större anledning ser jag det som att du skall köpa en programvara bara för att... När du sedan får mer erfarenhet så kommer du kanske att upptäcka att du saknar "den eller den" funktionen och då kanske du måste byta programvara för att utvecklas mer. Risken finns alltid att man i en "stor" programvara bländas av alla tekniska finesser och glömmer bort att ägna sig åt det som är viktigt...: musiken...

/H.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.