Jump to content
Annons

Gitarreffekter - preamp


Linden

Recommended Posts

Skrev i en tidigare trÄd om att jag behövde en preamp för inspelning av mick och gura samtidigt. Fick bra tips, men har börjat fundera pÄ effekter till gitarr, ex Line6 pod 2.0, eller V-AMP 2, mÄste vÀl vara ok nybörjarsaker?

Men dÄ behöver jag vÀl fortfarande preamp till micken, för den gÄr vÀl inte att förstÀrka via nÄgon av ovanstÄende.

Vad ska jag annars köpa o jag vill ha preamp och effekter i ett (spela in gura o mick samtidigt)

Rena djungeln med prylar...hjĂ€lp Är det stor skillnad pĂ„ Line6 pod 2.0, V-AMP 2?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

ska du anvÀnda effekten till annant Àn inspelning?

ska du inte det sÄ skulle jag rekomendera en Line 6 ux2. Ett firekort med tvÄ micpreampar och tvÄ högohmiga gitarri/bas-ingÄngar. Med följer mjukvara för gitarr som borde fylla ditt behov av effekter.

ska du anvÀnda effekten nÀr du spelar annars sÄ kan du ju kompletera med en v-amp eller liknande. v-amp Àr ju billigast av "poddar". Finns nÄgra olika modeller som Àr dyrare men bÀttre. Det Àr ju beroende pÄ vad du vill ha för sound.

finns flera trÄdar dÀr man diskuterar vox tonelab, line6 pod och boss gt8.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, du satte griller i huvudet pĂ„ mig 😉 . Jag tror nog att jag vĂ€ntar med firekort Ă€ven om det lĂ€t intressant.

Om jag köper en v-amp och vill kunna spela in mick o gura samtidigt sÄ mÄste jag vÀl ha en preamp ocksÄ tex audiobuddy? Vad finns det annars för alternativ för att fÄ allt-i-ett sÄ att sÀga?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

UX2ÂŽan Ă€r klockren - Har en sjĂ€lv.. 😠 Det löser det du frĂ„gar om till rĂ€tt $. Dessutom kommer den att uppdateras sĂ„ att den ocksĂ„ fungerar som plugg.

Vill du ha effekter till stÀrkarn sÄ köp nÄgon billig effektenhet till den sep.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...