Jump to content
Annons

IRL i Stockholm


Majken

Recommended Posts

Kanonkväll! Men gud så kort. Känner att jag vill förklara mitt ytterst korta gästspel.

1. På jobbet hade vi avskedsfest för chefen, han fick gå på dagen på grund av att han går till konkurrerande verksamhet. Har ju kunnat skita i det förståss eftersom han nu inte kan sätta min lön, mwuua ha ha, men det har varit en schysst kille så..

2. När alla tittade bort en sekund så stack jag som en avlöning, galopperade till centralen och på gröna linjen. Hittade en tidning, vilket gjorde att jag missade medborgarplatsen. Missade även nästa. Blev misstänksam och klev av nästa ändå och konstaterade att jag missat det mesta. Väntade på tåget tillbaka. Såg mitt tåg komma in. PÅ EN ANNAN PERRONG ! Satan. Som ett överfullt indiskt tåg med kavajen fladdrande, och astmatiskt väsande tog jag mig snabbt som en drucken snigel över till andra perrongen. Tåget hade gått sedan länge naturligtvis.

3. Efter en del trixande klev jag av på medborgarplatsen, c:a 225 uppgångar att välja på ! ! ? ? ARRRRGGHH ! ! Dunsade runt som en studsboll innan jag valde en på måfå. Körde det indiska tågtricket igen och sprang med vansinnig blick och fladdrande kläder och letade Tjärhovsgatan, inte en jävla idiot som visste var den låg? Är det bara lantisar på söder?

4. Min frus syster ringer mig och säger att min fru är sjuk. Jamen va'faan det vet jag väl väser jag. Hon har ju varit sjuk i flera dagar. Hursomhelst så ger hon sig inte förrän jag lovat att snarast åka hem. Snarast = EN enda öl med studiopolarna istället för 12. Kan inte springa längre eftersom jag känner att det börjar läcka i grenen när jag tar långa steg. Smiter in på en restaurang och smygkissar, fast det står "ENDAST FÖR RESTAURANGENS GÄSTER", mwwaaa ha ha, jag är ond, jag är värsta kriminella dåren. Kisset tar aldrig slut. Är stressad, folk rycker i dörren men: striiiiiiiiiiiiiiiiil i en aldrig sinande stråle. Försöker se ut som jag har bråttom till varmrätten när jag tränger mig ut med datorväska och svetten rinnande. Folk flyttar sig, de ser att det är en ond kriminell dåre som rusar ut från muggen.

5. CARMEN, hittar stället. Lycka och trumpetfanfarer ! ! Måste stå utanför en stund och låta pulsen gå ner till 170. Sedan går jag in, med ett Mona Lisa-flin, ni vet, sådär outgrundligt. Folk på övervåningen skruvar på sig obehagligt när jag svettblank går runt till varje bort och MonaLisaflinar mot varenda person vid respektive bord. Greppet om bordsknivarna hårdnar där jag drar fram.

6. Längst ner, längst in i ett dolt rum ser jag gamle Lundin och Hacke. Fuck Yeah!

Kvällen räddad. Trevlig atmosfär och trevliga människor. Försöker snacka med IDF men jag hör inte min egen röst, skägget slukar alla ljud. Att försöka läsa hans läppar funkar liksom inte, om ni förstår vad jag menar. Smygskvätter lite jägermeister på skägget så det hårdnar, ljudbilden förändras genast till det bättre.

Hinner snacka med några till innan det dåliga samvetet slår till. Min fru ska dessutom hämta mig vid stationen i Bro, eftersom det är för långt att gå.

7. Pussar allihopa och fladdrar iväg igen. tar mig till centralen, hoppar på pendeln när min fru ringer och säger att hon är för sjuk för att hämta mig. Säger stackars dig med medlidande i rösten, men jag tänker "stackars mig" ! Har stressat helt i onödan. Hade ju kunnat tagit en bira till, och tjuvätit av Hackes mat. Shit pomfritt!

8. Stapplar hem i kolsvarta natten, med högklackade boots, en tung jävla datorväska som lite mystiskt blir tyngre och tyngre. Haltar in på lösgruset hemma på gården, efter 45 min stappel, ser ut som en skadad Quasimodo, ringaren i Notre Dame.

9. Somnar lycklig, för trots att jag hade alla oddsen emot mig så fick jag skåla med Olsberg, ta del av Soundens hemligheter, och jag vet vad IDF står för!

(ha ha, jävligt fyndigt IDF), hann till och med i farten slänga en käft med Hacke å Lundin. Hittade en massa gemensamt med vår lilla Låda, t.ex så vet varken han eller jag var alias "Lådan" egentligen kommer ifrån.... 😄

Tack för en trevlig träff. Längtar redan till nästa!

/rolven

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 228
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

basfälleskägget ÄR nu för uthyrning!!!!!

med ett litet eldhål, från dispyten i hr. lådans soffa..

dessutom en excellent afton.. fast idag är jag sjuketrött!!!!!

har all akommit hem som dom ska??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao, kan bara instämma. Himla trevligt! (alltså, ang hur kvällen varit)... Ang skägget, så kommer tydligen IDF att kunna hyras för en överkomlig peng, sen bara ha honom sittandes i studion i ett hörn... Fast nu ska jag inte gå händelserna i förväg, utan väntar tills IDF släpper fullständiga uppgifter, under "Nyheter"...

🙂🙂😛

Jofan. den grymt bra kväll. skulle varit ännnu roligare om alla resterande hadde föjtmed på rockklubben sen, men vi som gick hadde det skojjigt!

Insdie om idfskägget: Det höll på att brinnaupp senare på kvällen när herren skulle röka 🙂😆😛

Menvafan. Olsberg, Majken, Ume, Lundin och jag hängde utanför Carmen och undrade vart alla tog vägen. Sen drog Olsberg hem och vi andra drog in till stan. Var stod ni nånstans? Eller ni gick direkt?

Ska erkänna att jag aldrig riktigt fick pejl på vem som var vem i andra hörnan. Lådan, t.ex, jag kopplade inte ens att du var på plats. 😄 Använde du ditt riktiga namn när vi skakade tass eller?

Och IDF.. på bilderna ser du ut som en av snubbarna som jag konfronterade precis vid ingången...

Där satt typ fyra killar vid ett bord intill ingången, en som var hårig överallt, och tre som inte hade hår nånstans. Jag rusar stressad och förvirrad in på stället, snurrar blicken slumpmässigt fram och tillbaka i 360 graders vinkel, dom tittar misstänksamt tillbaka på mig, så jag frågar:

"Studionördar?"

Dom ser först lika förvirrade ut som jag känner mig, och säger sen en massa saker i munnen på varandra som jag inte uppfattar, så jag frågar igen:

"Alltså forum.studio.se??"

Sen blev det ännu mer snurrigt. Jag uppfattar fortfarande inte allt dom säger. Nån av dom svarar "jaaa", nån svarar "du är den andre som frågar" och nån av dom liknar Olsberg. Så jag pekar på hans skalliga huvud och frågar:

"Olsberg?"

Dom flippar ut i skratt,

"Haha... ska du säga... Oldsberg, hahaha" och syftar på mitt skalliga huvud.

"Äh, vi bara skojar med dig, det är klart att det är vi, sätt dig ner" säger han som liknar Olsberg och verkar vara tuppen i truppen. Han pekar på stolen mittemot honom, reser sig upp och fortsätter "jag ska bara gå på muggen."

Nu vet jag varken ut eller in. Jag tittar på den tomma stolen, de dumma stollarna och på min taxi som fortfarande står utanför och väntar på mitt besked att ha kört mig rätt. Samma taxi som nyss hämtade upp mig i Södertälje och började köra mig till Bromma för sista flajten hem, men som jag nyckfullt dirigerade om till Söder. Vad skulle jag hemma och göra? Jag skulle ändå inte komma hem förrän vid 23-tiden, och krisen med att printa och skicka min sambos bok till förlaget var ändå för sent. Tokjagande efter lördagsöppet tryckeri hade till sist visat sig att oavsett om man skickar boken med express på lördag förmiddag kommer den inte fram förrän på tisdag. Den skulle vara framme på måndag. Vi hade därefter övervägt om jag skulle stanna kvar i Stockholm hela helgen för att printa på kontoret här uppe och sedan lämna in boken manuellt på förlaget på måndag morgon. Men i så fall behövde jag hotell för tre nätter, och dessutom shoppa mer kläder och på nåt vis fixa fler linser. Var det kanske lättare att bila upp från Lund till Stockholm på måndag morgon, och sen hem igen? Eller var det lättare att bara logga ut från livet en stund och låtsas som ingenting?

Tänker på vilken dj-vla dag det varit. Hur jag fortfarande inte fått hotell, hur jag missat alla flyg hem utom det sista, och hur taxin säkert inte skulle hinna till Bromma innan sista flyget heller. Inte nu längre. Inte med den taxichaffisen. Han var en trög men lättstressad norrlänning som hade hållt 95 på 110-vägarna in till Sthlm.

”Dom ändrrar så mycket så man hinnerrr inte med”, hade han beklagat sig. Det kändes som meningen tog honom en evighet att få fram på sin norrländska. Han pratar som han kör, tänkte jag.

”Du kör kanske inte så ofta inne i Stockholm?”, frågade jag, övertygad om att jag redan visste svaret.

”Det varrr någrra årr sedan nu”, rullade han fram. Där var bekräftelsen på svaret jag redan visste. Och sedan fick jag det ännu mer bekräftat när han ägnade ytterligare en halvtimme på Söder att försöka hitta in på Tjärhovsgatan. Fick förklarat för mig att det var fel på Stockholm och alla dess vägar. Och alla bilisterna. Alla körde som idioter, alla var så stressade.

”Den där bilen står parkerad”, avbröt jag honom när han bytade över till högerfilen precis bakom en parkerad bil. Nu vart han irriterad. Alla körde som idioter, alla var så stressade.

”Jag hoppas verkligen vi hittar till Carmen, för nu kommer jag inte att hinna med sista flyget”, saltade jag hans sår med. Nu var han också stressad. Norrlänningar kan inte hantera stress, nu mådde han dåligt. Bra, tyckte jag.

Jag mådde inte heller helt bra. Pga allt strul hade jag inte fått i mig mer än tre päron sedan lunch. Jag var svimfärdig. Kunde man käka på Carmen, tro? Käka på sunkhak, vågar man det? Jag hade ringt både Majken, Olsberg och Lundin flera gånger under taxitrippen för att få adressen dit och för att kolla om man kunde käka där. Att börja kröka på fastande mage skulle gå illa. Jag hade två mobilnummer till Lundin sedan tidigare, fått Majkens via MSN kvällen innan, och hittat Olsbergs via 118118. Bra odds! Men allas mobiltelefoner visade sig vara avstängda! Varför det? Och varför var dom bara fyra stycken på IRL:en? Eller vad var det som stod på? Var hela världen i en komplott mot mig??

”Är det bara ni? Var är resten av nördarna?”, frågade jag de numera tre nördarna som satt framför mig på Carmen. Den fjärde nörden, tuppen i truppen, var fortfarande på toaletten.

”Blah blah blah, hah hah hah” är vad jag hör till svar. Nåt är fel på mina input-kanaler. Jag sneglar fortfarande på taxin utanför. Skulle jag hoppa in i den igen? Skulle jag hinna med sista flajten? Nä, förmodligen inte. Djävla norrlänning.

”Äh, vi ska inte ddrrfhhnngggmmb-knaster-knak,” lyckas mina defekta input-kanaler uppfatta från världen utanför mina tankar, ”dom andra som frågade fortsatte längre in.”

En släng av lättnad och förhoppning rinner över mig! Förmodligen säger jag något till dem, men framförallt vänder jag på klacken för fortsatt nördsökning inåt.

”Den andre killen hade också kavaj på sig, är det nån sorts ddrrfhhnngggmmb-knaster-knak?”, vitsar en av dom fram, som nån tvångsmässig rolighetsminister.

Jag hade bytat från skjorta till T-shirt under kavajen när väl jobbets alla möten var över, men att släpa med mig en extra jacka i väskan bara för att anpassa min dresscode till ett sunkhak som Carmen – där gick gränsen.

Någon reflex inom mig är på väg att ge dom fingret i retur tillsammans med nån schysst punch-line som avslut på mötet, men den lilla koncentration och energi mitt katastrofalt låga blodsocker tillåter mig att ha, är fokuserat på att söka vidare inåt, vilket resulterar att jag istället bara får fram ”prrrffthhhh...” med en monofonisk axelryckning.

”Ett sällskap av studionördar?”, frågar jag den första servitören jag möter på väg vidare in. Han har brylkräm i håret och skjortan uppknäppt till naveln.

”Dom sitter nere i källaren”, svarar han med en lustig accent och full koll på läget. Jag är alltså på rätt ställe! Primärt mål uppfyllt! Weeeeeeeeeeh! Nästa mål – mat!

”Kan man käka här”, frågar jag med en panikslagen hunger i blicken.

”Ja, självklart”. Jag får en meny, bläddrar snabbt genom den, konstaterar att priserna varnar för hemska upplevelser, men vafaaan. Tar menyn under armen, går ner en våning, och upptäcker Lundins bekanta, om än numera hälften så stora, ansikte. Kvällen är räddad!

Sen återstod bara att springa upp och ge taxin ok att köra iväg, boka om flyg till morgonen efter och boka nåt hotell. Samt ringa hem och berätta att jag inte skulle komma hem alls denna kväll.

Fick rum på Royal Viking och flög hem med 11:15-flatjen på lördagen. Inte nog med det, jag korrekturläste det sista av min sambos bok på flyget hem, och väl hemma körde vi och printade den på mitt kontor i Lund. Fixade bindning och paketering och fick med den i den vanliga postgången innan klockan 16:00 vilket innebär att den faktiskt kommer fram på måndag. Det är bara express som inte funkar på lördagar. Vanlig postgång gör.

Boken kommer fram till förlaget i tid, jag fick träffa ännu fler av forumnördarna, och behöver inte ha ångest över att ha missat något.

All is well that ends well. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

*frustar av skratt*

Alltså, nu har jag inte läst heeeeeela tråden, bara början och slutet, men Roffe och Hacke, jag garvar ihjäl mig 😮 Vilka skrivartalanger, kan verkligen se allt framför mig, hohohohoho.......

Får väl försöka dyka upp på nästa IRL, har lite svårt att komma ifrån bara (ensamstående mamma). Fredagar jämna veckor fungerar bäst för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

”Jag hoppas verkligen vi hittar till Carmen, för nu kommer jag inte att hinna med sista flyget”, saltade jag hans sår med. Nu var han också stressad. Norrlänningar kan inte hantera stress, nu mådde han dåligt. Bra, tyckte jag.

Haha:P

Btw så hällsa vi som hastigast, presentera mig nog som Thomas. Sen drog jag, IDF och force_fEd till någon mindre rockklubb som hette KGB, där dansa vi någon timme sen blidde det hem

Link to comment
Dela på andra sajter

”Jag hoppas verkligen vi hittar till Carmen, för nu kommer jag inte att hinna med sista flyget”, saltade jag hans sår med. Nu var han också stressad. Norrlänningar kan inte hantera stress, nu mådde han dåligt. Bra, tyckte jag.

Haha:P

Btw så hällsa vi som hastigast, presentera mig nog som Thomas. Sen drog jag, IDF och force_fEd till någon mindre rockklubb som hette KGB, där dansa vi någon timme sen blidde det hem

Ahh. Kommer ihåg att nån sade Thomas, men inte fann kopplade jag nån låda till det. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

”Jag hoppas verkligen vi hittar till Carmen, för nu kommer jag inte att hinna med sista flyget”, saltade jag hans sår med. Nu var han också stressad. Norrlänningar kan inte hantera stress, nu mådde han dåligt. Bra, tyckte jag.

Haha:P

Btw så hällsa vi som hastigast, presentera mig nog som Thomas. Sen drog jag, IDF och force_fEd till någon mindre rockklubb som hette KGB, där dansa vi någon timme sen blidde det hem

Ahh. Kommer ihåg att nån sade Thomas, men inte fann kopplade jag nån låda till det. 🙁

Ah. Jo:P

Jag mins iag tydligt när du komin o glänste, vart smått överaskad eftersom ingen trodde du skulle komma:P

Link to comment
Dela på andra sajter

HACKE !

Den här boken har nu gått som en röd tråd hela IRLn, nu vill jag veta, vad är det för bok!

/Nyflo i struten

Titeln är "Älskar, älskar lite". Om den blir publicerad och du hittar den i handeln kan du berätta att du känner författarens sambo, sponsor och korrekturläsare (en och samma person). Jag vet att sånt är viktigt för dig. Så därför kan du även få berätta att du har inside info om att hon skrev bokens 330 sidor på 4 veckor i en hyrd stuga i den mörkaste skogen utanför Höör, utan varken TV eller Internet. Hennes enda kontakt med omvärlden var P3 samt när hennes sambo, sponsor och korrekturläsare (en och samma person) kom och hälsade på i stugan på helgen med sushi, stock och rödtjut.

edit: jag skojar förresten inte när jag skriver att det var den mörkaste skogen. För att citera min sambo, författare och utgift (en och samma person); det var så mörkt att man inte såg när man blinkade!

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

..... i den mörkaste skogen utanför Höör....

hahaha, finns det verkligen så många träd samlat så tätt, att man kan kalla det skog, i Skåne? 😉

Mvh/

Magnus, uppväxt i norrlands inland 😛

EDIT:

Håller dock tummarna för att boken ska slå!

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

basfälleskägget ÄR nu för uthyrning!!!!!

Pris?

måste man ju tänka på moms, måns, tullavgift, exkrementsavgift, expeditionsavgift, postens avgifter för porto, skatt på porto, skatt på katt, o sist måste man tänka på hackeman!!!

sammanlagt blire nog en.. 3-4:- SEK..

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof: Undra när TV4 kommer sända vårt möte? 🙂

Jaha, det var ni som ska vara med i Förkväll! Det var jag som bommade era trevliga röster, hoppas kompressorknaset ordnade sig!

Jag såg er! Hur stor är chansen? Slog på tv:n för att kolla text-tv, råkar bli TV4, "Förkväll". Pang, plötsligt står det två killar på Stockholms Central och säger att de har träffats för att diskutera ljudteknik och att de har träffats via ett forum på nätet. Ett inslag på max 30 sekunder. Igen, hur stor är chansen?

PS. Ni såg jättetrevliga ut. DS. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Elof: Undra när TV4 kommer sända vårt möte? 😛

Jaha, det var ni som ska vara med i Förkväll! Det var jag som bommade era trevliga röster, hoppas kompressorknaset ordnade sig!

Jag såg er! Hur stor är chansen? Slog på tv:n för att kolla text-tv, råkar bli TV4, "Förkväll". Pang, plötsligt står det två killar på Stockholms Central och säger att de har träffats för att diskutera ljudteknik och att de har träffats via ett forum på nätet. Ett inslag på max 30 sekunder. Igen, hur stor är chansen?

PS. Ni såg jättetrevliga ut. DS. 😉

Vi är skittrevliga 🙂

Jag har inte sett inslaget, jag har aldrig heller sett mig på tv. Kan man ladda det nånstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...