Jump to content
Annons

Hjälp med mixer installation

Recommended Posts

fredda_e (oregistrerad)
Postat

Hej jag har köpt en Behringer 1222 FX mixer och ett Audiophile 2496 ljudkort.

har kopplat allt rätt men när ja ska spela in på datorn så händer det inget. hur ska jag göra?

Annons
fredda_e (oregistrerad)
Postat
Har du gjort rätt inställningar för ditt ljudkort?

har aldrig hållt på med sånt här förut, allt är rätt kopplat så jag antar att det är någon inställning på datorn som inte är rätt, vet du hur man gör?

Postat

hej

kan vara knepigt sånt där

nu vet man ju inte exakt vilka problem du har men jag undrar om du har installerat ljudkortet helt rätt och om du får ut ljud när du spelar upp t.ex. en mp3:a från datorn till högtalarna/hörlurarna via ljudkortet.

i vilket fall som helst så är det viktigt att man felsöker och kontrollerar varje steg, börja vid en ända, dvs. ljudkortet. om det funkar, kolla kablarna så att du vet med 100 procent säkerhet att de funkar, sedan går du vidare och vidare. det kan ju faktiskt vara så att du har kopplat nånting fel och upptäcker det också.

MVH Anders

fredda_e (oregistrerad)
Postat
hej

kan vara knepigt sånt där

nu vet man ju inte exakt vilka problem du har men jag undrar om du har installerat ljudkortet helt rätt och om du får ut ljud när du spelar upp t.ex. en mp3:a från datorn till högtalarna/hörlurarna via ljudkortet.

i vilket fall som helst så är det viktigt att man felsöker och kontrollerar varje steg, börja vid en ända, dvs. ljudkortet. om det funkar, kolla kablarna så att du vet med 100 procent säkerhet att de funkar, sedan går du vidare och vidare. det kan ju faktiskt vara så att du har kopplat nånting fel och upptäcker det också.

MVH Anders

det stämmer att jag inte får något ljud ur högtalarna när jag kör genom Audiophile ljudkortet!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.