Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Du behöver en RIAA-förstärkare!

Tror Clas Ohlson har en billig.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag köpte just en phono-preamp åt mig, bara för att märka att den inte har jordning, utan vill att man skall jorde i förstärkaren. Vilka förstärkare i dag har en jordningsskruv? Vet ej, kanske nån mixer har det. I mitt ljudkort finns det inte. Så kolla upp med jordningen förrän du rusar till CO!

Och sen lönar det sig att ha RIAA-försteget i samma prisklass som själva spelaren förstås, skaffar du dyr spelare, så köp då inte CO's 5 euros försteg. Och vice versa.

Om nån har nåt bra råd med jordningen, tar jag gärna emot förslag. För tillfället jordar jag i audio-jorden. Vet inte om det är bra eller ej, men det brummar i varje fall inte.

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat
Vet inte om det är bra eller ej, men det brummar i varje fall inte.

Hur kan det då bli bättre? 🙂 Om det inte brummar menar jag.

Claes: Det finns skivspelare med inbyggda förförstärkare för några hundralappar och uppåt.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det kan finnas problem jag inte hör. Nånslags jordrundgång (triangel), som gör att nånting överstyr. Det kan finnas risker för att få fel och olika jordnivåer på mycket kort tid, vilket kan leda till eldsvåda. Fan vet. Jag vet inte. Det att det fungerar just nu, betyder inte att det är bra. Nånting kan ligga på bristningsgränsen.

Lita aldrig på nånting som "verkar fungera", ta alltid reda på om det fungerar på riktigt, det är min filosofi. Och nu vet jag inte på riktigt, vilket oroar mig.

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

Bra att du är riskmedveten, kan ju börja brinna i din RIAA-förstärkare närsomhelst!

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.