Jump to content
Annons

Skivkonvolut


Egghuvud

Recommended Posts

Annons
  • Svar 255
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

@Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 😏

Det var inte så jag tolkade det...(läste igenom första posten en extra gång för att vara säker...)

Jag ser ändå inget fel i att visa att även omslagen till vanliga CD-skivor kan vara jäkligt snygga.

Konvolut används inte när man talar om CD...lär dig nått 😛

är det fel att säga konvolut om cd? 🙂

jag säger alltid det, istället för skivomslag.. 😉

Samma här...

Och återigen, jag ser inget fel i att visa även CD-omslag, då det är i stort sett samma sak, bara mindre...och behöver inte alls vara fulare för det.

Kanske ska återgå till ämnet istället? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

men dom är ju inte ens bra...pubertala Bertil och hans gäng lyssnar på sånt här,rena rama plagiatet rakt igenom,och helt ointressant...

Florian, några av de du postar gillar jag inte, varken musiken eller omslagen. Men säger jag det? Nej, jag tycker det är helt onödigt att provocera i onödan. Jag tycker att omslagen jag postade är snygga, och det kanske också nån annan gör. Suprise, suprise, någon annan har en annan åsikt än dig... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

här är väl omslaget lite stylat på ett halvfånigt sätt enl. mig MEN---musiken är så otroligt jävla bra att jag verkligen råder alla som gillar bra poprock att införskaffa denna juvel fr. 1976, man grinar nästan så bra är det, tur att jag upptäckte den sent i livet (för 2 år sedan) den är långt före sin tid och fick inte det erkännande den förtjänade då orättvist nog,Bowie snodde/gjorde en egen cover året därpå på låten "Criminal World" och tjänade givetvis en massa på det osv osv...konstig värld...Duncan Browne är ruskigt begåvad på gitarr och sång,kolla in honom,finns en mkt bra compilation 2-cd... 😏

METRO

Duncan Browne gjorde helt klart 2 av 80talets bästa plattor...

Link to comment
Dela på andra sajter

men dom är ju inte ens bra...pubertala Bertil och hans gäng lyssnar på sånt här,rena rama plagiatet rakt igenom,och helt ointressant...

Florian, några av de du postar gillar jag inte, varken musiken eller omslagen. Men säger jag det? Nej, jag tycker det är helt onödigt att provocera i onödan. Jag tycker att omslagen jag postade är snygga, och det kanske också nån annan gör. Suprise, suprise, någon annan har en annan åsikt än dig... 😏

hörru lillfjärten,akta så at jag inte skickar min stora arabiska bögpolare till din lilla lya i Bergshamra för polering av hans påle-sug på den du...allvarligt talat-lugna ner dig och försök inte mopsa upp dig för småskit...jag skämtar ju med dig för att test temperaturen, men du agerar ju som den fröken du är!

Link to comment
Dela på andra sajter

men dom är ju inte ens bra...pubertala Bertil och hans gäng lyssnar på sånt här,rena rama plagiatet rakt igenom,och helt ointressant...

Florian, några av de du postar gillar jag inte, varken musiken eller omslagen. Men säger jag det? Nej, jag tycker det är helt onödigt att provocera i onödan. Jag tycker att omslagen jag postade är snygga, och det kanske också nån annan gör. Suprise, suprise, någon annan har en annan åsikt än dig... 😏

hörru lillfjärten,akta så at jag inte skickar min stora arabiska bögpolare till din lilla lya i Bergshamra för polering av hans påle-sug på den du...allvarligt talat-lugna ner dig och försök inte mopsa upp dig för småskit...jag skämtar ju med dig för att test temperaturen, men du agerar ju som den fröken du är!

Inte nu igen...och så säger du att inte jag kan hålla mig lugn? Vem är det som provocerar här egentligen, bara för sakens skull? 🙂

Jaja, skit samma. Låt tråden återgå till att handla vad den handlar om. Har ingen lust att munhuggas med dig...

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Ett viktigt omslag har vi missat:

SpringsteenBBorn.jpg

Mycket kraftfullt i svartvitt. Fungerar finmt på vinyl med Clarence passligt på baksidan. Förutom att det är det bästa Bruce-omslaget så finns det ju lite trivia bakom det också.

Kanske Florian eller nån annan som levt på vinyltiden vet vem den "tredje personen" på bilden ovan är?

Bilden i sin helhet som detta är byggt av ser ju ut så här:

bruce_and_clarence.jpg

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

@Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... :rolleyes:

fast jag flaggade nog lite för en diskussion om vilket som var bäst vinyl eller cd också. Med tanke på att det finns de som är födda senare än bronsåldern så att säga. Jag hade t o m med pet shop boys plastrelieff. Kör hårt så länge omslagen är snygga säger jag. 😕

Det blev väl mrest stofilkonvolut ... förlåt vinylkonvolut för att egget är en gammal farbror...

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoriter:

anathemaboat.jpg

Anathema, a natural disaster

Sjukt bra band och platta dessutom.

vad är det för kategori

Hur menar du, har jag missat något? 😉

..hmm...kategrin snygga skivomslag kanske? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoriter:

anathemaboat.jpg

Anathema, a natural disaster

Sjukt bra band och platta dessutom.

vad är det för kategori

Hur menar du, har jag missat något? 😉

..hmm...kategrin snygga skivomslag kanske? 😳

Phobos,jag menar givetvis vad är det för kategori-musik..är det så svårt att fatta,förklara dig nu,upplys mig lite så jag vet om jag vill lyssna på dom...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Blur - 13

R-368294-1126375324.jpeg

V/A - Verve Remixed 2

R-r_182048-001.jpg

Kid Koala - Carpal Tunnel Syndrome

R-30957-1145009053.jpeg

Baksidan o insidan är bättre... Dom som har plattan eller har kikat på den vet jag vad jag pratar om.

EDIT: Wtf?! Vart tog bilderna vägen?

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoriter:

anathemaboat.jpg

Anathema, a natural disaster

Sjukt bra band och platta dessutom.

vad är det för kategori

Hur menar du, har jag missat något? 🙂

..hmm...kategrin snygga skivomslag kanske? 😄

Phobos,jag menar givetvis vad är det för kategori-musik..är det så svårt att fatta,förklara dig nu,upplys mig lite så jag vet om jag vill lyssna på dom...

Haha, ok. De började som ett Doom-band men gick i slutet av nittiotalet över till att spela lugnare toner. Påminner väl lite om Radiohead kanske men lite deppigare i mina ögon. De spelar alltså nån typ av mörk, atmosfärisk och väldigt stämningsfull poprock.

På deras hemsida www.anathema.ws har de nyligen släppt två låtar för gratis nerladdning som de spelat in själva då de för tillfället saknar skivbolag.

De låg länge på Peaceville innan de signades av Music for Nations. Senare köpte Zomba upp MFN och sparkade i princip alla artister. Rätt elakt tycker jag. De kommer för övrigt från Liverpool.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hörrni...är det verkligen ingen som vill vinna tävlingen???

Jag upprepar-vem är mannen som brinner på PinkFloyd´s Wish...ifrån vilket sammanhang anses som en bonus om ni kan svara på det!!!

Come on... 🙂

Stuntmannen Vic Armstrong kan ju det där iaf... 😄

stuntman.jpg

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...