Jump to content
Annons

Emagic Logic avdelning


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tycker det skulle vara bra om man fixade en exclusiv PC avdelning för Logic givetvis inom Logic avdelningen av forumet. Vore det inte ganska bra för programvaran är ju bra kort sagt och räcker än idag ganska långt i musikproduktions samanhang. Till och med en så ny programvara som EZ drummer funkar bra i programmet. Även 5.2 som jag har funkar bra (utifrån mina behov i alla fall) i Win XP. Kolla min lösning på hur du får upp EZ i Logic mixern det är sånt jag menar kan vara bra att dokumentera. Kommer nån på en ännu bättre lösning så skriv på den så är vi igång.

På så sätt skulle vi konservera/ta till vara på kunskap om en fin gammal programvara på ett unikt sätt. Det måste ju också finnas en uppsjö av gamla licenser till PC Logic som ligger och skräpar så varför inte se till att dom kommer till användning. Skapar man intresset så kanske folk fattar att det går att sälja. Själv vill jag ha en 5.5.1 version, den sista PC versionen men tänker förbanne mig inte betala för en uppdatering eller kanske till och med nypris till astrakanfolket för en så gammal grej för jag är lite sur på att Emagic svek oss och att dom nya skiter i oss. Har iofs. heller inte kollat vad en uppdatering kostar men jag räknar med att man borde kunna köpa den versionen privat för en 500dring eller nåt istället och att en uppdatering ändå skulle bli dyrare.

Och vem vet (med tanke på Mac förespråkarna) kanske det skulle det resultera i att folk faktiskt går över till mac i slutet.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag förstår din motivering, men ska börjar vi med att införa separata underavdelningar för varje programversion av inspelningsprogrammen så kommer översikten på forumet snart att försvinna 😎 För jag gissar att det till exempel finns fler Cubase SX2-användare och Reason 2.5-användare än det finns Logic 5.5.x-användare på pc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tror inte det skulle bli ett så stort problem jag menar ju att den skulle ligga i/under den Logic avdelning som redan finns. Det skulle kort sagt bli som en ny tråd bara och man skulle väl behöva anlita sökfunktionen en del 😉 men det ska väl inte vara nåt problem. Risken för att den tråden skulle bli jättelång är nog in så stor heller. Kanske iofs. över ett längre tidsperspektiv men som sagt man får väl lägga ner lite energi på att hårdstudera sökfunktionens finurligheter då 🙂 .

Dom flesta tror jag ändå har sina favoritavdelningar där man spenderar mest tid när man är här så att man skulle gå vilse är det nog inte så stor risk för. Men det är ju bara en idé, jag är nog inte ensam om att känna mig lite akterseglad när det gäller Logic så jag tror att den skulle komma till nytta. Men man kanske är lite som en sån där Citroen freak, typ vill hålla liv i den gamla ångmaskinen 😄 putsa polera och mecka 😉 .

En annan anledning vore ju att man kanske skulle slippa alla debatter typ PC eller Mac och istället kunna fokusera på att hjälpa varandra att förverkliga våra musikaliska idéer.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja typ nåt sånt är det som jag är ute efter. Avvaktar några dagar för att se om det finns nåt intresse, det borde ju synas i den här tråden då. Tackar från

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...