Jump to content
Annons

Krispig sång?


Newsec

Recommended Posts

Hej alla!

En del har ju sprucken röst. Som jag är sååå avundsjuk på. 😆

Min fråga är om det finns någon effekt som kan göra detta? Eller krispa till sången lite iallafall 🙂

Tacksam för alla tips.

//MVH Mikael

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Njaee är inte säker på vad du menar med krispig.

I mina öron blir krispig likställt med en harmonizer av något slag eller en exciter som lyfter fram nyanser. Krispighet kan man ju också åstadkomma med bra eqpluggar. Men jag gissar att krispighet är något annat för dig. Kan du försöka förtydliga vad det är du menar med krispig? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du vet vad jag menar med att en del föds med sprucken röst? Om du lyssnar på gruppen Creed så förstår du vad jag menar. Han har en sprucken röst.

Det är väl ungefär så jag vill få sången...

Så svårt att förklara,men hoppas du kan lyssna på en av deras låtar,eller om du hört någon redan *hoppas* 🙂

Tack änsålänge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du vet vad jag menar med att en del föds med sprucken röst? Om du lyssnar på gruppen Creed så förstår du vad jag menar. Han har en sprucken röst.

Det är väl ungefär så jag vill få sången...

Så svårt att förklara,men hoppas du kan lyssna på en av deras låtar,eller om du hört någon redan *hoppas* 🙂

Tack änsålänge.

plugg tror jag väl inte, men nu vet jag inte riktigt hur creed-sångaren låter men du kan alltid öva och träna upp dig! man föds inte med "krispig" röst, man tränar upp den. men självklart har vissa lättare för det än andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...