Jump to content
Annons

My life (arbetsnamn)


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: My life (arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4:20

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5.94 MB

STATUS: Låtgrund

Har en låt på gång som nu också har blivit ett sammarbete med en när vän och mycket duktig sångare. Han gillade låten och håller på nu och skriver text. Jag sitter och försöker mixa låten så bra som möjligt innan sång ska läggas, så man har en grund att jobba vidare på sen med sången. Jag har haft svårt eller ja har alltid svårt att kunna städa mixen bra med eq och det låter lite väl rörigt här och där, men ska försöka bättra till det. Därför passar jag på att lägga upp den nuvarande mixen eftersom det finns mycket duktigt folk här som kan ge mig tips. Kanske är det något arrangemanget som ni också tycker ska förbättras? Elgitarr ska läggas senare, men annars tror jag att det inte behövs något mer förutom sång då. Kanske inte någon låt i klass med Maroon 5 men lite samma känsla finns det väl ändå? Lite? 😎

Första mix: http://www.speedyshare.com/274793170.html

Andra mix (lite mer svakald): http://www.speedyshare.com/984145502.html

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Katten, det svänger ju!

Skönt gung helt klart. Behövs lite gitarr kanske 🙁 För att balansera när synthslingan kommer in främst tänker jag mig. Vad är det för piano? Är det mjukvara eller någon hårdvarusynth?

Kan nog bli väldigt bra med lite gitarr och lite sång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tycker det svänger? Yäy 🙁

Det är första gången jag spelar in allt utan att kvantisera, jag brukar mest sitta och göra pop alla britney och kvantisera hela tiden. Men till en sån här låt funkar ju inte det, och trummorna är spelade live tills det svängde. Panot och alla keyboard ljud + syntslingor är från min Nor Stage. Trummorna är DFH C&V och basen är från trilogy och stråkarna från Vienna Solo strings.

Synthslinjan kommer nog läggas rätt lågt i mixen när sången kommer på, kanske rent ut av tas bort. Men jag tycker det är en snygg slinga som passar, så jag hoppas man kan lägga melodin på sången så slingan fortfarande kan vara kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan, missade infon om att det inte var någon sång, så jag satt ju och väntade på att den skulle komma 🙂

Låter som en rackarns bra låtgrund det där. Vill höra när du lagt på sång. Det händer ju väldigt mycket, så det finns ju en risk att det blir för mycket när sången kommer på, men du kanske kan spara nån instrumental refräng som är som den är nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusan, missade infon om att det inte var någon sång, så jag satt ju och väntade på att den skulle komma 😎

Låter som en rackarns bra låtgrund det där. Vill höra när du lagt på sång. Det händer ju väldigt mycket, så det finns ju en risk att det blir för mycket när sången kommer på, men du kanske kan spara nån instrumental refräng som är som den är nu?

Jo det är rätt hysteriskt just nu, så det kommer nog skalas av lite när sång läggs sen. Men jag vill behålla så mycket som möjligt. De två första refrängerna kan nog bli lite mer avskalade, men den sista så det vara ös på 😱 Att spara en instrumental refrängn nån stans låter som en bra idé. Får se hur det blir sen när jag jobbar vidare med sångaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska bra, men trummorna är rätt jobbiga om du frågar mig. 😱

Stundtals fruktansvärt otajta och det hörs lite väl mycket att dom är spelade på keyboard. Låten kommer bli 1000 ggr bättre med bra trummor.

Hoppas att du får tag på en bra gitarrist så kommer den också lyfta tror jag. Har du tillgång till basist också? 😎

Äh, vad gnällig jag är, kör hårt! Ska bli kul att höra slutresultatet.

Edit: Skönt pianosound!

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska bra, men trummorna är rätt jobbiga om du frågar mig. 😉

Stundtals fruktansvärt otajta och det hörs lite väl mycket att dom är spelade på keyboard. Låten kommer bli 1000 ggr bättre med bra trummor.

Hoppas att du får tag på en bra gitarrist så kommer den också lyfta tror jag. Har du tillgång till basist också? :rolleyes:

Äh, vad gnällig jag är, kör hårt! Ska bli kul att höra slutresultatet.

Edit: Skönt pianosound!

Ja asså visst vore det riktigt schyst med en riktig trummis. Jag har tillgång till många duktiga trummisar på skolan men problemet är att jag inte kan få till något bra trumsound än så länge så det skulle bara bli pankaka av det hela. Inte heller har jag tillgång till något midisett eftersom skolan sålde det för några år sedan då inga använde det. Men riktig basist kommer jag kunna fixa, och bra gitarrist. Sångaren som ska lägga sång är gitarrist från början och en grym sådan. Så han ska lägga det, så bra gitarr kommer det bli.

Kul att du gillar pianosoundet. Jag är ju trots allt pianist själv, så det är väl där man har mest koll och därav resultatet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Vad hände med "Sold" & mitt baspålägg :rolleyes: ??

Tack!

Nu när skolan drar igång 23:e så får jag tillgång till studion igen. Så då ska det läggas sång och jobbas vidare med mixen. Jag har ju din tagning att tillgå med mycket bra ljud och spel. Men vi får se hur den passar med sången sen. Håll ut, mixen kommer vara klar inom en månad iaf 😉 Om allt går som det ska 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Vad hände med "Sold" & mitt baspålägg  :rolleyes: ??

Tack!

Nu när skolan drar igång 23:e så får jag tillgång till studion igen. Så då ska det läggas sång och jobbas vidare med mixen. Jag har ju din tagning att tillgå med mycket bra ljud och spel. Men vi får se hur den passar med sången sen. Håll ut, mixen kommer vara klar inom en månad iaf 😉 Om allt går som det ska 🙂

OK det är lugnt!

Du har bara fått den som mp3 ännu så i så fall så skickar jag den som wave!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Vad hände med "Sold" & mitt baspålägg  :rolleyes: ??

Tack!

Nu när skolan drar igång 23:e så får jag tillgång till studion igen. Så då ska det läggas sång och jobbas vidare med mixen. Jag har ju din tagning att tillgå med mycket bra ljud och spel. Men vi får se hur den passar med sången sen. Håll ut, mixen kommer vara klar inom en månad iaf 😉 Om allt går som det ska 🙂

OK det är lugnt!

Du har bara fått den som mp3 ännu så i så fall så skickar jag den som wave!

Pefekt, jag säger till om jag behöver wavfilen 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska bra, men trummorna är rätt jobbiga om du frågar mig.  😛

Stundtals fruktansvärt otajta och det hörs lite väl mycket att dom är spelade på keyboard. Låten kommer bli 1000 ggr bättre med bra trummor.

Hoppas att du får tag på en bra gitarrist så kommer den också lyfta tror jag. Har du tillgång till basist också?  🙂

Äh, vad gnällig jag är, kör hårt! Ska bli kul att höra slutresultatet.

Edit: Skönt pianosound!

Ja asså visst vore det riktigt schyst med en riktig trummis. Jag har tillgång till många duktiga trummisar på skolan men problemet är att jag inte kan få till något bra trumsound än så länge så det skulle bara bli pankaka av det hela. Inte heller har jag tillgång till något midisett eftersom skolan sålde det för några år sedan då inga använde det. Men riktig basist kommer jag kunna fixa, och bra gitarrist. Sångaren som ska lägga sång är gitarrist från början och en grym sådan. Så han ska lägga det, så bra gitarr kommer det bli.

Kul att du gillar pianosoundet. Jag är ju trots allt pianist själv, så det är väl där man har mest koll och därav resultatet.

Ja, nä trummor är alltid ett gissel för oss hemmapulare. Menade bara att jag tycker du kan få jobba mer med dom du har. 😎

Om du vill...

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ganska bra, men trummorna är rätt jobbiga om du frågar mig.  😛

Stundtals fruktansvärt otajta och det hörs lite väl mycket att dom är spelade på keyboard. Låten kommer bli 1000 ggr bättre med bra trummor.

Hoppas att du får tag på en bra gitarrist så kommer den också lyfta tror jag. Har du tillgång till basist också?  🙂

Äh, vad gnällig jag är, kör hårt! Ska bli kul att höra slutresultatet.

Edit: Skönt pianosound!

Ja asså visst vore det riktigt schyst med en riktig trummis. Jag har tillgång till många duktiga trummisar på skolan men problemet är att jag inte kan få till något bra trumsound än så länge så det skulle bara bli pankaka av det hela. Inte heller har jag tillgång till något midisett eftersom skolan sålde det för några år sedan då inga använde det. Men riktig basist kommer jag kunna fixa, och bra gitarrist. Sångaren som ska lägga sång är gitarrist från början och en grym sådan. Så han ska lägga det, så bra gitarr kommer det bli.

Kul att du gillar pianosoundet. Jag är ju trots allt pianist själv, så det är väl där man har mest koll och därav resultatet.

Ja, nä trummor är alltid ett gissel för oss hemmapulare. Menade bara att jag tycker du kan få jobba mer med dom du har. 😎

Om du vill...

Jo jag ska försöka sätta mig ned och försöka få det lite tajtare sen. Vart tycker du det är värst? Och vart funkar mitt keyboardtrumspel 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...