Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

För er som inte vet vilka MasterLast Àr, sÄ Àr det ett band som bildades 2002 i New York. Bandet bestÄr av Lizza Hasan - sÄng, Val Glauser - gitar, C-Drike - machines, William Valentine - bas, John Macaluso - trummor. Enligt mig Àr gruppen bÀttre Àn mÄnga metalband. Deras debut album "Mastery of Self" Àr kanon album, dÀr "I Ache", "On the Line", "Monkeys", Àr bara exemplar pÄ vilka bra lÄtar bandet har i sitt nya album. Lizzas aggression flödrar genom ens blod, medan gitaristen Val Glauser blÀndar allt i sin egen vÀg. Ni som har hört MasterLast berÀtta vad ni tycker om dem och motivera gÀrna varför MasterLast Àr bra eller dÄligt. HÀr har ni lite smakprov pÄ gruppen som ni kan bedöma:

EDIT: LÀnkar borttanga dÄ de lÀnkar till upphovsrÀttskyddat material.

Redigerat av Neko
Annons
  • Svar 211
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Nope.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Verkar som om du reggad dig hÀr bara för att göra denna promo. Brukar inte vara sÄ populÀrt.

Jag kan ha fel, men mera sÀllan.

Postat

"Verkar som om du reggad dig hÀr bara för att göra denna promo." Eller sÄ vill jag diskutera om Masterlast och höra era Äsikter om bandet. Börja tro att detta formuet Àr för fjortisar? Jag kanske kan ha fel?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Börja tro att detta formuet Àr för fjortisar? Jag kanske kan ha fel?

Du har fel. Men fjortisar Àr ocksÄ tillÄtna. Du kanske inte ser din egen pattern. Det som sÀllan tar vind i seglen Àr denna pattern:

a) registrera dig

:rolleyes: skriv ditt första inlÀgg dÀr du gör reklam för en annan site

Du kanske skulle skriva en presentation om dig sjÀlv, lite andra inlÀgg, och sen göra din promo?

Postat

"skriv ditt första inlÀgg dÀr du gör reklam för en annan site"

Antal inlÀgg: 10

Vad snackar du om?

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Men tsmalmbe har faktiskt en poÀng.

Det Àr inte populÀrt att som nyreggad medlem, innan ens en medlemspresentation Àr gjord, börja med att göra reklam för grupper och siter.

Visst Àr det trevligt att diskutera musik och band, men nÀr du skriver ditt inlÀgg som en reklamtext (grymt dÄlig sÄdan, by the way) sÄ höjs nog en del ögonbryn.

Är du med i bandet, eller kĂ€nner du nĂ„gon som spelar i det?

Och en frÄga till - Àr din dröm att bli musikjournalist?

Postat (redigerat)

Tycker det, av tidigare inlÀgg att döma, ser ut som att Dating faktiskt har ett intresse av att diskutera musik och inte bara promota...

EDIT: SAVTFEL

Redigerat av Matthew L
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Antal inlÀgg: 10

Vad snackar du om?

Jag talar om ditt första inlÀgg. Inte ditt tionde.

Anyway, denna trÄd har vÀl bevisat sig sjÀlv pÄ ett sÀtt i varje fall. SÄ hemskt mycket diskussion om ditt Àmne har du ju inte fÄtt till stÄnd. Du kanske dÄ vill dra slutsatser av det, oberoende av om du vill tro pÄ mig eller inte. Sluta tjafsa.

Delta i samhÀllet, sÄ skall samhÀllet delta i dig.

Postat

Jag ser ingen anledning och skriva presentation om mig sjÀlv, speciellt inte i ett forum dÀr jag inte har kunskaper om. Sen nÀr man trivs i ett forum sÄ kommer allting automatisk. Om jag vill diskutera om musik vill jag att man ska vara sÄ objektiv sÄ möjligt och inte kolla först personens ovÀsentliga presentation. Ni bibblar om reklam för jag talar om ett band som jag Àr i förtjust och vill veta om de finns andra dÀr ute som tycker om dem ocksÄ.

Danny Cort, du behöver inte ta din tid och skriva, inte för de skulle göra saken bÀttre.

Postat
Danny Cort, du behöver inte ta din tid och skriva, inte för de skulle göra saken bÀttre.

Ditom.

Postat

Ni pratar om presentation och ta en titt pĂ„ Danny Corts presentaion. Det kallar jag för presentation. 🙂

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Titta pÄ hans antal inlÀgg. Han Àr ganska kÀnd hÀr. Det hjÀlper. Jag förlÄter dig för saknad presentation efter 500 inlÀgg. Men fortsÀtt du pÄ din valda vÀg. Den verkar ju fungera bra för dig.

Postat
Ni pratar om presentation och ta en titt pĂ„ Danny Corts presentaion. Det kallar jag för presentation. 🙂

Hehe.

Det var mer Àn tvÄ Är sen.

Dags att uppdatera, kanske.

Varför har du taggarna utÄt, Dating?

Postat
Ingen som vill motivera Masterlast? 🙁

MÀrklig frÄga.

Motivera vad? Du vill att andra ska motivera varför man ska lyssna pÄ Masterlast?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Skall man motivera masterlast betyder det ju att man pÄ nÄgot sÀtt skall understöda deras verksamhet, typ köpa skiva, skriva nÄnting bra om dom eller gÄ pÄ en spelning. Men man fÄr ju hoppas att dom inte saknar motivation.

Postat
Ingen som vill motivera Masterlast?  😆

MÀrklig frÄga.

Motivera vad? Du vill att andra ska motivera varför man ska lyssna pÄ Masterlast?

Lugn Limpan.

Dating kan inte sprÄket sÀrskilt bra.

Han anvÀnde ordet "motivera" pÄ samma, helt katastrofalt felaktiga vis, i sin Body Count-trÄd.

Postat (redigerat)

Kasst namn, med jag blir sugen pĂ„ att lyssna för att en medlem kallar sig C-Drik. 😳

Edit: Masterlast Àr dÄliga dÀrför att sÄngerskan Àr dÄlig pÄ sÄvÀl skönsÄng som growl och man hör inte ett ord av vad hon sÀger nÄn gÄng, choruseffekt pÄ gitarrer Àr inte bra alls, beatsen som jag antar att den eminente C-Drik stÄr för Àr pinsamma, trummisen Àr en sopa, lÄten har absolut ingenting som sÀtter sig och kör pÄ med i princip samma sak i nÀstan fyra minuter vilket gör att man tröttnar Ànnu mer. Personligen har jag hört vÀldigt mycket metal som Àr vÀldigt mycket bÀttre Àn det hÀr.

Redigerat av surikatmamma
Postat

"Masterlast Àr dÄliga dÀrför att sÄngerskan Àr dÄlig pÄ sÄvÀl skönsÄng som growl och man hör inte ett ord av vad hon sÀger nÄn gÄng..."

Lyssna pÄ det hÀr:

Linn Pedersen i Zeenon:

http://www.myspace.com/zeenon

Postat

"Skall man motivera masterlast betyder det ju att man pÄ nÄgot sÀtt skall understöda deras verksamhet, typ köpa skiva," Du Àr vÀl inte tvingad och köpa deras skiva?

"Du vill att andra ska motivera varför man ska lyssna pÄ Masterlast?"

Citat:

"Ni som har hört MasterLast berÀtta vad ni tycker om dem och motivera gÀrna varför MasterLast Àr bra eller dÄligt."

Jag har inte fĂ„tt svar pĂ„ min frĂ„ga; "Rummet vi befinner oss heter det inte 'Musik- och sajttips'?" Är det inte meningen man ska tipsa om musiksajter i detta rummet?

Postat

Först Riffet i "I Ache" lÄter som sÄdant som jag brukar spela nÀr jag ska driva med dödsmetall. Jag Àr singer/songwriter. En Metalgitarrist som spela avsevÀrt mindre intressanta riff Àn vad jag gör Àr inget dragplÄster direkt. Jag stÀngde av efter det riffet.

Jag Àr vÀl som sagt dock inte riktigt rÀtt till att dömma sÄdan hÀr musik, eftersom det Àr sÄ lÄngt ifrÄn min egen musik och den som jag vanligen lyssnar pÄ och uppskattar. Men ÀndÄ, jag tyckte det hÀr var ovanligt dÄligt för att vara metal.

Postat (redigerat)
Intressant, Masterlast Àr industri musik och inte metal.

Ja, det bevisar ju hur dÄlig koll jag har. Jag gick bara pÄ att du i första inlÀgget sa att "det Àr bÀttre Àn mÄnga metalband". Hursomhelst tycker jag inte att det var intressant pÄ nÄgon nivÄ.

För övrigt tycker jag att deras namn inte sĂ€ger mer Ă€n att det lĂ„ter som nĂ„got en engelsktalande ljudtekniksutbildare skulle sĂ€ga 😛

Redigerat av Richard Olsson
Postat

Jag mĂ„ste nog sĂ€ga att det hĂ€r inte var sĂ€rskilt intressant. LĂ„ter som ett hopkok av 10 olika saker som Ă€r inne nu (eller var inne för 20 Ă„r sen) för att skapa den perfekta "alternativa" hitlĂ„ten. det funkar inte för mig i alla fall.. Det behöver ju inte betyda att andra inte kan tycka dom Ă€r vansinnigt bra.. 😛

Postat

Oj, det hÀr börjar ju nÀstan utvecklas till en "R.A.P - Russian roulette"-trÄd. Var snÀll pojkar och flickor!

/H.

Postat (redigerat)
Intressant, Masterlast Àr industri musik och inte metal.

Det blir inte industry bara för att man har en medlem som spelar "machines".

Edit: PÄ vilket sÀtt menar du (eller ni eller dem eller hur det nu Àr) att det Àr industry?

Edit2: Videon var ju asbra! :rolleyes:

Redigerat av surikatmamma
Postat
Oj, det hÀr börjar ju nÀstan utvecklas till en "R.A.P - Russian roulette"-trÄd. Var snÀll pojkar och flickor!

/H.

Ja faktiskt.

Det roligaste Àr att Dating inte ens vet vad "motivera" betyder...

GĂ€st
Detta Àmne Àr nu stÀngt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.