Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kommer ha cirka 2 tusen kvar efter lite pluggköp som jag precis beställt från thomann. Jag har då blivit lite sugen på EZ-drummer eftersom det har fått så bra kritik, plus att man har en rabattcheck från studio som bara väntar på att bli använd. Det som får mig att tveka är att jag redan har DFHS, men det är lite för hårt för den musiken jag gör. Därför är jag lite inne på att skaffa C&V för att göra mitt trumbibliotek lite mer anpassat för den musiken jag gör.

Om jag skaffar EZ-drummer får jag färdiga komp som jag kan sitta och klistra i, som jag går miste om i C&V. Men om jag skaffar C&V har jag ett bredare trumbibliotek som skulle hjälpa mig enormt i mina produktioner.

Tänkte på en sak. Man kan registrera EZ-drummer på två datorer väl? För min pappa är inne på att skaffa EZ-drummer, och han behöver bara registrera på en dator. För då kan jag ju jag själv köpa C&V och sedan "få" EZ-drummer av min pappa.

Ja det här är väl ingen fråga direkt, men någon som vill hjälpa mig att tänka vidare?

Annons
Postat (redigerat)

"Om jag skaffar EZ-drummer får jag färdiga komp som jag kan sitta och klistra i"

det finns en MASSA färdigbakade snuttar, bara att dra med musen och släppa

på ett midispår i t.ex. Acid eller Cubase.

EZ kan vara registrerad på 2 datorer samtidigt.

tänk på stora och små bokstäver när du skriver.

Redigerat av TordA
Postat
"Om jag skaffar EZ-drummer får jag färdiga komp som jag kan sitta och klistra i"

det finns en MASSA färdigbakade snuttar, bara att dra med musen och släppa

på ett midispår i t.ex. Acid eller Cubase.

EZ kan vara registrerad på 2 datorer samtidigt.

tänk på stora och små bokstäver när du skriver.

Jo precis det är ju toppen med färdigbakade kompsnuttar, eftersom man själv inte är trummis 😲

Men vad har jag gjort för fel med stora och små bokstäver när jag skriver? Har läst igenom det jag skrev och hittade inte något direkt fel? 😮

Postat

Utan att egentligen veta snarare då spä på frågan:

Mitt intryck av demolyssning säger inte att EZ är mindre hårt än DFHS. Tycker mest det låter som poptrummor (utan framtida expansioner då) i jämförelse med C&V som jag tycker verkar ha mycket mer värme och kropp. Har jag fel?

Kan man inte lika gärna köpa midifiler med just sådana komp man vill ha istället. Jag gissar att EZ har en hel del bra och tusentals snuttar man aldrig kommer att använda. Vad jag tror ba.

Postat (redigerat)
Men vad har jag gjort för fel med stora och små bokstäver när jag skriver? Har läst igenom det jag skrev och hittade inte något direkt fel? 😮

alltså när du registrerar EZ

du kan ställa in från mjuka till hårda slag 😲

Redigerat av TordA
Postat

alltså när du registrerar EZ

haha okej:D Ursäkta min förvirring

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.