Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jo just det...

Jag ska köpa en digitalporta och har tittat på Zoom MRS126 och Yamaha AWG16 ...ett gäng år gamla coh så går min svåger och testar en Zoom MRS8 och är lyrisk och sen pinnar han och köper en Zoom MRS 802 och är helsalig... Jag blir bara förvirrad. Jagkan läsa specarna men vet inte hur jag ska tolka dom. Så jag frågra er:

En äldre (och på den tiden dyr) burk för 5000 begagnad eller en ny MRS8 eller en MRS802? 802:an för ca 6500 och 8an för under 3000 tror jag...

Jag ska spela in främst sång och gitarr (både akustisk omickad samt elgitarr och mickad akustisk).

Jag tycker att det är svårt att komma in i djungeln så jag hoppas på lite insatt input här!

Tack på förhand,

Mats

Redigerat av matknu
Annons
Postat

jag är inte alls inne på det där med portor... men om du har en hyffsad dator så kan du uppnå mycket bättre resultat om du köper ett ljudkort för runt 5000:- då kan du dels spela in fler spår och har mycket bättre uppgraderings möjligheter...

jag kanske har fel, men det är min uppfattning!

det är klart, en porta är mer portabel, om det är det du är ute efter...

Postat
jag är inte alls inne på det där med portor... men om du har en hyffsad dator så kan du uppnå mycket bättre resultat om du köper ett ljudkort för runt 5000:- då kan du dels spela in fler spår och har mycket bättre uppgraderings möjligheter...

jag kanske har fel, men det är min uppfattning!

det är klart, en porta är mer portabel, om det är det du är ute efter...

Porta är det som gäller. Jag köpte ett M-Audio Duo som jag tänkte använda för ca tre år sen...har aldrig använt det. Sitter framför datorn hela dagen på jobbet och vill ha något som är enkelt och snabbt att plocka ihop när knoddarna somnat på kvällen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.