Jump to content
Annons

Köpt begmixer


Martin

Recommended Posts

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Ja eller nej. Antingen är regeln (potentiometern) oanvänd eller annars bara skitig (coca-cola, tobak). Är det skit så kan du spruta putsmedel för elektronik, en sprayburk med en lång tilläggssnabel på (dom vet i din elektronikbutik vad du vill ha när du beskriver problemet). Ta bort hatten på regeln och spruta tillika som du kör regeln upp och ner. Ingen risk för kortslutning ellerså. Men dränk inte bordet ändå.

Andra fallet är att metalldelarna i potentiometern/regeln helt enkelt ät utnötta. Då är det enda du kan göra att byta ut hela regeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips när man använder elektronik spray på reglar är att väta ner en topps och tvätta med istället för att spruta rakt ner i bordet. Ofta får man klämma ihopp toppsen men en plattång för att få ner den. Tycker inte det är någon bra ide att spruta rakt ner med sprayen för man får inte upp skiten på samma sätt man bara flyttar på den. Sen får man jucka med regeln ändå och köra med topps flera gånger tills man fått bort lorten.

När det gäller rattar så har jag sprutan ner i dom och rattat runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan räcka med att du sitter o drar regeln fram o tillbaka i typ 5 - 10 minuter. kan ha oxiderat lite där. brukar märka det på mixers när dom stått oanvända i kanske 2 - 3 månader.

Redigerat av vagge
Link to comment
Dela på andra sajter

Sprakar det bara när det är ljud genom kanalen, eller sprakar det även när det är tyst?

Jag har "problem" med att min billiga Behringermixers reglar sprakar ibland när det är ljud på, men inte annars. Å andra sidan så spelar inte så stor roll för mig eftersom jag aldrig sänker och höjer reglarna under tiden jag spelar in iallafall. 😉

Då är det knappast tal om någon smuts.. Eller vad säger experterna?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

svar på din OT: Hur gör man om man köper då distans då? skall man få säljaren skriva under ett avtal där han skrivit under att inget glappar. för annars kan man oftasft få läsa "säljes i befintligt skick" på kvittot när det står "är i TOPP skick, som nytt, står bara i rummet o dammar" i anonsen. jävligt störande

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...